Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питанка за една Ланча?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питанка за една Ланча?

    Ланчата е на мой колега. Това което ми обясни е че е с мотор 1.6 75 коня моноинжекция, предполагам че го има при някоя от модификациите на Типо/Темпра.Та проблема е следния: След запалване (без газ) мотора вибрира и оборотите играят някъде около 500. При леко подаване на газ като че ли нещо се "отпушва" и оборотите се вдигат около 1200 и след това си слизат плавно на 800.Някакви идеи?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    #2
    Re: Питанка за една Ланча?

    zgabrovski написа:
    Ланчата е на мой колега. Това което ми обясни е че е с мотор 1.6 75 коня моноинжекция, предполагам че го има при някоя от модификациите на Типо/Темпра.Та проблема е следния: След запалване (без газ) мотора вибрира и оборотите играят някъде около 500. При леко подаване на газ като че ли нещо се "отпушва" и оборотите се вдигат около 1200 и след това си слизат плавно на 800.Някакви идеи?
    Не ми прилича на голям проблем! Даже никакъв...Но колата мисля че е карбуратор... един познат има Ланча от 80-те с двигател 1.6 75 коня и си е чист карбуратор. И мисля че това явление за карбураторни машини е напълно нормално... просто при паленето да подава лека газ и няма да има проблем (до колкото това може да е проблем )...
    FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

    Коментар


      #3
      Мотора е наистина моноинжексион-система Motronik Bosch.Произвежда се да към 95-96 год.Аналог при Фиат Типо,Темпра е 835.С1.000.Проблема е следния:в щока на мотора на регулатора на празния ход се намира един микропревключвател на които функцията е да подаде информация на контролера кога двигателя се намира в режим на празен ход или казано датчик за затворено положение на дроселовата клапа.Точно този датчик не работи коректно.Т.е. липсва сигнал.Проблема се решава по два начина:подмяна на цялия възел.Така практикуват в сервизите.Или отваряне,вапреки че е капсоловано но има такава вазможност и почистване с фиксване.Но това е много прецизна деиност за много добър и опитен специалист.Такива в сервизите няма.Желая Ви успех.

      Коментар


        #4
        Имаш предвид подмяна на тоя микропревключвател ли или той е част от този възел който се подменя изцяло?
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
        Fiat Linea 1.3 Multijet'08
        Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
        http://forum.fiat-bg.org

        Коментар


          #5
          Точно така.Тои е часат от вазела регулатор на празният ход и при нужда се подменя комплект.Но както обясних търпи и ремонт.

          Коментар


            #6
            Fiat Bravo 1.4 12V. Според колегата Stefan Nikolov съм със същия проблем: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=5806Какви пари върви в такъв случай този регулатор?
            Bravo(TM) HGT

            Коментар


              #7
              VeSSkO написа:
              Fiat Bravo 1.4 12V. Според колегата Stefan Nikolov съм със същия проблем: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=5806Какви пари върви в такъв случай този регулатор?
              Колегата по-горе е обяснил съвсем точно проблема!Аз искам само да добавя, че моторчето и контакта за празен ход могат да се проверят и без да се демонтира блока.Моторчето се проверява при работещ мотор на празен ход, като се държи с пръсти стеблото на този регулатор, а някой друг включи голям консуматор, например фаровете на дълги.Ако регулатора работи, ще се усети движението на стеблото!Контакта за празен ход се проверява с оммер/при загасен мотор/ на два от изводите на куплунга/ другите два са за моторчето/. При натискане и отпускане на стеблото, съпротивлението се изменя от 0 до безкрайност !Проблема при теб обаче е по-скоро около сондата или в налягането на горивото!

              Коментар


                #8
                Колега Весско,новото моторче стррува скъпо и няма да искаш да го купиш.Трябва да го търсиш втора употреба,но с уговорка че ако не работи се враща.Моторчето става от Голф 1.6 и 1.8,от Ауди 1,8 и 2,0,от Пежо 106,306,205,от Ланча 1,6,Фиат 1,6 и 1,4.Всички са производство на Бошш.Както казва Хитко наистина може да се измери лесно с омметър.Куплунга е с 4 крачета.Две за моторчето и две за датчика.Тези на датчика трябва при натискане на щока да отчита 0 и безкраиност.Но ако колата няма мощност при по голями натоварвания и глахне,наистина трябва да се провери налягането на помпата.Трябва да бъде 1 плюс/ минус 0,1 бара.

                Коментар


                  #9
                  В интерес на истината, като карам на фарове и натисна едновременно двете копчета за ел. стъклата нагоре(при вдигнати стъкла) фаровете светят по-слабо и оборотите леко падат(50,60 оборота)
                  Bravo(TM) HGT

                  Коментар


                    #10
                    Това за фаровете е нормално,но за оборотите-след секунда контролера трябва да направи корекция /чрез моторчето/и те си отиват на номинална стоиност.

                    Коментар

                    Working...
                    X