Здравейте на всички.От две години карам с джанти 4х100, досега не съм имал проблеми, но съм намисли това лято да сложа фланци за промяна на междуболтовото разтояние.Дайте мнения дали е по удачно с фланци. Така болтовете няма да са под напрежение (както е сега), но повечето казват че така се натоварва повече главината и така ще сменям по често лагери и ще имам по често проблеми.Друг е въпроса ако е по добре с фланци, каква дебелена да са те.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За и Против фалнци за джанти
Collapse
X
-
Ако искаш само заради междуболтовото да слагаш фланци по-добре си вземи така наречените ексцентрични болтове ... А такива фланци ако се правят трябва да са поне 2 сантиметра или 3 не знам колко точно ама не са под 2 със сигурност ... Аз също карам типото със джанти 4x100 и не съм имал никакви проблеми
Решил съм да слагам ладови фланци само за изнасяне малко, че гумите ми стоят много навътре :P
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
-
колега карай си колата и си гледай кефа след като нямаш ядове.Аз имах ядове от джанти 4х100, защото постоянно сменях гуми, и от постоянното развиване и навиване на болтовете ми се прецакаьа резбите на задна дясна главина, ама с метчик и нови болтове от стругар се оправиха нещата.Но а болтовете с изместен център няма да имаш ядове.Виж ако искаш да изнасяш джантата навън , тогава само с фланци.
Коментар
-
Колега ако ще слага ексцентрични болтове не му трябват фланциsvetli4a написа:Да кажем джанта 4х100 + фланец 20 мм - какъв трябва да е размера на ексцентричните болтове и изобщо има ли толкова дълги?
Това са преходни фланци именно от междуболтово 4x98 към 4x100 (фланеца се стяга с 4 болта към главината и на фланеца има още 4 отвора с междуболтово 4x100 на които се стяга джантата)
Колега уточни какво по-точно искаш да правиш
Само искаш джантата да е здраво стегната или искаш да изнасяш или и двете
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Re: За и Против фалнци за джанти
Вземи си екцентрични болтове и няма нужда от фланци.Болтовете са под напрежение когато централния отвор на джантата е по голям от централния на главината.От стругар знам че преходни фланци по малки от 30мм не могат да се направят заради самите глави на болтовете с които ще се захваща фланеца към главината.marto_gp написа:Здравейте на всички.От две години карам с джанти 4х100, досега не съм имал проблеми, но съм намисли това лято да сложа фланци за промяна на междуболтовото разтояние.Дайте мнения дали е по удачно с фланци. Така болтовете няма да са под напрежение (както е сега), но повечето казват че така се натоварва повече главината и така ще сменям по често лагери и ще имам по често проблеми.Друг е въпроса ако е по добре с фланци, каква дебелена да са те.Fiat Bravo GT 1.8 16V 113hp с малко тЮнинг (снегорин)
KONI SPORT SUSPENSHION+EIBACH SPORT SPRINGS
Изработка на всякакви изделия от стъклопласт за леки и товарни автомобили-брони,прагове,калници,капаци,маски,надстройки и други!
Коментар
-
Колега централния отвор няма как да е по-голям иначе тая джанта ще бие страшно много :D Всичко се прави точно ... ако е по-голям се слага втулка, ако е по малък се минава на струг, за да дойде всичко ок
Под напрежение са болтовете защото джантата е 4x100, а главината 4x98 ... И моите джанти са 4x100 както казах и централния отвор си е ок, ама има разминаване на самите отвори за болтовете и болта е под напрежение
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Принципно причината за да сложа фланци е както каза колегата по-горе: самата джантата да е здраво стегната и да я изнеса навън, като мерака ми клони повече за изнасянето навън, за всички е ясно, че така ще е по красив автомобила, а и ще е по устойчив по завоите. Другата причина, за която искам да сложа фланци е, че самите легла на дупките на джантите ми взеха да се остъргват при всяко навиване на болтовете, защото главите на болтовете ми са по-малки от главите на оригиналните болтове с които трябва да се затягат джантите. Мисля при възможност, ако сложа фланци, болтовете с които ще стягам джантите към фланците да са от vw, защото те пасват идеално на дупките.
Коментар
-
С думи прости ... джанти 16 .. 4x100 + фланци 20мм , да искам да ги изнеса ... варянта е само ексцентрични болтове или има и др начин .... ? Проблема е в Et-то .... то е 50Valiosport написа:Колега ако ще слага ексцентрични болтове не му трябват фланциsvetli4a написа:Да кажем джанта 4х100 + фланец 20 мм - какъв трябва да е размера на ексцентричните болтове и изобщо има ли толкова дълги?
Това са преходни фланци именно от междуболтово 4x98 към 4x100 (фланеца се стяга с 4 болта към главината и на фланеца има още 4 отвора с междуболтово 4x100 на които се стяга джантата)
Колега уточни какво по-точно искаш да правиш
Само искаш джантата да е здраво стегната или искаш да изнасяш или и двете 
Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
svetli4a, а къде ще ти легне централния отвор на джантата
Ако джантите бяха 4x98 може да мине и без да стъпват на централния понеже болтовете идват точно и джантата няма да бие, ама с това междублтово е опасно така
Ако изнасяш с преходен фланец от 4x98 към 4x100 не са ти нужни ексцентрични болтове
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
дори и джантите да 4x98 сложени с фланци без центриращ кант пак е опасно защото така цялото натоварване е върху болтовете...търсиш фланци които имат такъв кант на които ще легне самата джанта.аз съм с такива момо и с дълги болтове.Valiosport написа:svetli4a, а къде ще ти легне централния отвор на джантата
Ако джантите бяха 4x98 може да мине и без да стъпват на централния понеже болтовете идват точно и джантата няма да бие, ама с това междублтово е опасно така
Ако изнасяш с преходен фланец от 4x98 към 4x100 не са ти нужни ексцентрични болтове
Fiat Bravo GT 1.8 16V 113hp с малко тЮнинг (снегорин)
KONI SPORT SUSPENSHION+EIBACH SPORT SPRINGS
Изработка на всякакви изделия от стъклопласт за леки и товарни автомобили-брони,прагове,калници,капаци,маски,надстройки и други!
Коментар
-
Друго решение са втулки. На мен един стругар ми направи стоманени втулки, които обират това натоварване.Racer GT написа:дори и джантите да 4x98 сложени с фланци без центриращ кант пак е опасно защото така цялото натоварване е върху болтовете...търсиш фланци които имат такъв кант на които ще легне самата джанта.аз съм с такива момо и с дълги болтове.Valiosport написа:svetli4a, а къде ще ти легне централния отвор на джантата
Ако джантите бяха 4x98 може да мине и без да стъпват на централния понеже болтовете идват точно и джантата няма да бие, ама с това междублтово е опасно така
Ако изнасяш с преходен фланец от 4x98 към 4x100 не са ти нужни ексцентрични болтове 
Коментар
-
nedialk00
купи си джанти 4х98 и не застрашавай живота на останалите участници в движението, щом за твоя собствен не ти пука, поне не застрашавай околните
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар