Измерих компресията на Темпрата и ми показа средно 10 атм. компресия нормално ли е това и ако не е колко требва да е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Koлко трябва да е компресията?
Collapse
X
-
Не е добре 10!13 атмосфери си е вече в нормата за старичък двигател.Степента на сгъстяване и налягането са пропорционални но не и равни.На старата ми фиеста беше 9.5-10атмосфери и в сервиза на Мотофое казаха ,че е за хвърляне.Sko написа:Толкова е добре, даже идеално. Принципно е 9,2:1 по спецификация.Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.
Коментар
-
Re: Koлко трябва да е компресията?
карай и си свиркай какво те бърка нали пали и се движи, като спре да пали ще си търсиш друг двигател. моята на 3 цилиндър е 11 но не се притеснявай имахме лада едно време на 9 я бяхме смъкнали ами си палеше и вървеше какво му трябва на човек?NixXxan_Racing написа:Измерих компресията на Темпрата и ми показа средно 10 атм. компресия нормално ли е това и ако не е колко требва да е?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Re: Koлко трябва да е компресията?
тука са много прав докато падне на 6-7 има доста време а до тогава си карашpakumba написа:карай и си свиркай какво те бърка нали пали и се движи, като спре да пали ще си търсиш друг двигател. моята на 3 цилиндър е 11 но не се притеснявай имахме лада едно време на 9 я бяхме смъкнали ами си палеше и вървеше какво му трябва на човек?NixXxan_Racing написа:Измерих компресията на Темпрата и ми показа средно 10 атм. компресия нормално ли е това и ако не е колко требва да е?
Коментар
-
М, що така различни, бре?Mitko написа:За Tipo като моето - 9-13 бараBravo 1.6 16V - 11 +/- 2 бара
Иначе и аз така знам: степен на сгъстяване и компресия са различни неща...Ако може някой по-навъте във физиката да каже - що е то 1 бар и що е то 2 бара (ама да не продължава много, че след 5-тия или 6-тия бар джоба е празен, а съзнанието - замъглено).
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
"Степен на сгъстяване" и "компресия" са различни неща. Степента на сгъстяване е геометричен параметър на даден двигател. Това е отношението на минималният обем на цилиндъра в ГМТ към максималният обем в ДМТ на буталото. Предполага се, че газ попаднал в цилиндъра ще бъде сгъстен именно толкова пъти. Това обаче не е винаги така, а има и допълнителни условия - първо уплътненията - дали газът който буталото сгъстява ще си стои в цилиндъра или ще си излита през износените клапани и/или бутала. Много ясно, че ако излита, то оставащият газ не може да бъде сгъстен толкова много."Компресия" е именно налягането до което се сгъстява газът вкаран в цилиндъра при достигането на буталото в ГМТ. От физиката знаем, че налягането на газа се увеличава пропорционално с намаляването на обема. Тоест ако имаме 1литър газ с налягане 1бар и го сгъстим до 0.5литра, то налягането му ще стане 2бара. Защо обаче при двигателите, когато сгъстяваме въздух с налягане 1бар (атмосферно налягане) примерно 10 пъти, получаваме "компресия" примерно 15бара? Работата е там, че при бързото сгъстяване въздуха се загрява. А също от физиката знаем, че при нагряване на газ, налягането му се увеличава, дори и да не му променяме обема. Грубо казано тези два ефекта в цилиндъра действат едновременно и като резултат от получените 15 бара, 10бара се дължат на сгъстяването и 5бара на нагряването от това сгъстяване. * бар - единица за налягане, която в повечето случаи може да се приеме за равна на 1 атмосфера (1кг/см2)П.П. 10 бара "компресия" са малко. Това със сигурност ще доведе до намаляване на мощността и увеличаване на разхода.П.П.П. Ако не съм ви омръзнал още: При намалена компресия в някой цилиндър, това може да се дължи на 2 причини: износени сегменти или износен/прогорял клапан. Как да разберем от какво е? Наливаме в цилиндъра 20мл моторно масло и веднага измерваме компресията отново. Маслото временно уплътнява сегментите и ако причината е в тях, компресията се качва до нормалното (за момент). Ако причината е в клапан, то компресията си остава ниска...vesko написа:Иначе и аз така знам: степен на сгъстяване и компресия са различни неща...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Лично моето мнение (но аз съм си малко перфекционист) е че трябва да се замислиш за по-задълбочена диагностика и евентуален ремонт. Не е спешно, но е време да го планираш. Ако са клапаните, ремонта може да не е много скъп, а ако не си с 2 леви ръце, можеш да си го направиш и сам. Следва варианта да минеш само със смяна на сегменти - доколкото знам също е не много сложно. Най-голям проблем ще е ако цилиндрите са отишли. Това се определя с измерване на диаметъра и елептичност, след сваляне на главата. Тогава е наложителен пълен основен ремонт - така и така се разглабя, смени и лагерите на коляновият вал. Скъпо, но пък получаваш нов двигател. Е, разбира се можеш да пробуташ колата на някой балък и да си купиш нова - много хора го правят. :PNixXxan_Racing написа:Зна4и за да сам по то4ен на паржи цилиндар ми показа 9.5 атм.,на втория 10.0,на третия 10.0 и на 4етвартия 11.5атм.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар