i said :take’n easy.......ман
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо прави вакум?
Collapse
X
-
sasco -
skier -
Абе мили момчета, не ви прави вакуум, а обратното на вакуума. Ако беше вакуум щеше да смукне въздух навътре
А в случая той излиза навън
Аз си го обяснявам поради налягането на което работят помпите при инжекционните системи. Дотук съм сменил доста коли и на всички ми го е правило. Така че не е проблем. Точка.

Коментар
-
Тъкмо се канех да отговарям, че това не е вакуум а налягане и то идва от това, че системата е напълно затворена и в резервоара се вкаравт и бензиновите пари!За целта, има клапан който работи при определени условия!Uneek написа:Абе мили момчета, не ви прави вакуум, а обратното на вакуума. Ако беше вакуум щеше да смукне въздух навътре
А в случая той излиза навън
Аз си го обяснявам поради налягането на което работят помпите при инжекционните системи. Дотук съм сменил доста коли и на всички ми го е правило. Така че не е проблем. Точка.
Коментар
-
wwweb
Точно това ми обясниха в един сервиз като ги питах ...hit-ko написа:Тъкмо се канех да отговарям, че това не е вакуум а налягане и то идва от това, че системата е напълно затворена и в резервоара се вкаравт и бензиновите пари!За целта, има клапан който работи при определени условия!
Коментар
-
Абсолютно нормално явление!Повечето по-нови автомобили правят така... а пък на баща ми колата капачката само се завърта, прави си каквото има да си прави и от въздуха сама изкача навън...
и така само можеш да я дръпнеш (направено е нарочно за да се предотврати рязко отваряне)А ако не ви го прави - едва ли е проблем... Въобще щом колата си върви нормално значи си е наред и няма какво да й се притеснявате!
FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

Коментар
-
И двете са верни - ама едното по-рядко.
Помислете малко бе хора - не е чист вакум - ами е просто - налягане - ама вие разбирате по-високо от атмосферното - но дефакто когато нагнетяващата помпа, която трябва да избутва горивото, и когато клапата за връщане на изпарения в резервояра - не работят достатъчно - се получава точно обратния ефект - двигателя сам си засмуква гориво (и налягането в резервояра почва да пада - и ако тези помпи и клапи на го компенсират навреме - почва да си се доближава точно до вакум - а не до експлозия). НАЛЯГАНЕ е - ама ниско налягане. Даже най точно е разлика между външното и вътрешното. НЕ СИ МИСЛЕТЕ, ЧЕ НЕ МОЖЕМ ДА РАЗЛИЧИМ ЕДНО ОТ ДРУГО ДАЛИ НИ ПОДУХВА НА ПРЪСТИТЕ КАПАЧКАТА ИЛИ МОМЕНТА В КОЙТО - НАЙ-СПОКОЙНО СИ ЗАСМУКВА - поне мога да ви кажа, че при мен се наблюдават и двете състояния и по-нататък ще ви обясня кое кога ми се получава. Поне имам Брава и знам как е на практика, а вие си твърдите разни неща, които само на теория би трябвало да са така.hit-ko написа:Тъкмо се канех да отговарям, че това не е вакуум а налягане и то идва от това, че системата е напълно затворена и в резервоара се вкаравт и бензиновите пари!За целта, има клапан който работи при определени условия!Uneek написа:Абе мили момчета, не ви прави вакуум, а обратното на вакуума. Ако беше вакуум щеше да смукне въздух навътре
А в случая той излиза навън
Аз си го обяснявам поради налягането на което работят помпите при инжекционните системи. Дотук съм сменил доста коли и на всички ми го е правило. Така че не е проблем. Точка.
Коментар
-
Не става предизвикателство защото чак вакуум има само в космоса.Що се отнася до обратното - то също много рядко се постига:Високо налягане в резервоара може да си направите само ако са на лице едно или няколко от следните неща: запушен отдушник(на някои резервоари и капачки това е ключалката), заредите рано сутрин или нощем - абе по време от деня с нески температури, покарате веднага след това или пак по студено и клапите и помпите си свършат работата да подкачат, та даже и попрекалят за да има налягане за саледващите километри, а вие решите да спрете и си отворите капачката да доливате чак по време на обедната си почивка примерно - в най-големите жеги- е само тогава резервояра може да се окаже останал надут, и допалнително изпарил и малко бензин в жегата.На практика тези всичките системи - серийно са направени от производителя да заработват много рядко - особено клапата за връщане на изпарения в резервоара. Аз за последните 3500 км съм я чувал само 2 пъти - а тя наистина щрака доста силно около жабката. През останалото време - докато не минеш поне 400 км в режим на засмукване - си прави само вакум (понижаване на налягането) защото помпата за гориво само отнема течност от обема на двигателя. Аз съм имал случай - до толкова рязко да изпразня резервояра - за броени часове - така, че от никаде да не узпее да засмучи въздух или изпарения, че като спра да разгледам по карта къде е следващата бенсиностанция - чак ми гасне автомобила - и се оправя единствено след като си отворя капачката и си засмуче въздух от там. Тези неща съм ги наблюдавал на големи отсечки от Германя до България и само след като и двигателя и резервояра допълнително истинат и се свие сичко и паленето наистина стане трудно - на някоя следваща сутрин. Дори първия път си помислих, че предния ден нещо се е повредила и чак след зареждането и съскането - сичко ми стана ясно - и оборотите и "електронния смукач" се появиха и спря да ми гасне.Кейн написа:Прави са колегите с налягането ... Ако това чудо сътвори вакум то отварянето на капачката ще стане голямо предизвикателство :о)
Коментар
-
и аз се шашках допълнително като ме посъветваха щом прави така да търся е да отпушвам отдушник, че ако ми се окажел пластмаса резервоара - можело да се пукне вместо да се огъне като металните. но сега само като си усетя оборотите да свободен ход, че са под 600 и сам си я отварям и без да съм на бензиностанция - и нямам проблем с големите огъвания или надуване, ама дано да не стане нещо друго.за допустимото - мисля, че нещо не е доизчислено допустимото - понеже съм убеден, че твърде рядко се компенсира допустимото - и дано да греша че това обърква компютъра и моторчето за празния ход и въздуха ... щото ако то се счупи и при мен като при сяка брава/браво/марея ... и ще си купя голф (поне да са ми вродените дефекти по-евтино отстраними)между другото - тук из форума при проблемите с оборотите се споменаваха цено до около 450-500 лв. за най-простото електромоторче по електрониката - да бях си зел мерцедес или ферари като толкова ще ми струва недоискосъряването на инжинерите дето не са оставили една проста дупчица за въздухdani389 написа:...и когато ми напражи така се шашнах и си помислих че ще хаправи вакум ище ми изкреви резервоара но един маистор ми каза че е нормално за коли с моно и пълни инжекционни системи тоест които имат помпа в резервоара тя си правела вакум но до някава допостима граница което е безвредно .Затова няма място за тревоги .
Коментар
-
искаш да кажеш че хранителната система на бравото е измилена по този начин, че работата на двигателя да се влияе от налягането в резервоараniko_ymn написа:...сега само като си усетя оборотите да свободен ход, че са под 600....
- не съм съгласен! в процеса на работа на колата, и аз съм забелязвал някакви разлики в налягането в резервоара, но НИКОГА това не се е отразявало на работата на колата и не би трябвало да се отразява по какъвто и да е начин. може би при теб има нещо, което не работи нормално....
"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
еми явно да - и то не само при мене ами и при повечето брави - защо иначе се оправя катотоворя капачката яко нямя връзка едното с другото ?(просто може при мен нещо да не докорегира достатъчно - ако някоя джадва е поостаряля повечко и при други още да не им се отразява вакума на нищо, ако електрониката компенсира - но все пак и моторчето за празен ход - си има определено крайно положение)charlie написа:искаш да кажеш че хранителната система на бравото е измилена по този начин, че работата на двигателя да се влияе от налягането в резервоараniko_ymn написа:...сега само като си усетя оборотите да свободен ход, че са под 600....
- не съм съгласен! в процеса на работа на колата, и аз съм забелязвал някакви разлики в налягането в резервоара, но НИКОГА това не се е отразявало на работата на колата и не би трябвало да се отразява по какъвто и да е начин. може би при теб има нещо, което не работи нормално....
Коментар
-
niko_ymn, аз не казвам, че при теб, и/или при някой не му играят оборотите, а имах в предвид, че ако го прави то това не е нормално и, според мен, трябва да го проверите...."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар