Колеги,ако някой с метанка има KKL кабел и иска да пробва да чете газовия комп да се обади да му пратя Унидиаг и дефинициите.Проблема при мен е , че унидиаг не работи с ЕLM , а не ми се дават пари за KKL кабел без да съм сигурен дали ще стане работата.А никой покрай мен няма такъв кабел.На ЛС драснете!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да опознаем Фиат Мултипла
Collapse
Заключена тема
X
X
-
u_bo -
Някой от Метаните пробвал ли е да се върже с AlfaOBD...гледам, че пише:Gas Metatron 5D0 EOBD Fiat MULTIPLA ’02 BIPOWER в списъка на поддържаните контролери... или бъркам нещо.. http://www.alfaobd.com/supported_units.htmlu_bo написа:а за метановите, има ли някой свързал се?
Коментар
-
Утре ще се пробва с АлфаОБД. И да това е метановия комп.pingwin написа:Някой от Метаните пробвал ли е да се върже с AlfaOBD...гледам, че пише:Gas Metatron 5D0 EOBD Fiat MULTIPLA ’02 BIPOWER в списъка на поддържаните контролери... или бъркам нещо.. http://www.alfaobd.com/supported_units.htmlu_bo написа:а за метановите, има ли някой свързал се?FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
FICOM поддържат следните контролери на Fiat Multipla:Bosch Diesel EDC15C5Bosch Diesel EDC16C39 CF4/EOBD (1.9l/2.4l)Diesel Bosch EDC15C7 CF3Diesel Bosch EDC15Cx RECOVERYGas Metatron 5D0 EOBDMagneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AFMagneti Marelli IAW 4EF/4AF GasMagneti Marelli IAW 4GF (Bi-Power)Magneti Marelli IAW 4GF (Blu-Power)Трябва да кажа, че не съм ползвал този софтуер и не знам какви са му възможностите.То се оказа, че за метановите и LPG версийте има по-голям избор на софтуер отколкото примерно за моя двигател.Ако някой знае софтуер за връзка с IAW 49F на база на Андроид, WM или Симбиан, нека сподели.u_bo написа:а за метановите, има ли някой свързал се?
Коментар
-
Въпрос за Multipla Bipower
Здравейте колеги.Наложи се да сменя колата и сега попаднах на една Multipla Bipower-метан.До сега никога не съм имал Фиат и нямам никаква представа от колата.Тъста си купи Marea Bipower и е много доволен,та и аз реших да пробавам. :D Предната ми беше Citroen Berlingo с газова и за това искам пак нещо по-широчко но пак на газ.Идея си нямам обаче,къде се побира метановата бутилка в тази кола и дали въобще има багажник.За сравнение,Marea-та няма почти никакъв.Има ли Multipla подобен проблем?Ако някой може да пусне снимка,ще съм му благодарен.А иначе колата наистина изглежда странно
:D Но от отзивите тук,разбрах че си струва.Особено ,както аз търся,семейна и икономична кола.Засега това е нещото ,което живо ме итересува.Предварително благодаря за отговорите!P.S.За по-нагледно,малко инфо за колата http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...RT&tabNumber=1
Коментар
-
Re: Въпрос за Multipla Bipower
ЗдравейНе няма такива проблеми.murmoran написа:...искам пак нещо по-широчко но пак на газ.Идея си нямам обаче,къде се побира метановата бутилка в тази кола и дали въобще има багажник.За сравнение,Marea-та няма почти никакъв.Има ли Multipla подобен проблем?Ако някой може да пусне снимка,ще съм му благодарен.
Коментар
-
Гледай нещо по ново и на по малко километри.Бутилките са под пода,стигат за 400-500км.Багажника не е голям, носе махат напълно задните седалки.Метана ще стане два лева до края на годината,извънградско е около 6кг. без жалене на педала.Частите оригиналните са скъпи,полските и турските не толкова,има ги в сайта на АХМ.Питай ако има друго.Подготви си и софт с лаптоп да я поогледаш преди покупката , може и една компресия да измерите.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
u_bo
Коментар
-
Благодаря за бързите и точни отговори!Колега Николов,това което казваш е правилно на 100%,но в момента нямам възможност да търся по нова кола.А и в района няма други такива.В Германия съм и трябва да се оправям на място.Колата още не съм я гледал ,но до края на седмицата ще стане.Мислиш ли,че при такива километри,има голямо износване на двигателя?По принцип ще искам някаква гаранция,но ако смяташ че е рисковано,ще имам едно на ум.Още повече че е карана на газ толкова време.
Коментар
-
Здрасти .Тази кола къде ще се обслужва първоначално,ако е в БГ бива ама в Германия ще ти поотрежат главата.Трябва да смениш ремъци,ролки и течности.Аз като вземах моята смених всичките ремъци ,ролки и масла.Тампоните на двигателя.Биалети,носачи,тампони на стабилизиращата и тампони на макферсона(горе на бомбетата).Всички спирачни маркучи и накладки.Свещи и кабели.Това грубо по спомени беше 1300-1500лв.Нямаше нужда да се подменят:-съединител-спирачни дискове и барабани-бубини-ламбда сонда-гърнета-катализатор-амортисьориТова са ти евентуалните разходи ако не се отварят двигател и скоростна.Скоростите ги пробвай като покарашградско.За съединител я подпри на бордюр и отпускай леко педала на съединителя докато изгасне.За двигателя измерете компресия (12-13атм. е максимума)и вижте с камера вътре има ли ръб и стои ли хонинга.За метановата: запали я студена колата и я остави сама да прехвърли на метан,ако след запалването сама прехвърли и не гасне добре.На магистралата някъде до около 170 трябва да се ускорява на метан.Ако ги стигне добре.Не трябва самоволно да се прехвърля на метан,да падат обороти и да гасне на свободна или на двигателна спирачка.Има голяма верочтност ако не е правен двигател да гори масло от заминали гумички на клапаните и заминали маслени сегменти.Това е сериозен ремонт и дефакто си е основен ремонт на двигателя.Ако можеш я вземи с гаранция ,пробвай я гори ли масло и ако всичко е наред след 1000 км. по аутобана,я обслужвай.Ако не я връщаш.Другия вариант е да купуваш масло и да наливаш постоянно.Надявам се да съм бил полезен.Пиши какво си направил пък ще помагаме.murmoran написа:Благодаря за бързите и точни отговори!Колега Николов,това което казваш е правилно на 100%,но в момента нямам възможност да търся по нова кола.А и в района няма други такива.В Германия съм и трябва да се оправям на място.Колата още не съм я гледал ,но до края на седмицата ще стане.Мислиш ли,че при такива километри,има голямо износване на двигателя?По принцип ще искам някаква гаранция,но ако смяташ че е рисковано,ще имам едно на ум.Още повече че е карана на газ толкова време.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Здравейте,все още с метановия комп не съм се преборил , но сега ще опиша как реших един проблем с метановите дюзи.Симптомите бяха трудно прехвърляне на метан на студен двигател и самоволно прехвърляне на бензин като я пусна на моторна спирачка.Знаех си ,че или дюзите или редуктора са проблемни.Та свалих рейката над дюзите.Нищо сложно няма тук.После се издърпват дюзите.Внимавайте има налягане и като гръмне е стряскащо.Налях по малко спирт в дюзите и всичките държаха.После както са пълни със спирт натиснах отдолу върха на клапанчето с пръст.Не изисква усилие.На трите дюзи спирта изтече за секунди без проблеми,обаче на четвъртата не стана номера.Явно тя беше позапушена защото като надух с уста спирта все пак изтече.Лечението беше следното.На една ръчна помпа за гуми и смених маркуча с нов с подходящ диаметър за да вкарам върха на дюзата в него.Налях по малко спирт в маркуча ,слагам дюзата,помпя и натискам клапанчето.Доста добра мъгла правят дюзите.После нов спирт в маркуча и така няколко пъти.После следващата дюза.Накрая пробвах проблемната дюза дали без налягане ще изтече спирта и всичко беше наред.Накачих дюзите на колектора,поставих рейката и установих ,че като е натисната рейката добре към дюзите отворите и за закрепване не съвпадат с около 3-4мм.Или е недомислица това или гумените пръстени на дюзите са се улегнали.Не ми се търсеха нови пръстени и затова разширих отворите за закрепване с колкото трябваше.Рейката е алуминиева и една пила е достатъчна за процедурата.Накачих кабелите и запалих.В първия момент си помислих ,че ми е свършил метана и колата си е останала на бензин.Никакво замисляне,никакво заиграване на оборотите.Сега като се замисля може и да е дърпала въздух при някоя дюза ,или по малко от всичките и това също да е било проблем .Видимата част на дюзите беше чиста без налепи и наслагвания,рейката отвътре също.Имаше едно леко омасляване на дюзите явно от маслото на компресорите на метана, но като гледам сеченията на дюзите това не е проблем,даже може и да е полезно за живота и.Те това е засега,ако имате някакви подобни проблеми не бързайте да отваряте редуктора а пробвайте първо с такова почистване.Втората част на ремонта беше да видя какво се случва с картерната вентилация след последната ми модификация.Модификацията беше да прекъсна малкия маркуч който тръгва от тръбата-гърловина за наливане на масло и влиза във входящия колектор.Дебелия маркуч който пак тръгва от тръбата за наливане и влиза в пластмасовия маркуч преди дросела беше изведен отдолу,а отвора на пластмасовия маркуч запушен.Така си карах колата цяло лято но като застудя започна да се появява майонеза на капачката за масло и по стената на тръбата надолу.Явно преди това всичко го е издърпвал маркуча към колектора доста бързо и не е имало време да кондензира.Да ама не.В началото на разклонението на по-дебелия маркуч който съм извел надолу има едно стеснение което явно пречи на добрата вентилация.Срязах го набързо стеснението и закачих пак маркуча(остава достатъчно от тръбичката).Така карах от есента до сега и никаква майонеза и други гадости не кондензираха в тръбата.Та днес дойде време да доусъвършенствам картерната вентилация и да и сложа маслоулавител,който при мене липсваше като я вземах.Четох някъде в ауди или БМВ форума за едно добро прилижение на четката за почустване на гладкоцевно оръжие.Представлява нещо като навита спирала.Сложих една такава в маркуча точно в началото му влезе перфектно с леко усилие.Дали оригиналната е нещо такова или е имало някаква цедка долу в тръбата за наливане не знам.Сега ще поглеждам от време на време да видя ще върши ли нещо тази спирала.Остана само да измисля какъв клапан да сложа на края на маркуча за да не дърпа макар и минимален въздух когато е в режим на моторна спирачка.Ако някой се сеща за нещо да пише!Като се случи пак някакъв по-интересен ремонт по каручката ще пиша пак!FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар