Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ТПС на брава 99 1,6, Моля помогнете !

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с ТПС на брава 99 1,6, Моля помогнете !

    Здравейте, имам проблем с ТПС, колата е брава 1,6 с пластмасов колектор. ТПС или е замърсен или е развален. Колата работи добре само с откачен тпс, но тогава е в авариен режим. Споделете може ли да се смени , понже е набит или трябва направо нова клапа със стъпков мотор и птс. Как се вади този набит тпс. Гледах снимки и модулите са коренно различни при 1,6 с метален и с пластмасов колектор. Май доста солено ще излезе ако сменям всичко, да не говорим дали въобще ще стане. Проблемът ми възнкина след намеса на "майстори" , чистиха в ултразвукова вана цялата клапа заедно със стъпкови мотор и тпс. Сега колата държи много високи обороти ис вкл тппс и е "добре" , когато е изключен. Моля дайте съвет какво да правя. Платих 120 лв за ремонт , оправиха едно и буквално развалиха друго ... Благодаря предварително!
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    Re: Проблем с ТПС на брава 99 1,6, Моля помогнете !

    Alex_RT написа:
    Здравейте, имам проблем с ТПС, колата е брава 1,6 с пластмасов колектор. ТПС или е замърсен или е развален. Колата работи добре само с откачен тпс, но тогава е в авариен режим. Споделете може ли да се смени , понже е набит или трябва направо нова клапа със стъпков мотор и птс. Как се вади този набит тпс. Гледах снимки и модулите са коренно различни при 1,6 с метален и с пластмасов колектор. Май доста солено ще излезе ако сменям всичко, да не говорим дали въобще ще стане. Проблемът ми възнкина след намеса на "майстори" , чистиха в ултразвукова вана цялата клапа заедно със стъпкови мотор и тпс. Сега колата държи много високи обороти ис вкл тппс и е "добре" , когато е изключен. Моля дайте съвет какво да правя. Платих 120 лв за ремонт , оправиха едно и буквално развалиха друго ... Благодаря предварително!
    извинявам се за невежеството си ама какво е ТПС!??!
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #3
      Датчик за положенито на педала на газта, един от които зависи определянето на горивната смес
      Play Golf ,but not drive golf!!!
      Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
      C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

      Коментар


        #4
        Трябва да се разбере дали проблемът е в ТПС-а или в стъпковия мотор. ТПС-ът представлява едно променливо съпротивление и стойността му се променя в зависимост от това колко газ подаваш. Ако моторът работи на място на празен ход и без газ тогава работи стъпковия мотор. Не подаваш газ и ТПС-ът не трябва да променя съпротивлението си. Ако подаваш газ вече оборотите на двигателя зависят от ТПС-а и стъпковият мотор не играе. Съпротивлението на ТПС-а се мери с мултицет. В сервизното описание имаше написано колко точно трябва да бъде.Стъпковото моторче се обучава. Не казваш дали майсторите са правили процедура за обучение. Това се прави много лесно - вечерта откачаш акумулатора. Сутринта си закачаш акумулатора, палиш двигателя и не пипаш педала за газта. Двигателят трябва да работи на празен ход и колата да не е в движение. Чакаш докато двигателят загрее и се включи първата степен на перката за охлаждане. През това време оборотите може да се колебаят. В сервизното описание процедурата е по-малка по време обаче резултатът е същия - компютъра трябва да калибрира стъпковото моторче за да може да управлява двигателя на празен ход.Също възможно е след ултразвуковата вана да е останала някаква влага в корпуса на стъпковото моторче, да провежда ток и да бърка сметките на компютъра. Въпреки че двигателят като работи известно време би трябвало входящият въздух в колекторите да изсуши всичката влага.
        Bravo 1.6 / 16

        Коментар


          #5
          100% проблема е в тпс, гледан е и е мерен , изчетох и други теми в итал форум и съм запознат с естеството на проблема, само незнам дали е възможен ремонт.Въпроса е дали може да се извади.Колата и разкачах клемата , но нямаше ефект. Паля и двигателя веднага вдига обороти 3-4000.Правиха и фабрични настройки, закачаха я към компютър и нищо. Сега е с разкачен тпс и държи ниски обороти спокойно, но е в авариен режим и свети диагностиката на инжекциона. Лошото е, че птс и да може да се демонтира не го виждам като резервна част, никъде да се продава. Има тпс-и , но само за мотора с метален колектор, а те са различни. Закрепват се с болтчета, докато при мен е набит. Днес отивам да ги накарам да изчистят още веднъж цялата клапа и ако и тогава не се оправи вече ще му мисля.
          Play Golf ,but not drive golf!!!
          Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
          C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

          Коментар


            #6
            Ами поинтересувай се колко струва целия възел - клапа, ТПС и стъпков мотор втора употреба.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар

            Working...
            X