mme написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Със и без катализатор. Ефекти - разход, ламбда и др.
Collapse
X
-
Оставяме разтоварването на двигателя на страна, щото актовете за дигане на шум сигурно и те са поне 20 лв. Въпроса е да се сложи там нещо - щото така е досадно (въпреки че звука е агресивно спортен - клонящ към двутактово-напомнящ). Сега отивам да погладна къде кво подухва и вибрира на канала - докато е неделя и имам време да се занимавам. Без катализатор или със - на мойте 103 конски данъка е все толкоз - ако ме стимулират законите да го сменя и ако си заслужава - ще пазя околната среда, даже и газова може да сложа ако ме освободят примерно от 80% от тези 126 лева годишно.
-
Дали ще звучи спортно колата, като и се махне катализатора мога дълбоко да се съмнявам! Стига да се направи, като хората (с резонатоено гърне) и гърнетата да са наред не би трябвало да има никаква разлика в звученото! При мен освен катализатора (филтър за твърди частици се нарича при дизела) имам още три гърнета! Сложих чиста права тръба на негово място и няма никаква разлика в звука! И много ясно, че е добре да се махнат катализаторите-на много от колите втора употреба са заминали много преди да дойдат в България! И, когато колата няма мощност и голям разход от, какъв зор да го държиш това в колата си?niko_ymn написа:Оставяме разтоварването на двигателя на страна, щото актовете за дигане на шум сигурно и те са поне 20 лв. Въпроса е да се сложи там нещо - щото така е досадно (въпреки че звука е агресивно спортен - клонящ към двутактово-напомнящ). Сега отивам да погладна къде кво подухва и вибрира на канала - докато е неделя и имам време да се занимавам. Без катализатор или със - на мойте 103 конски данъка е все толкоз - ако ме стимулират законите да го сменя и ако си заслужава - ще пазя околната среда, даже и газова може да сложа ако ме освободят примерно от 80% от тези 126 лева годишно.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Ама при тебе само с едното резонаторно гърне ли е или освен трите по системата имаш и резонаторно на мастото на катализатора ? Ръмжене не ми трябва - сега все още е като някоя от ладите по градските ралита - но аз имам предвид с това изпърдяното нещо дето се е водело "катализатор" преди да съм го махнал или съответно закърпил. Разход минавам и над 11 градско ... ама познай с какви обороти се изпърдява катализатор и ще разбереш защо е такъв разхода.Vladim написа:Дали ще звучи спортно колата, като и се махне катализатора мога дълбоко да се съмнявам! Стига да се направи, като хората (с резонатоено гърне) и гърнетата да са наред не би трябвало да има никаква разлика в звученото! При мен освен катализатора (филтър за твърди частици се нарича при дизела) имам още три гърнета! Сложих чиста права тръба на негово място и няма никаква разлика в звука! И много ясно, че е добре да се махнат катализаторите-на много от колите втора употреба са заминали много преди да дойдат в България! И, когато колата няма мощност и голям разход от, какъв зор да го държиш това в колата си?
Коментар
-
На мястото на катализатора сложих права тръба, а след нея фабрично имам три гърнета докато излезе пушек най-отзад!niko_ymn написа:Ама при тебе само с едното резонаторно гърне ли е или освен трите по системата имаш и резонаторно на мастото на катализатора ? Ръмжене не ми трябва - сега все още е като някоя от ладите по градските ралита - но аз имам предвид с това изпърдяното нещо дето се е водело "катализатор" преди да съм го махнал или съответно закърпил. Разход минавам и над 11 градско ... ама познай с какви обороти се изпърдява катализатор и ще разбереш защо е такъв разхода.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Влязох да проверя аз лично в канала - за да не си говорим само на теория - и установих че газове почти не излизат от там от където си мислех ... ама след малко ще ви кача и снимки на тръбата със сензора за състава на отработените газове и ще ни се изясни поредната възможна причина за грешки и гаснене. При дизел и при бензин гърнетата са все същия дълъг размер (с разлика само във филтъра) щом говорим за отдолу ... а после нагоре към двигателя вече не знам ...Vladim написа:На мястото на катализатора сложих права тръба, а след нея фабрично имам три гърнета докато излезе пушек най-отзад!niko_ymn написа:... при тебе само с едното резонаторно гърне ли е или освен трите по системата имаш и резонаторно на мастото на катализатора ? ... ама познай с какви обороти се изпърдява катализатор и ще разбереш защо е такъв разхода.
Коментар
-
Гърнета
Ето какво ме тревожи. Оказа се, че от катализатора почти не изпуска газове, ами духа като вентилатор от една муфа между него и ламбда-сондата малко по напред към двигателя. Снимките са правени от по средата на колата гледайки напред и на горе и на тях можете да забележите буксата или кабелчето на самата сонда, а голямото кръгло нещо което е до нея при мен се е разнебитило и сега е толкова разхлабено, че се върти с лекота и от луфта между него и тръбата изпуска. КАКВО Е пък ТОВА ТАМ ОКОЛО ТРЪБАТА и за какво служи? Представлява нещо като муфа или доста широка гривна - която дори си има собствени отвори от двете страни, като от тях също духа доста силно. Има някаква изолация за уплътнение между него и тръбата ама не вярвам да е гумена. Аз мога ли да го заваря съвсем или то така трябва да си изпуска профилактично за да не се надува катализатора? Айде ако някой знае - да каже.
Коментар
-
аз питам щото се замислих да не би да е имало някаква защита против гръмване, която да се е отворила или пък сондата да се вади от там - или да се намира точно там - и да я повредя (въпреки, че ще извадя акумулатора от клемите преди да слагам заварки на място)Слав написа:Eдно е сигурно-трябва да го стегнеш.Няма такова понятие "да не се надува катализатора".
.Изгорели газове не трябжа да излизат отникъде. 
Коментар
-
Тези на Александър ауто луди ли са - кви са? За 3-4 килограмова тръба с две извивки ми изкарват цени - 221 или 516,60 лв, а за катализатора 1076,64 лв или 1339,70 лв. Тук в Русе тези многото гърнета дето си ги бях взел за 122 там са по 129; 199; 373 или 603 лв - да ви имам аз Софийските надцинки, чесно. Как да не мисля за ремонтиране и по-ефтини варианти после?
Коментар
-
Колега,сондата е преди тази муфа,даже се вижда на снимките-тази муфа е като гъвкава връзка,но не е заменяема 1:1 с такава-вътре има графитни ябълковидни уплътнения-щом изпуска,заминала е -може да се завари,но ще се повишат вибрациите в целия тракт...Ако минеш на този вариант,развийте сондата,преди да се правят заварки...По качествените сервизи за ауспуси имат такива муфи/или аналози...като цена са по-евтини от гъвкавите връзки.niko_ymn написа:аз питам щото се замислих да не би да е имало някаква защита против гръмване, която да се е отворила или пък сондата да се вади от там - или да се намира точно там - и да я повредя (въпреки, че ще извадя акумулатора от клемите преди да слагам заварки на място)Слав написа:Eдно е сигурно-трябва да го стегнеш.Няма такова понятие "да не се надува катализатора".
.Изгорели газове не трябжа да излизат отникъде.
Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Катализатори...цени
Универсалните катализатори,предлагани от ASPO,са на цени 250-270 лв.,а полските JMJ-за двигатели от 1.6-2.0-на цена 200 лв.-фирма"Косер"-за сведение аз съм с такъв от 9мес., работи без проблеми...niko_ymn написа:Тези на Александър ауто луди ли са - кви са? За 3-4 килограмова тръба с две извивки ми изкарват цени - 221 или 516,60 лв, а за катализатора 1076,64 лв или 1339,70 лв. Тук в Русе тези многото гърнета дето си ги бях взел за 122 там са по 129; 199; 373 или 603 лв - да ви имам аз Софийските надцинки, чесно. Как да не мисля за ремонтиране и по-ефтини варианти после?Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Да знам. Ето още една снимка където още по-добре се вижда. От вътре не трябва да бъркам за да я развия нали ? Ами какво ще кажете за напълване със високо-температурен силикон и капване на заварка само от едната страна, така че да си е свободна да се движи от другата само - или трябва да може да си мърда спрямо и предната, и задната тръба?vesko.t написа:Колега,сондата е преди тази муфа,даже се вижда на снимките-тази муфа е като гъвкава връзка,но не е заменяема 1:1 с такава-вътре има графитни ябълковидни уплътнения-щом изпуска,заминала е -може да се завари,но ще се повишат вибрациите в целия тракт...Ако минеш на този вариант,развийте сондата,преди да се правят заварки...По качествените сервизи за ауспуси имат такива муфи/или аналози...като цена са по-евтини от гъвкавите връзки.
Коментар
-
Korun написа:Ако си решил да го махаш, най-добре си сложи гърне на негово място. Ще ти струва около 30-35 лв.ForceWere написа:знам че ще върви малко повече, но той май не се маха е се изтърбушва - а на другите въпроси не мога да ти отговоря.Да намерих си такова гърне - дето му викат само резонаторно без да е катализатор ама то пък в провинцията на магазина е 42 лв и не е с триъгълния накрайник ами зъврщва и в двата края с тръба. На нея трябва да се завари отрязаното крайче на катализатора с трите болта.Общо взето да разбирам, че то ще ми смъкне леко разхада само ако ми е задръстен катализатора значи. Обаче аз като така и така трабва да режа и заварявам - не може ли да си използвам малкото от заменените вече гърнета дето си пазя и да станат две еднакви - едно след друго?А това че като се сложи там тръба, като върви повече колата - понеже не е удушена, и като газовете сами теглят назад без нищо да ги спира - няма ли да ми повиши разхода дори и спрямо запушен катализатор? Коя теория е вярна сега - тази, че катализатора запушен - натоварва двигателя или другата, че съвсем отпушеното гърне (или тръба) отваря път на газовете сами да си дърпат още повече гориво.Чудя се какъв ремонт да планирам щото намерих и мека връзка (23-26 лв.), която пак майстор трябва да ми завари на място на старата след като я отреже и нея, и то трабва да води в съшата посока за да пасне накрайника с гарнитурките дето да прилепнат без да зяпат ако не води по посока на съседните завои на системата. Какво гърне да сложа едновременно с останалия ремонт за да стане всичко наведнъж и да ми излезе плащането за труд колкото едно ходене и половина вместо два отделни ремонта?Разхода ми градско от февруари насам упорито расте ли расте - вече стигна над 11,5 л. бензин, а това особено за лятно каране не е на добре.sacho написа:Ако стария си е бил редовен би трябвало да нямаш разлика от към вървене и разход. Ако е запушен то тогава той оказва съпротивление а от там пада мощноста и се вдига разхода. Когато е за изхвърляне газовете миришат на сяра особено ако караш на газ. В този случай се сваля и се слага едно малко гърне. Ако сондата е преди катализатора няма проблем.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар