Колеги, на няколко пъти напоследък ми се случва след по-продължително каране, изведнъж в колата се разнася ужасна смрад. Подчертавам че не съм пръцкал, нито съм карал със свалени маратонки. Но изведнъж започва да мирише на развален катализатор. Забелязах го когато карам с 1300-1400 об на 4 и 5 предавка. Това е скорост около 40, и съответно около 65 км/ч. При тази скорост може ли ароматите на моят повреден катализатор да навлизат в купето ми ? Възможно ли е да съм карал след кола с повреден, или да съм минавал през местност с лоша миризма? Иначе на място като е колата, като не загряла, не усещам нищо. Дали е нещо при мен проблем, или само си внушавам?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мога ли да усетя повредения си катализатор?
Collapse
X
-
Не съм специалист, но не съм виждал бензинова кола да и мерише на равалено от катализатора, почва да мирише на тези които са с газ, а като гледам ти си на нафта. При теб всъщност не е ли само филър за твърди частици?--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
от пропан-бутан няма как да мирише, защото в нея няма сяра за да се получи серен двуокис (смрадта на развалени яйца) при изгарянето."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Re: Мога ли да усетя повредения си катализатор?
Виж на място като е загряла добре колата дали мирише. Ако на място не мирише значи е от насрещния въздух като караш. Обърни внимание дали не започва да мирише като се включи перката за охлаждането. Да не би да имаш нещо в радиатора отпред което да започва да мирише при насрещен поток въздух или при включване на перката. И то само при висока температура на радиатора - при загрял двигател.ogi28b написа:Иначе на място като е колата, като не загряла, не усещам нищо.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
при дизелите трябва софтуерно да се пипне щото ще усети че нема катализа иначе хардуерното махане е пак едно и също за конете естесвенно че ще има колкото по бързо излизат газовете толкова по добре , и ако някой си мисли че катализа на 150000 км върши някаква позлеза работа се лъжеemzo написа:Брех, щом коне ще има в + , да махна и аз моя тогава ?
Power Under Pressure
Коментар
-
не прочетох, че е след каране. Сутринта и моят го усетих, доста силно. Обаче - карах 50км на 4-5000 до 6000 оборота. В началото миришеше (слизах да проверявам), обаче след това се изчисти. Подозирам, че като се нагорещи хубаво, и от 5-те хил. оборота (силното продухване) се е прочистил - натрупаната сяра е изгоряла. След това нямаше проблем - без мирис на яйца. Пробвай и ти същото, може да има ефект."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Ако мотора е JTD би трябвало да има сонда преди и след катализатора. Втората е за да следи дали катализатора си върши работата. В този случай, ако не свети чека на таблото, не бих се притеснявал за катализатора. Освен това колата върви ли?Много е вероятно кофти гориво!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Нищо от това което си написъл НЕ Е ВЕРНО.Коне от махнат катализатор-НИЩО не идва.Газовете не трябва да излизат бързо,защото пада въртящия момент.А за 150000-те клм -също не е верно.Може и на 250000 клм катализатора да си работи като нов-лично установено на газанализатор,а не чрез миризмата на изпускателните газове или легендите на ауспухаджиите.WhitePower написа:при дизелите трябва софтуерно да се пипне щото ще усети че нема катализа иначе хардуерното махане е пак едно и също за конете естесвенно че ще има колкото по бързо излизат газовете толкова по добре , и ако някой си мисли че катализа на 150000 км върши някаква позлеза работа се лъжеemzo написа:Брех, щом коне ще има в + , да махна и аз моя тогава ?
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар