Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на съединител на Punto MK2 1.2 8v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на съединител на Punto MK2 1.2 8v

    Здравейте, колеги!От скоро съм собственик на Punto MK2 1.2 8v 2000г. Чета от около месец форума и го намирам за много коректен и компетентен. Срещнах сходни теми, но имам въпрос: налага се да се смени съединителя, тъй като отделя много високо. Молбата ми е да ми опишете стъпка по стъпка нужните операции по смяната.
    Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

    #2
    Re: Смяна на съединител на Punto MK2 1.2 8v

    fireman160 написа:
    Здравейте, колеги!От скоро съм собственик на Punto MK2 1.2 8v 2000г. Чета от около месец форума и го намирам за много коректен и компетентен. Срещнах сходни теми, но имам въпрос: налага се да се смени съединителя, тъй като отделя много високо. Молбата ми е да ми опишете стъпка по стъпка нужните операции по смяната.
    Това че отделя високо за мен нищо все още не значи. Ако е с жило можеш от там да го "смъкнеш" като следиш до кой момент ще включва нормално скоростите. Ако е хидравличен няма възможност за регулировка.Съединител се сменя ако започне да приплъзва - например на 4-та като настъпиш до дупка газта да усетиш как оборотите се вдигат, а колата не ускорява. И разбира се ако се чуват "странни" шумове откъм съединителя - заминаващ си лагер и т.н.Самата смяна не е трудна, на бившата Брава и преди това на Самарата си ги смених сам. Като този на Бравата имаше "хляб" още за поне 40 000 така че не бързай.Откачаш полуоските от шенкелите и кутията, като преди това си източил маслото - ще ти трябва шестограм 12 мм. След това сваляш привода от скоростният лост, не знам при теб как е при мен е с две жила. Изключваш и буксата от датчика за километража, махаш и жилото или цилиндърчето на съединителя. Предпологам, че ще трябва да свалиш акумулатора и стойката му.После подпираш мотора, а по-лесно можеш да го вържеш с лебедка и сваляш кутията. Може да се наложи и да свалиш двуцевката и тръбите към катализатора ако пречат. Вече ще видиш и самият съединител, за него ще ти трябват ключове тип "рибе" - с такива глави са болтовете, които го държат към маховика.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Още не е за смяна Ако никой не обясни аз ще се пробвам с английски букви но на ЛС защото тук е забранено.
      LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
      ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

      Коментар


        #4
        А Илко ме е изпреварИл. И един дорник за центроване на фер. диск.
        LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
        ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

        Коментар


          #5
          кола

          Виж дали не е със жило натегни жилото ако е с бутало гледай дали има спирачна течност него по може да смениш обикновено се износва лагера http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...D=1&GUI_LANG=3
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Съединителят не е с жило, хидравличен е. Имам известен опит с Лада и Трабант. Поизясниха ми се нещата като разбрах, че трябва да сваля скоростната кутия. Като вадя полуоските трябва ли да внимавам за нещо като се предполага, че съм източил маслото? Феродовият диск го купих преди малко на приемлива цена и дано да излезе от него.Благодаря Ви за отговорите! Ако някой се сети за нещо, което да ми е от полза, ще му бъда благодарен и ще продължавам да следя темата.Същинската смяна ще бъде утре.
            Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

            Коментар


              #7
              Възникна проблем с ваденето на дясна полуоска, лявата още не съм я почвал. Развих двете гайки към амортисьора с камък 15 и 17. Болтовете не излизат. Утре продължавам. Трябва ли да се развива гайката на главината? Моля някой, който е вадил полуоска, да пише как го е направил ред по ред.Изтече много малко масло от скоростната кутия, а иначе скоростите лесно включваха. Източих го от шестограмен болт с ключ 13, това беше най-ниският отвор. Наливането предполагам, че става до пробката с вътрешен шестограм?
              Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

              Коментар


                #8
                дигаш на крик сваляш полуоските свалят се с щангичка откъм скоростите вътре ги държи по една зегрка (внимаваш да не ги загубиш)сваляш акумолатора и кутиятасваляш цилиндърчето на съедините(то е отгоре)разкачаш кабелите за задна и масатасваляш жилата ,от ябълките и планката която ги държи 3 болта 8ммразкачаш буксата за километражаподпираш двигателя и скоростите с два крика (двигател и скорости по отделно)охлабваш сички болтове на скоростите към двигателасваляш стартера сваляш болтовете на на тампона тези към рогалеко сваляш на долу двигатела и скоростите докато можеш да развиеш всички болтове на тампона(към скоростите)викаш някои да помага връзваш скоростите с въже и тои леко ги разкалща и ти ги вадиш на вън(падат на долу и излизат )държиш контра и охлабваш болтовете на притискателния диск и пада той, пада и феродовия диск вадиш и аксиалния лагер които е останал на опашката на съединителяпосле монтираш всичко по обратен ред като внимаваш с центроването на феродовия диск, повечето го центроват с дорник аз си го центровах с една отверка и на око и се получиаиде успех в начинанието и ако имаш въпроси ми пиши аз моя го свалях два пъти за 2 седмици :D :D :D :D
                Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                Коментар


                  #9
                  fireman160 написа:
                  Възникна проблем с ваденето на дясна полуоска, лявата още не съм я почвал. Развих двете гайки към амортисьора с камък 15 и 17. Болтовете не излизат. Утре продължавам. Трябва ли да се развива гайката на главината? Моля някой, който е вадил полуоска, да пише как го е направил ред по ред.Изтече много малко масло от скоростната кутия, а иначе скоростите лесно включваха. Източих го от шестограмен болт с ключ 13, това беше най-ниският отвор. Наливането предполагам, че става до пробката с вътрешен шестограм?
                  не е това наи ниската точка наи ниската точка е с вътрешен шестограм наи отдолу (може да е пълен с боклу)полуоската се сваля по различни начини аз я свалях като отвих болта които е на носача към главината (с 13 мисла беше) [на снимката №7и8]отвиваш гаиката на кормилния накраиник -към главината (гаика 17 или 19 ) [на снимката №1]после с помоща на щанга вадиш шарнирния болт от главината [на снимката №2]след това с помоща на приятел които леко дърпа главината заедно с полуоската докато ти я "откопчаващ"от скороститепо този начин не съм отвивал гаиките на главините (нямах толкова голям камък)
                  Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                  Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                  Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                  Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                  Коментар


                    #10
                    махаш спр. апаратиоткопчаваш корм. накрайникоткопчаваш шарнира на носачаразвиваш болтовете на амортисора и ги вадиш- избивашкъсаш скобата на маншона от към ск.кутиqхващаш здраво и дърпаш и всичко излиза- полуоската с каретата с шенкела и спир. диск.добре е да има нqкой да ти помага.
                    Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                    Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                    Коментар


                      #11
                      Всичко вече е разглобено и свалено. За първи път ми е с такъв автомобил. Притискателния и лагера са добре. Феродовия има леко износване и можел да се кара още. Но, както писах, чета от известно време форума и симптомите бяха на износен съединител, а именно: - отделяше високо и при загряване често пъти задържаше педала. Ще сменя и семеринга на коляновия вал, че изпуска масло. Най-хубавото е, че са евтини частите. Фиатчето ми харесва. Безшумен мотор, добро ускорение и много маневрено.Във вторник ще го сглобя, че до тогава съм зает и ще пиша, как е. Благодарност за вниманието и съветите!
                      Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                      Коментар


                        #12
                        кола

                        Ако не си взел комплект търси по хубав лагер че той най много се износва виж и помпата дали е наред
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          Съединителя го смених, но се получи проблем. Смених маслото в скоростната кутия с Manol 75W90 пълна синтетика, защото го имах в наличност и вече не мога да включа 1-ва, 3-та и 5-та. Втора и задна включват трудно. Нищо не е променяно по шарнирните връзки, които управляват скоростния лост. Дали проблемът е от маслото и утре да го сменям с Tutela ZC75 Synth?Имам и още два въпроса:1. Гайките на полуоските с колко килограма се стягат? 2. Остана излишен 1 болт 8мм. Подозирам, че е от електромотора. Той с колко болта се закрепва?
                          Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                          Коментар


                            #14
                            fireman160 написа:
                            Съединителя го смених, но се получи проблем. Смених маслото в скоростната кутия с Manol 75W90 пълна синтетика, защото го имах в наличност и вече не мога да включа 1-ва, 3-та и 5-та. Втора и задна включват трудно. Нищо не е променяно по шарнирните връзки, които управляват скоростния лост. Дали проблемът е от маслото и утре да го сменям с Tutela ZC75 Synth?Имам и още два въпроса:1. Гайките на полуоските с колко килограма се стягат? 2. Остана излишен 1 болт 8мм. Подозирам, че е от електромотора. Той с колко болта се закрепва?
                            В подчертаното се съмнявам и съм сигурен че не е от маслото!!! Стартера е с три болта.
                            ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                            ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                            Коментар


                              #15
                              Я кажи от кой град си ?Аз вчера приключих с тая операция.Задължително освен феродовия смени и лагера.Протоскателя го огледай добре и ако има ръб го вземи на стругар.
                              http://karate-bg.com
                              Пътна помощ в София

                              Коментар

                              Working...
                              X