здр,имам проблем с фиат браво 1.6 16 v,значи сменях клапани-3бр,повдигачи,и 2-та разпределителни вала(защото били износени),също така и ангренажен ремък и ролки,след ремонта,колата когато е студена пали без проблем и си държи обороти,но загрее ли малко гасне и не мога да запаля,изтине ли -пали отново
,стартера е проверен не е там проблема,а и валовете са 2-ра употреба,ако някой може да помогне
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
браво-студено пали,загрее малко-проблем
Collapse
X
-
Re: браво-студено пали,загрее малко-проблем
Здравей колега. За трудното палене като загрее, доста често се споменава датчика на коляновия вал или датчик на запалването или датчик на Хол (едно и също било). А за гасненето може да е и от МПХ - моторче за паразен ход (стъпково моторче). То се сменя лесно но е скъпичко, затова пробвай с моторчето на някой приятел със същата кола. Ако решиш да го сменяш трябва да се направят някои важни неща и ако искаш да го правиш ми пиши на ЛС. Датчика на кол. вал се сменял много трудно защото е зад ангренажния ремък. Но тези проблеми са само хипотези и трябва да си го провериш в КОМПЕТЕНТЕН сервиз и майстор. Успехlenko_79 написа:здр,имам проблем с фиат браво 1.6 16 v,значи сменях клапани-3бр,повдигачи,и 2-та разпределителни вала(защото били износени),също така и ангренажен ремък и ролки,след ремонта,колата когато е студена пали без проблем и си държи обороти,но загрее ли малко гасне и не мога да запаля,изтине ли -пали отново
,стартера е проверен не е там проблема,а и валовете са 2-ра употреба,ако някой може да помогне
Коментар
-
Re: браво-студено пали,загрее малко-проблем
Развиваш две винтчета, изваждаш моторчето, и изчистваш това дето стърчи от него със парцал. Аз лично си помогнах с лакочистител, почистваш и леглото навътре където се монтира (всички чернилки трябва да се премахнат), всичко това ако искаш да си монтираш отново старото. След това го поставяш обратно без да затягаш много винтчетата и като вече си го затегнал, развиваш всяко винтче с половин оборот. Влизаш в колата и даваш 5-6 пъти на контакт без да палиш. След това завиваш всяко винтче с по четвърт оборот и пак даваш 5-6 пъти на контакт. После си затягаш винтчетата добре. Това с контакта се прави, за да се напасне моторчето само в леглото си. (От ръководството на Хайнес съм го прочел.) След това трябва да се откачи минуса на акумулатора за 15мин., закачаш минуса отново, запалваш колата и я оставяш да работи на празен ход 10-тина минути и я гасиш. След това вече палиш и си я караш. Идеята на това е ЕКУ-то да влезе в режим на самообучение.. Това което съм описал колега, е начина на монтаж, ако моторчето ти изглежда като на снимката (като при 1.6/16V или 1.8/16V). Защото например при 1.4/12V е с друга конструкция. За другите модели незнам.
Коментар
-
Re: браво-студено пали,загрее малко-проблем
На коляновия или на разпределителния ???И според мен за НЕ паленето на двигателя,няма кой знае колко общо МПХ.Виж някой познат ако има някоя виза да я закачи докато го има проблема.mihr написа:...... Датчика на кол. вал се сменял много трудно защото е зад ангренажния ремък.....lenko_79 написа:здр,имам проблем с фиат браво 1.6 16 v,значи сменях клапани-3бр,повдигачи,и 2-та разпределителни вала(защото били износени),също така и ангренажен ремък и ролки,след ремонта,колата когато е студена пали без проблем и си държи обороти,но загрее ли малко гасне и не мога да запаля,изтине ли -пали отново
,стартера е проверен не е там проблема,а и валовете са 2-ра употреба,ако някой може да помогне
Коментар
-
Доста често се случва при повреден датчик на коляновия вал колата да гасне, има доста случаи във форума на подобен проблем. Бих предложил първо да се смени проблемният датчик, и чак после да се следи дали гасне в движение и да се сваля МПХ. (Малко допълнение, офтопик: Не винаги датчика на коляновия вал е датчик на Хол, но това важи за други модели двигатели)
Коментар
-
Значи аз там не съм пипал и не съм запознат с него. Къде точно се намира незнам, знам че така се казва. Само за стъпковото моторче знам че всичко това което пише съм го правил.pugsy написа:Коляновия вал е долу нали така,къде зад ангренажа от долу има датчик,от горе има фазов датчик който се намира зад ангренажното колело,сигурно за него говориш
Коментар
-
Незнам, но аз МПХ-то го свалям и монтирам новия с почистване на леглото му за 8-10 мин, а датчика със сигурност се монтира/демонтира за доста повече време. Пък и за една проба мисля че е по-лесно, това ми е идеята.ogi28b написа:Доста често се случва при повреден датчик на коляновия вал колата да гасне, има доста случаи във форума на подобен проблем. Бих предложил първо да се смени проблемният датчик, и чак после да се следи дали гасне в движение и да се сваля МПХ. (Малко допълнение, офтопик: Не винаги датчика на коляновия вал е датчик на Хол, но това важи за други модели двигатели)
Коментар
-
Не правиш разлика м/у теория и практика. Казах, че може да е от датчика на КОЛЯНОВИЯ вал, не съм майстор споделям теорията която съм чел по форумите. А за реалния проблем, трябва майстор който да го диагностицира и отстрани. За МПХ му писах на колегата защото смяната му е елементарна и може да го провери с приятелско моторче, но никой няма да ти даде да му свалиш датчика на коляновия вал. А може и да са куп други неща навярно, така че си трябва майстор който да разбира. Елементарно Уотсън :D Успех
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар