Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Отново за потенциометъра на газта

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Отново за потенциометъра на газта

    Като за начало се извинявам, че засягам тема по която доста е писано. Разбира се че се разходих и с търсачката, за което накои могат да ме упрекнат, че не съм намерил каквото ми трябва, ходих например ето тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...c&start=15Та проблема ми е в това че светва лампата на инжекциона по време на движение когато отпусна педала нагазта. Качих я на Визата и там ми даде грешка в throttle position sensor, не записах точно съобщението, нито снимах екрана, защото не се сетих тогава. Въпросът ми е, това добиче има ли начин да се направи нещо по него, без да давам пари за нов, м/у впрочем незнам каква му е цената, но казват че не била от най-приятните. Предполагам че като всеки потенциометър с времето той се замърсява или се появява една нагоряла точка и затова дава грешка. От прочетеното разбрах, че колегите са направили 3 съществени неща: 1. почистване със спрей, без да се отваря - резултат почти задоволителен и временен 2. изместване на началното му положение - също временно решение 3. смяна с нов - ЕСТЕСТВЕНО НАЙ-ДОБРОТОИма ли някой идея какво да направя като за начало, а и колко струва тази джаджа, в сайта на АХМ я няма.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    Не знам за какъв автомобил става на въпрос, но предполагам е Браво/а Мареа и до колкото съм чел по темите се бъзика най вече един конектор който се намира при жабката. Някой го почистват, други го премахват като запояват директно кабелите. Няма да е лошо първо да провериш въпросният конектор преди да предприемеш смяна.

    Коментар


      #3
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=379223#379223
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Не е уточнено, но по презумпция приемаме че се говори за колата от подписа на автора. Тя няма нищо общо с цитираните теми, които касаят потенциометър на педала за газта, а се отнася за потенциометъра при дроселовата клапа, или както е известен в махалата - тепеес (TPS), което го пише и във водещия пост - throttle position sensor - датчик за положението на дросела. Газта на 1.4 SPI е с жило. Това разбира се не означава че проблемът не може да е в някоя букса по пътя на окабеляването на тепееса В сайта на АХМ я има тази джаджа. Джаджа = 159 лева

        Коментар


          #5
          Колата е Бравата от подписа, видях я тази джаджа в АХМ, но не знаех че е тя, доста солено! Под жабката не съм бъркал днес, но нямам спомен да има там куплунг когато съм я махал, но ако трябва ще проверя пак.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Днес се позанимавах с прословутия потенциометър и май, че Асан ще яде баница, лампата за сега не светва.
            Прикачени файлове
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Сваляш го внимателно така че да си останат белезите къде е бил. За целта не бършеш нищо по самото тяло на моноинжекциона. От мръсотията си показва къде е бил. Пръскаш го с обезмаслител сериозно, а с четка почистваш крачетата, които трият по него. Като гледам снимките си е добър не е износен. Монтираш на същото място, като докато работиш откачаш акумулатора. След това палиш и я оставяш на място 10 минути да се обучи.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                ilko-gd написа:
                Сваляш го внимателно така че да си останат белезите къде е бил. За целта не бършеш нищо по самото тяло на моноинжекциона. От мръсотията си показва къде е бил. Пръскаш го с обезмаслител сериозно, а с четка почистваш крачетата, които трият по него. Като гледам снимките си е добър не е износен. Монтираш на същото място, като докато работиш откачаш акумулатора. След това палиш и я оставяш на място 10 минути да се обучи.
                Нали това съм описал, явно не си дочел коментарите под снимките.
                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                Коментар


                  #9
                  Ами да така е :D Поздравления за добрата работа и снимките. Ще са полезни на доста колеги.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар

                  Working...
                  X