Здравейте, колеги!Възникна странен проблем във Фиат браво 2.0 20v. Ще съм благодарен, ако дадете някои идеи и насоки къде да търся причината и/или как да я отстраня А ето и проблемът какъв е: При шофиране перката на вентилатора си се включва, когато колата вдигне определена температура и вс изглежда наред. Но в момента, когато се загаси двигателя и перката спира да се върти. Дори и след време не се вклюва обратно, а двигателят е горещ. Преди продължаваше да работи за кратък период и при изключен двигател или се включваше малко след изгасянето му.Не зная дали има отношение към проблема, но ще добавя, че след доливане на антифриз, равнището му в разширителния съд е доста над мах (някой се е увлякъл/разсеял ).При движение с 50-60 (градски условия) датчика на таблото показва че температурата на водата е в нормалните граници, а при престояване на светофар запчва да се покачва, но при потегляне и известно каране се връща в нормалните норми. Според вас защо ли е възникнал проблема с перката? Дали е причинен от неизправен термостат, някой датчик или нещо съвсем друго В летните горещини не ми се ще да я прегрея, та всякакви идеи и съвети от по-компетентни или препатили хора ще са ми от ползаМерси предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво ХГТ - проблем с вентилатор на радиатор
Collapse
X
-
Колега започни от там. Като изстине колата вземи източи малко от антифриза. Не знам как е при ХГТ, но на 1.4 разширителя е като бутилка и точенето от него не е проблем. вкарай си антифриза в нормални граници. Антифриза се мери при студен двигател. Когато е топъл се разширява доста и е възможно да мине над максимума.Това за покачването на температурата на светофар колко се покачва. една черта, две черти или отива в червеното. Ако е малко е нормално, все пак насрещния въздух охлажда радиатора, като покибичиш на две три червени светлини няма как да не вдигне температурата. А за перката, тук по запознатите ще кажат дали е възможно да ти е изгоряла първата степен на перката. при работещ двигател се пуска втората. Не знам дали втора степен се пуска при изключен мотор. Това за перката е само хипотеза, надявам се е нещо по-елементарно и лесно отстранимо
-
Споерд мен не е от първата степен . При мен я нямаше докато не смених резистора, но и след това винаги като изгася колата и перката се гаси. С интерес ще следя развитието на темата, защото и при мен явно има проблем. Не съм със същия двигател, но сигурно принципа е еднакъв.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Колега имаш ли идея как е структурирано захранването на перката. За да работи при изключен двигател то захранването идва директно от акумулатора и задължително ще е през бушон. Да не би да има паралелна верига и при запален мотор от там да се подава напрежение? И като ви работят моторите имате перка, а след това не.
Коментар
-
Колега тука си в голяма заблудаТочно затова питах дали има някой представа как е вързана перката, ако има паралелна верига, то при запален мотор вентилатора включва без проблем, ни при загасяне и изгорял бушон не работи. Едва ли има разлика при марея и браво, нормално е когато времето е топло при загасяне на двигателя перката да се пусне за минута две "ДОРИ И ПРИ ЗАГАСЕН ДВИГАТЕЛ" лошо е ако не се пуснеgamma написа:Дефинирайте "загасен мотор"!Да, когато колата е "на контакт", перката работи. Ако ключа ви е в джоба и перката върти, значи има проблем.
Коментар
-
При бившето ми Типо 2.0 след изгасяне на мотора( примерно 10-20 секунди) се включваше перката за охлаждане. Работи известно време и спира. Това е само в големите жеги!При сегашната ми кола Мареа 1.8 след изгасяне на двигателя никога не се е вкл. перка за охлаждане. Вадя ключа и край
now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
и аз да кажа, че като извадя ключа не работи перката, сменял съм и резистора на радиатора но преди и след смяната няма разлика (относно това дали работи или не)ама то за какво да работи, да предположим, че температурата на водата е 90 градуса, защото има кой да я подгрява, след като се премахне източника, следва топлобмен с околния въздух, да кажем 40 градуса. пък и каква е ползата да се охлажда водата в радиатора, след като водната помпа не работи - ей така да му е по-хладно на радиатора? ако ти е зор, вземи контактен термометър и виж как се изменя температурата на радиатора след като изключиш двигателя, качва ли се, смъква ли се, с колко, колко бързо?Brava 1.6 EL, '98
182A4
Коментар
-
Има голяма логика в това вентилатора да работи след гасене на двигателя. Съществува така наречения "локален прегрев" породен от липсата на циркулация. Схемата дадена в тази тема НЕ Е за петцилиндровия мотор. Няма да е зле автора на темата да уточни с кой от двата двигателя е(147 или 155к.с.)!
Коментар
-
Колега това че помпата не работи не означава че няма циркулация в системата, има я но е доста по-слаба. Теорията ти за 90-те градуса не е точна и сега ще ти обясня защо. Първо: за да се нагрее водата до 90 градуса то двигателя задължително е с по-висока температура, може да е с 4 градуса примерно по-висока или 10 ,но си е повече. След като изгасиш температурата на водата се покачва над 90 градуса и през отворения термостат минава в радиатора. На мястото на тази вода идва по-хладна от радиатора към мотора. Връщаме се на нагрятата над 90 градуса вода. Тя отива в радиатора там датчика я усеща че е повече от 90 и пуска перката, идеята е да не се позволи на вече нагрятата над 90 градуса вода да се върне в двигателя. Второ: След изгасяне на двигателя то той не изстива толкова бързо, все пак си е доста солидно парче метал и за да изстине се изисква време. Трето: давам пример от реалния живот. Много добре всеки малко или много препатил шофьор ще потвърди следното. По време на движение ако мотора почне да прегрява то за да не му позволим да нацепи главата колата се спира на място и двигателя се "ОСТАВЯ ДА РАБОТИ". Ако теорията ти беше вярна то щяхме да гасим моторите и те сами да си изстиват по-бързо. Четвърто: в зависимост от мотора всяка кола си има и различни характеристики на охлаждане, моята събира 6 литра течност, ма 2.0 сигурно събира повече, така че е нормално на някои да се пуска перката след сприране за 40-50 секунди, а на други да не се пуска- просто не е нужно. Но съм сигурен че на всяка една ако е наред то перката може да се пуска при изваден ключ.roro написа:и аз да кажа, че като извадя ключа не работи перката, сменял съм и резистора на радиатора но преди и след смяната няма разлика (относно това дали работи или не)ама то за какво да работи, да предположим, че температурата на водата е 90 градуса, защото има кой да я подгрява, след като се премахне източника, следва топлобмен с околния въздух, да кажем 40 градуса. пък и каква е ползата да се охлажда водата в радиатора, след като водната помпа не работи - ей така да му е по-хладно на радиатора? ако ти е зор, вземи контактен термометър и виж как се изменя температурата на радиатора след като изключиш двигателя, качва ли се, смъква ли се, с колко, колко бързо?
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар