Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Автоматична скоростна кутия -проблем!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Автоматична скоростна кутия -проблем!

    Става въпрос, не за моя обичан Фиат, а за едно Митцубиши доста уникално като модел но с възникнал проблем в аутоматика. Проблема е че при включване на задна скорост, атомобила потегля едвам едвам и няма мощност, примерно да я кача на тротоара. Двигателя вдига обороти, а колата спира като достъпи тротоара и все едно буксува съединител на нормална кола. Ще помоля гурутата на аутоматици за съвет и идеи. За да не се повтарям, направо ще постна какво писах в техния Митцубиши форум:" Колеги, някакви идеи? След доливане на масло днес, се оказа че нивото е високо с описания метод на мерене. Тоест згряла на D и на ръчна. Даже, щото доляхме още литър и нивото бе над максимума и чак догоре до края на металната част на щеката. Че се наложи после да го източваме. После я мъчихме на задна но пак същото. Включва но боксува и наравно едвам едвам върви. Все едно както буксува съединител на кола. Нещо повече се случи. След като проверих с омметър всички датчици, тоест двта отгоре които следят оборотите на валовете и тоя който е една букса отпред долу, в която отиват 5-6 кабела навътре в мозъка и вероятно управляват някакви селеноиди, но нямаха прекъсване. После като я покарахме за тест, спря да превключват и предните скорости. Работи си на една скорост при D положение на лоста и не превключва скоростите. Така от старт до около 140км си върви, оборотите плавно се качват до около 4000. Все е едно е аутоматик от нов тип, тоест безстепенен. Не мога да разбера на каква скорост е включила, защото и на голям баир си тръгва нагоре и плавно си ускорява после по равното. Но преди се усещаше лек тласък като превключваше, а сега не. Дали не е влязла в някакъв авариен режим там, незнам. Не съм наясно с автоматиците. Разбирам само от ръчни кутии и двигатели. Дайте идеи какво става и прави ли се диагностика на тая кутия. Имам кодочетец за ЕКУ на двигатели, който сам си бях направил, по К и L линии, но не вярвам да мога да я закача. Нямам и софтуер за Митцубиши, а и тя си е стар модел.Иначе колата си върви прекрасно откъм возия, въпреки че няма реглаж още. Двигателя мърка, само при палене студена, малко прекъсва за около десетина секунди, но това ще е от кабели че са малко старички и оня третия всукателен клапан, който иска вложки. Но това ще го оправя. Проблема ми засега е в кутията. Аз си имам своя кола, но искам да го опраавя това митцубиши за малкия, че много и се радва. Днес направо е нещастен след тия проблеми с кутията, Благодарности че помагате! "Та ви моля за помощ по тоя проблем. Запознат съм с ремонта на двигатели и скоростни кутии, но не и с аутоматици. Колата е уникална като модел, има само четери бройки такива в Европа и е седяла две години за ремонт и осноено въстановяване на каросерията, но заредена с масло. Преди си вървеше безупречно и никакви проблеми с кутията не е правила. Просто сега изведнъж. Благодаря предварително!Ето малко снимки от въстановяването: https://sites.google.com/site/didoglory/ https://sites.google.com/site/didogl...harakteristiki https://sites.google.com/site/didogl...ht/body-repair
    Fiat Marea TD100

    #2
    Колега. Обясненията мене лично ме объркват. Така до колкото прочетох това е електронно управлявана автоматична кутия? Не е някой вариатор грозен, нали? Разгледай линка който ти пращам и го прочети внимателно. Нищо, че е за ФВ принципа е абсолютно същия. Ако е електронна автоматична кутия трябва да има и самодиагностика. Мене ме навява на проблем в клапаните /виж какво им е устройството/. Дадени са и начините за диагностика на хидравличните кръгове- има си специални отвори за това. Ако мислиш, че ще се справиш сам пробвай, ако не ще трябва да рискуваш с някой сервиз. Само не питай с кой. Единия в София като гледам какви части продава малко ме е страх от тях. До другия още не съм стигал, дано и не ми се налага. Успех.http://volkswagen.msk.ru/forum/index...owtopic=150825 п.п. Я погледни и този линк долу- за твоята кутия подробен мануал за диагностика. Пише хюндай, но ако кутията е същата ще ти свърши доста работа.http://www.hmaservice.com/data/Passe...DF/3199045.pdf

    Коментар


      #3
      BaiLamarin написа:
      Колега. Обясненията мене лично ме объркват. Така до колкото прочетох това е електронно управлявана автоматична кутия? Не е някой вариатор грозен, нали? Разгледай линка който ти пращам и го прочети внимателно. Нищо, че е за ФВ принципа е абсолютно същия. Ако е електронна автоматична кутия трябва да има и самодиагностика. Мене ме навява на проблем в клапаните /виж какво им е устройството/. Дадени са и начините за диагностика на хидравличните кръгове- има си специални отвори за това. Ако мислиш, че ще се справиш сам пробвай, ако не ще трябва да рискуваш с някой сервиз. Само не питай с кой. Единия в София като гледам какви части продава малко ме е страх от тях. До другия още не съм стигал, дано и не ми се налага. Успех.http://volkswagen.msk.ru/forum/index...owtopic=150825 п.п. Я погледни и този линк долу- за твоята кутия подробен мануал за диагностика. Пише хюндай, но ако кутията е същата ще ти свърши доста работа.http://www.hmaservice.com/data/Passe...DF/3199045.pdf
      LOL Аутоматика е същия от втория линк- КМ175. Това което ми даваш е супер полезно. БЛАГОДАРЯ! Руснаците са много вещи и всичките им форуми са с подробно описание. Значи ето какво се случи отначало, за по голяма яснота. Преди 5 години я купих тая кола от бившия японски посланник с блокирал мотор. Правителствено изпълнение и всички екстри. Правих основен ремонт на мотора по точно на колянов вал, но като сваляхме кутията, развих попогрешка фиксиращия за скоростния и лост болт и после рабрах че е изпаднала съчмата вътре. Та отворих тогава картера и я поставих. После се появи проблем който бе, че като включа на скорост и зацепваше директно. Тоест не работеше на полусъединител все едно и колата рязко риташе напред. После се оправи това със смяна на маслото и почистване на филтъра и колата си вървеше много добре. Никакви проблеми не ми е създавала. Прди две години сина ми я спря за основно подмладяване и въстановяване на каросерията. Кутията имаше малък теч от един от болтовете на кожуха на хидротрансформатора. Тия които са отвътре и държат капака на централната ос и семеринга. Развих тоя болт и му сложих малко силикон. Теча спря.Тук обаче направих грешка при свалянето, че не развих хидротрансформатора от маховика, а го оставих там. При слагането на кутията обаче, внимавах много и без да я насилвам я поставих точно, за да си влязат шлиците и фрезинга на оста за помпата. Не знех тогава и вече я бях свалил. Но после внимавах с поставянето. Така, после на ходовите испитания вече, всичко си бе нормално. Скоростите си се превключваха правилно и без никакъв проблем. Накрая като паркирахме в гаража, установих че задната включва, колата потегля плавно, но като подам газ не се ускорява. Двигателя вдига обороти а колата почти спира! Напред си работи нормално. Проверихме ниворто на маслото - Мобил АТФ 220 и се оказа ниско. Понеже не знаех точно как се измерва тогава, наляхме много и пробвахме така. Колата пак не вървеше на задна. Напред нямаше проблем. 1-2-3-4 всиките си превключваха нормално. След известно каране, изведнъж аутоматика сякъш включи на някаква скорост, незнам коя и спря да превключва на други! Тук е и странното, че сега колата се ускорява плавно от 0 до 100 -120 км в час, а на двигателя оборотите също плавно се покачват до 4000 и повече. Сякъш е някаква универсална скорост за всики обороти и натоварване. И на голям баир си потегля нормално въпреки че няма мощност. Явно предавката е по висока от първа. Дори и на L и на 2 си върви така колата, както и на D, без обаче да си сменя скоростите. Свалихме нивото на мнаслото до нормата, като на запален двигател и на D с натисната спирачка го измервахме. Сега обаче няма промяна и подобрение. Незнам какво и стана и то така изведнъж.Ще си я правя сам кутията и имам няколко въпроса, без отговора на които, не бих се справил.за който предварително Благодаря! 1.Каква роля играе хидротрансформатора. За устройството на кутията ми е ясно вече, но самия трансформатор още не.2.Електронното устрйство което командва кутията, може ли да се откачи и да се покара така, за да рабера дали то не е дало накаква команда на соленоидите в мозъка /то е свързано с такива вътре/ и кутията да е на една скорост, някаква. Например да е влязла в авариен режим!3.Има ли TPS-а на карбуратора някаква роля върху електрониката на кутията. Защото смених карбуратора заради повреда в стария и тоя сега е без TPS и без едни допълнителни 3бр. ел. жигльолри, както и без един ел. клапан за въздух и без стъпков мотор за празния ход. Тоя карбуратор е от сериен Галант с ръчна кутия, по-опростен е и няма такива екстри. Иначе с него мотора си върви прекрасно.Още веднъж, едно голямо БЛАГОДАРЯ за помоща дотук. Горните линкове са ми много полезни. Обещавам да почерпя след ремонта.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #4
        Колега, не ми е специалност. Зимата взех една корса автомат и още си я събирам- само него не съм закачал Но едва ли ще ти пишат хората занимаващи се с това, защото вземат доста пари. До колко основателно- не е ясно. Ще ти отговоря на въпросите по ред. 1/ Хидротранформатора е съединител. Хидравличен, турбинен. Износва се, продава се отделно, пише и че се рециклира, но за целта се реже. Той също се захранва с масло от помпата, която обикновено е зад него.2/Не можеш да откачиш електронния блок. Имаш компютър, който отчита грешки. Ако прочетеш първия линк ще видиш къде се мери налягане във всеки контур- показва отваря ли клапана правилно.. Обаче забравяш механичната част! Има многодискови съединители и лентови спирачки! По някаква причина си на висока предавка. При мен това е в режим лед- потегля на 3-та мисля, но се самоизкл. бързо. При аисина на корсата аварийния режим се състои в ръчно превключване с лоста. За твоята трябва да прочетеш. 3/ От двигателя кутията основно я интересуват входящи обороти. Поне Хлопел така са го направили. Ако компа за кутията му липсва входящ сигнал ще алармира. Изобщо не разбрах какво се случва с него? Не дава ли грешки? Би трябвало да свети- ако не се превключват предавките по негова команда това си е сериозен проблем. Лошото на автомата и особено електронно- управлявания е, че си иска прецизна диагностика преди свалянето. Първо- компютъра. Той би трябвало да си следи всички датчици и изпълнителни вериги. Ако искаш мога да ти пратя сайтове за кит-ове за ремонт. ВКл. различни неща и са доста скъпи по принцип. И у нас има някои неща, но не за всичко. Преди да я разглобиш- провери в двете фирми които ще ти излезнат от Гугалов какви к-ти имат за тебе! Помисли за диагностика от професионалист. Аз лично бих огледал хюндайска кутия. Моята я взех защото се намират резервни на прилични цени. Не че е нещо извънземно ремонта на такава кутия, но освен опит ти трябват и специфични части и уплътнения, както и инструмент за диагностика. Ако ти прави впечатления в руския линк има всичко и то оригинално?! Тука едва ли. В кутиите има и филтър- да не е запушен? ако е имало стружки или тъмно масло също ще е признак за механичен проблем. Върти ли помпата маслото в кутията? Че клапаните са с ел. задвижване, но всичко е хидравлика по принцип.п.п. Отговора на "професионалистите" ще е- ела да я видим. Лошо няма по принцип, но аз не мога да ти препоръчам къде. Като съм чел коментари повечето хора идея си нямат какво им е правено по кутиите и са доволни щото се движи. Ако спре не са... За моята съм си свалил мануал с кутията в схематичен вид. Всъщност на 2-рия линк я има, но не е много прегледно начертано.

        Коментар


          #5
          Пак Благодаря за информацията. Аз мисля че се ориентирах за проблемите. И то на мануала /pdf документа/ за който ми даде линк. Кутията е същата, едно към едно. За тая кутия имам и друг мануал, но само с чертежи. С твоя се допълват чудесно, където много подробно е изложено есичко. Изчетох целия мануал и мисля че съм подготвен. Поне не виждам нищо сложно. Там са посочени всички прични за даден проблем. За моя пише, че след като са отчетени грешки, аутоматика е в заключен режим на трета. Това е заради липсващ датчик или TPS. И аз понеже махнах стария карбуратор заради авария който си имаше TPS и сложих друг от обикновен галант който е без такъв датчик, то се губи тая информация и ECU-то е заключило кутията на 3-та скорост. Поне така пише в мануала и това си е факт при мен. Предполагам че я е заключило с помоща на три соленоида - ел клапани, които са за превключване на скоростите. Пише че трябва да се изтрият грешките и да се елиминира причината която ги е породила и след това ще се отключат другите предавки.Ето част от мануала:3. If the fail-safe system is activated and the transaxle is lockedin 3rd gear, the fault code in the Fail-Safe Code Descriptionwill be stored in the RAM.Three of these fault codes can be stored.4. The cancellation will occur if, with the transaxle locked in 3rdgear, the ignition key is turned to the OFF position, but thefault code is stored in the RAM.Колкото до другия проблем със задната скорост, то има две възможности. Или затлачен, заял клапан в управлението или по-вероятно счупен заден съединител, вследствие на неправилно превключване от предна на задна скорост в движение. Сега си спомням че това се бе случвало по- погрешка. Ами свиквам с ръчната кутия и после на аутоматка на който рядко се качвам и бъркам. За първото ще сваля и проверя управлението, а за второто трябва да разглобявам силовата част. Но не виждам нещо сложно. Разбрах и как се контролират всички налягания, какви стойности трябват, допуски размери и т.н. Има и някои специални инструменти някои от които имам, а други- на стругар. Колкото до частите ме притесняват цените, но всяко удоволствие се заплаща. Няма как. Тия дни я мятам, като първо ще измайсторя TPS-а от стария на новия карбуратор, че е важен за кутията. После ще оправям и задната и скорост.Утре смятам да се зкача за ECU-то и и да видя какво се е записало там. То ставало по два начина. С обикновен волтметър с отчитане на импулсите или с диагностичен уред. Подробно е изложено в твоя мануал и има описано възможните грешки. Имам подръка и двете възможности и ще пробвам и на тая кола. Ще пиша пак до къде съм я докарал.Още веднъж -Благодаря за голямата помощ. Мисля че от тук нататък ще се оправя.
          Fiat Marea TD100

          Коментар

          Working...
          X