Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с браво, ремонти и/или части

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблеми с браво, ремонти и/или части

    Понеже темата е за от всеки раздел по малко/много, пускам я тук. Нещата започнаха от проблем в съединителя, повече не включваше, отколкото да включва, в смисъл след тотален отказ да работи /чуваше се само лек пукот вътре, без да включва/ изведнъж заработи съвсем нормално, естествено не за дълго, след което посещение в един сервиз, в който никога не бях стъпвал дотогава. Човека, който ми поддържа колата е човек с дългогодишен опит, много съвестен, разбираемо много натоварен и без възможност на момента да отстранява проблемите, които възникват. Та поради неотложна нужда от автомобил рискувах да отида за нещо което се прави /почти/ във всеки сервиз - смяна на съединител. Договорихме 320 лв за валео и смяна и хората го смениха. И се почна. Още като я свалиха от криковете при превключване колата подскачаше напред при включване на първа, на останалите си включваше нормално и като с нов съединител. Казах им за този проблем и дали е нормално за нов съединител да е така, казват- няма проблем, ще си улегне и ще си пасне всичко, възможно е да се получи такова нещо. Тогава, понеже един от момчетата в сервиза беше в колата и изтегляше колата и пробваше скоростите, ми направи впечатление, че двигателя се накланя напред при включване и потегляне на първа скорост. Не съм гледал никога какво прави двигателя като потеглям на първа и макар да ми се стори, че не е редно си казах, че може и да е тампон, макар, че при смяна на носачи няколко дни преди това огледахме и сменихме и тампон, тоя, най-задния в колата. Та, няколко дни каране, после коледни, новогодишни празници, студове и зима и понякога некаране, а при всяко каране на колата подскачане на първа скорост и... Чакане да пасне... Но след десет-петнадесет дни пак при тях- казвам, не ще да заработи нормално съединителя, редно ли е толкова време? Ще пасне или нещо от тоя род, наистина нямах повече от 200-300 км, знам ли за колко пасват тия съединители, дето не пасват оше като ги смениш При описани подобни симптоми от момче във Варна на лични си изясних, че ... Никога не пасва, след като не е зацепен правилно съединителя. При него, след същото и кажи-речи отписан като дефектен съединител, нещата се оправили чак при монтаж на друга кола на същия съединител. ..................... В резултат - Скоростната кутия хърка яко при включване на първа и втора, издава звуци, които не са райска музика в ушите на пилота на фиат браво 1.6 16в. Понеже по време на всичко това и е изтичало маслото, не знам от кога точно, забелязах го вчера, след като се появиха звуците, нещата ми станаха ясни, че ще се сваля кутия поне за смяна семеринг/ ама най-вероятно за смяна с друга/ та долях масло, да видя дали ще престане да хрущи и там всичкото... Нанайси, като гледах дебита на изкапване не си представях, че ще изтече всичкото масло само за някакви си 300-400 м! Докато доливах, къде литър и нещо, не течеше, та си мечтаех, че ще си капе кротко, докато се позатопли, та да търся вариант. Ама не, като я подкарах, изтече за по-малко време от нужното на Усаин Болт да пробага 100 м. Защо го пиша ли, ами знам ли, по стар навик най-напред реших в мощен спринт да си платя една скоростна кутия от съфорумник и друг наш юнак да я смени, но понеже нещата ще се забавят, викам я да опиша една малко тъжна история за едно форумско браво, може да е обица освен за мен и за друг от форума. За мен поука- никога колата при непознати хора. Момчетата са нормални и приятни хора, като много от нас, допускам, че може и да не е в тях причината, но в разговор с човек, на когото досега не съм имал причина да не вярвам, веднага ми каза - неправилно зацепена скоростна кутия- напъване при завиването на болтовете, в резултат подскачане на първа и ииии... Скапана скоростна кутия. Ъхъ. Още нам колко си пари за нещо, което си работеше перфектно. С извинение за дългия ферман.Грешен раздел -> Преместена.ogi28b
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

    #2
    За мен поука- никога колата при непознати хора. Момчетата са нормални и приятни хора, като много от нас, допускам, че може и да не е в тях причината, но в разговор с човек, на когото досега не съм имал причина да не вярвам, веднага ми каза - неправилно зацепена скоростна кутия- напъване при завиването на болтовете, в резултат подскачане на първа и ииии... Скапана скоростна кутия. Ъхъ. Още нам колко си пари за нещо, което си работеше перфектно.С извинение за дългия ферман.без да претендирам че съм голям разбирач ама това с "неправилно зацепена скоростна кутия ми свучи много тъпо" много ми е чудно колко начина на зацепване има, също и "напъване при завиване на болтовете" също е доста смешно обяснение, така че по добре не вярвай и на тези хора на които до сега си имал доверие според мен проблема е от некачествен съединител, но все пак е трудно да се каже на 100%
    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
    UNO 1.0 FIRE

    Коментар


      #3
      колегата не се е изразил правилно,не незацепена скоростна кутия,а когато се слага феродовия диск се центрова с една джиджавка ако не се центрова може да доведе до това претрисане,а болтовете няма как да не се стегнат
      Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

      Коментар


        #4
        ivailo rachev написа:
        колегата не се е изразил правилно,не незацепена скоростна кутия,а когато се слага феродовия диск се центрова с една джиджавка ако не се центрова може да доведе до това претрисане,а болтовете няма как да не се стегнат
        интересно ми е като не е центрован феродовия диск как се слага скоростната кутия /остта на скоростите не влиза ли във феродовия диск?следователно ако диска не е кадето трябва , то каде и как е сложена скоростната кутия?

        Коментар


          #5
          Първичния вал влиза в шлиците на феродовия диск и все пак се използва дорник за центрирането на феродовия диск, докато се стегнат болтовете на притискателя
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            emzo написа:
            Първичния вал влиза в шлиците на феродовия диск и все пак се използва дорник за центрирането на феродовия диск, докато се стегнат болтовете на притискателя
            това ми е ясно колега , мисълта ми бе ,че ако не е центрован диска правилно то скоростната кутия няма да може да влезне на място затова ми стана интересно

            Коментар


              #7
              Имаше преди време една тема, в която се разискваше нецентрован феродов диск, но така и не получихме отговор, какво има да му се центрира веднъж влязал във вала на ск. кутия
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                emzo написа:
                Имаше преди време една тема, в която се разискваше нецентрован феродов диск, но така и не получихме отговор, какво има да му се центрира веднъж влязал във вала на ск. кутия
                и аз съм на това мнение , че щом е влязъл проблеми няма :D

                Коментар


                  #9
                  Като човек сменил 3 съединителя до сега(на моята го смених сам, оРел Корса 1,0 12V и форд фиеста 89г.) мога да кажа че центроването или се прави или не се прави. Ако не е правилно центрован, просто скоростите не влизат. Сега ще ви обясня как центровах феродовите дискове:На моята кола дупчицата на маховика, беше по-малка от на феродовия и затова на едно удължение за малка тречотка навих изолирблант, за да стане на двете дупчици. Колата е минала 30 хиляди километра без какъвто и да е проблем.На корсата, понеже дупката в средата на маховика беше по-голяма и при горната процедура неможе после, да се изкара "дорника". Директно го центровахме в/у притискателя с тел! След завиването на претискателя за маховика, махнахме телта. Колата вече 20 хиляди км. - никакъв проблем.На фиестата, беше същата работа, но понеже не стана с телта(неможахме после да я изтеглим), го направихме с разнищен сезал!Сега някой ако ми каже че има предцизно центроване и аз 3 пъти съм изкарал късмет, трябва да е баси човека. Това което ти го разправят са пълни глупости.
                  Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                  Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                  Коментар


                    #10
                    Оказа се разбит лагер на първичния вал на скоростната кутия, следствие на което увредена семеринга и изтичане на маслото. Феродовия диск за около 1000 км след това блъскане и претрисане от едната страна вече бе стигнал кажи-речи до нитовете, нарезите се бяха изгладили а на места от феродото се бяха отломили частици по ръбовете. В резултат на това всичкото, след смяна скоростна кутия и феродов диск колата е в перфектна форма, щото се срещна с Живко. Няма като Живко! За ония, дето ми докараха колата на това дередже, на което бе преди ремонта ли... Май не ща да се сещам за тях вече. Ама мога да ви ги препоръчам на лични... Ако искате да ви ремонтират нещо.
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                    Коментар


                      #11
                      Колега,ще ти ползвам темата,защото ме мъчи един проблем.При потегляне на 1-ва скорост,когато колата е студена(първите 2-4 включвания на 1-ва скорост) има едно претрисане при отпускане на съединителя.След това този симптом го няма.На какво може да се дължи това?
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #12
                        dudulia написа:
                        Колега,ще ти ползвам темата,защото ме мъчи един проблем.При потегляне на 1-ва скорост,когато колата е студена(първите 2-4 включвания на 1-ва скорост) има едно претрисане при отпускане на съединителя.След това този симптом го няма.На какво може да се дължи това?
                        Сигурно съм от най-неблагонадеждните съветници по въпросите за съединителя, но явно е някакъв проблем това. Моята след всичките описани одисеи и харчове е като часовниче, претрисанията и тем подобни са само гаден спомен, знаех си, че при отстраняване на проблема и със сменени носачи, накрайници, биалетки и тампони ще върви като нова. По твоя въпрос /изхождайки от моя опит напоследък/ огледай я да не прокапва някоя и друга капчица масълце от едното или другото /знаеш кои две са в близост, и при тръгване да е омаслен, а след няколко включвания, вече чист, да работи нормално.
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                        Коментар

                        Working...
                        X