Здравейте
От няколко седмици съм се заканил на Фиат Стило 1.9 дизел и изчетох доста статии и ревюта и прочее. Тъй като не разбирам много от коли като цяло, искам да ви попитам какво точно да гледам/слушам, когато отида да оглеждам автомобил било то от автокъща или частно лице? Ясно е, че ще го водя на доктор(сервиз), но все пак хубаво е ако мога първоначално да отстраня най-явните съмнения и в последствие в сервиза да стане ясно ще я бъде ли или не...Също така можете ли да ми препоръчате къде в София мога да отида на сервиз, който знаете, че е читав и ще ми даде коректна диагностика и т.н..Примам всякакви забележки, съвети и т.н, тъй като не съм много разбиращ...Благодаря
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Stilo 1.9 въпроси при първи оглед?
Collapse
X
-
много неща сапърво щом ще гледаш дадена кола , значи ти е хванала окотоно все пак - гледаш дали всички елементи са в еднакъв цвят (броните може леко да се различават)гледаш за луфтове по елементите - дали всичко е добре легналослед като запалиш, всички лампи по таблото трябва да загаснатпроверяваш дали всичко работи - климатик, радио, чистачки, ел.стъкла, ел.огледала - каквото се сетишне вярвай на редовния номер - "климатика не е зареден, иначе работи"за работата на двигателя - трябва ти човек, който знае как работи по принцип мотораняма да е зле моторът да не е чистен, за да се виждат течове на разли флуидиестествено пробно каране - колата е добре направена и не трябва да има много паразитни шумовешумовете от проблеми по окачването са различни, но това ще го видят в сервизаи естествено диагностика с апаратуратова може да направиш в официалния вносител - АутоИталиясъщо мога да ти препоръчам и Екстрийм Сервизи на двете места ще видят и окачванетои на двете места знаят слабите места на тези коли, затова най-добре като харесаш кола не ходи в случаен сервиз, бил той и от голяма верига...диагностика на място качествено ще извърши и колега от форума - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=53066при положение че колата е ОК, може вече да ходиш за оглед на окачването
-
Благодаря много за бързия отговор.Доста полезни неща си написал. Ще се възползвам от тези съвети при огледа...Имам още един много особен въпрос. Имам много съмнения относно цените на този автомобил(и не само на него, а като цяло за всички).Идеята ми е следната: Цена на автомобила ако е ниска според общия пазар налични коли, означва ли това, че непременно е нещо прецакана?И другото нещо е, ако пък е много надута и с малко километри, означава ли, че е с яко пренавити километри и надута цена, заради това, че УЖ е на малко километри...Като цяло има ли осреднена цена за този модел, като се има предвид, че ще е 1.9/115 или 116(не съм сигурен за точната цифра)коня.Виждам по сайтовете цени от 5 до 10 хил и не знам всъщност коя е реалната сума в случая, като съм съвсем наясно, че зависи и от състоянието на колата, но все пак...Take it easy, make it happen
Stilo 1.9 JTD
Коментар
-
Реална сума в случая няма, колите могат да се различават една от друга с много, щом питаш от 5 до 10 хил. по-добре клони по средата, където аз в момента бих търсил по-новия модел с двигател мултиджет 140к.с. който излиза 2005г. Гледай колата отвсякъде и най-вече пластмасите в купето да не са одрани, напукани, ожулени, което значи или много юркана кола, използвана за работа или много ремонти и излезли дефекти вселдствие от продължителна употреба и яко каране, при двигателя също трябва да няма драскотини по боята и по метала, както и бутилката за антифриз да е прозрачна, чиста. Покарай градско с включен сити режим и направи повече маневри с волана, защото при старите модели са слаба част електроусилвателите.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Разбирам, че става въпрос за Стило ЖТД 115. Това е Common - rail двигател. Съвременен автомобил. Може да се разходиш из Дизел раздела на този форум - много е писано за него. Когато купуваш Стило-то гледай и за вибрации по волана. Болест им е. Съдя по колегите. Не е нещо непоправимо, но си е труд и пари ( тампон по двигателя ). Двигателя няма нищо общо със старите дизелови. Почти не се усеща работата на двигателя, не трябва да усещаш нищо тръпнещо или друсащо под теб :D . Оборотите трябва да са стабилни ( 850 об/мин на празен ход). Когато управляваш колата с плавно подаване на газ не трябва да усещаш придърпване или липса на мощ Всички контролни лампи трябва да светят на контакт и се оглеждай за оная с форма на дюза. Потеглянето трябва да бъде плавно без притрисане и тласъци, защото ще олекнеш впоследствие с около 1000 лв. ( за съединител и недай си боже демпферен маховик), гледай за течове около помпата или дюзите...и накрая нещо безумно, но наложително от моя гледна точка.Ако можеш смени маслото и тогава купувай. Аз пострадах така. При мен всичко беше ток докато не смених маслото и не я покарах около 200 км. Разчука се така яко, че не вярвах на ушите си. Костваше ми около 1100 лв. ремонт. От тук нататък не купувам кола преди да сменя маслото. Безумно е, но, когато даваме пари...
Късмет ти желая колега. Данъка ще ти е по-високичък. Надявам се, че знаеш.
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Вчера бях на огледа на колицата..Като цяло всичко и беше ОК, както и електрониката...след като Боби замери необходимите неща. Единственото което буди тревога и може да бъде синьото димене при натискане на повечко газ...Вие какво мислете по въпроса?Помислихме, че може да е от това, че гори масло, но собственика ни увери, че не гори грам и дори каза, че ако има проблем може да се върне...Все пак....какво ще кажете?Take it easy, make it happen
Stilo 1.9 JTD
Коментар
-
Ако синия цвят е само моментно виждащ се при рязко натискане на газта и след това при задържане на оборотите изчезва-няма проблеми.Не е добре когато непрекъснато пушенето е със син цвят.jorki написа:Вчера бях на огледа на колицата..Като цяло всичко и беше ОК, както и електрониката...след като Боби замери необходимите неща. Единственото което буди тревога и може да бъде синьото димене при натискане на повечко газ...Вие какво мислете по въпроса?Помислихме, че може да е от това, че гори масло, но собственика ни увери, че не гори грам и дори каза, че ако има проблем може да се върне...Все пак....какво ще кажете?
Коментар
-
Колега,и кое по-точно се разчука след смяна на маслото ако не е тайна.И какво маслое било налято,че преди смяната не е чукала?Сподели,интересно е.ntodorov написа:При мен всичко беше ток докато не смених маслото и не я покарах около 200 км. Разчука се така яко, че не вярвах на ушите си. Костваше ми около 1100 лв. ремонт.
Коментар
-
Важното е когато задържиш оборотите на двигателя на 3000 на място с натискане на газта да не виждаш цвят от ауспуха.А в момента на натискане може да е оцветен в черно или в леко синьо или в черносин цвят най вероятно.Ако е пипан софтуера на двигателя,тогава пропушванията може да са в по голями отклонения.jorki написа:А какво би причнило това синьо димене? Какви са евентуалните прични за това?
Коментар
-
П.С.Да добавя.Тази проба се прави при задължително чист въздушен филтър.Ако има съмнения в чистотата му то се пробва с отстранен филтър.Stefan Hadjov написа:Важното е когато задържиш оборотите на двигателя на 3000 на място с натискане на газта да не виждаш цвят от ауспуха.А в момента на натискане може да е оцветен в черно или в леко синьо или в черносин цвят най вероятно.Ако е пипан софтуера на двигателя,тогава пропушванията може да са в по голями отклонения.jorki написа:А какво би причнило това синьо димене? Какви са евентуалните прични за това?
Коментар
-
u_bo
по мои наблюдения - обикновено при купуване колата е била с гадно , дълго време несменяно / поне 2 години и нагоре/ минерално масло.като се смени маслото с хубава полу или пълна синтетика - благодарение на добрите му миещи свойства за 200 - 1000 км се измиват всякакви гадни отлагания, които обаче са били и като ’уплътнения’и резултата е - веднага излизат наяве всички скрити дефекти на ДВГ.Така че - смяната на маслото в автокъщата - НЕ ПОМАГА - ако има проблем ще се прояви след известно време - не същия ден.Разпространени легенди - ’автоджамбазите са нахакали колата с добавки за да я закрепят и като се смени маслото - се разтропа."-- е какви са тези чудодейни добавки дето уплътняват бутален болт напримерStefan Hadjov написа:Колега,и кое по-точно се разчука след смяна на маслото ако не е тайна.И какво маслое било налято,че преди смяната не е чукала?Сподели,интересно е.ntodorov написа:При мен всичко беше ток докато не смених маслото и не я покарах около 200 км. Разчука се така яко, че не вярвах на ушите си. Костваше ми около 1100 лв. ремонт.
я ги дайте насам,ще караме колите по 200 000 км без смяна на масло
Коментар
-
абе за бутален болт няма да помогнат, но например за теч от хидравличнтаа рейка ако сложиш по-гъсто масло от хидравличното или добавка, която прави същото - теча ще спре за известно време. тъкмо да я купиш...за износен и пушеш двг по-гъсто масло също дава сериозна разлика за известно времеu_bo написа:по мои наблюдения - обикновено при купуване колата е била с гадно , дълго време несменяно / поне 2 години и нагоре/ минерално масло.като се смени маслото с хубава полу или пълна синтетика - благодарение на добрите му миещи свойства за 200 - 1000 км се измиват всякакви гадни отлагания, които обаче са били и като ’уплътнения’и резултата е - веднага излизат наяве всички скрити дефекти на ДВГ.Така че - смяната на маслото в автокъщата - НЕ ПОМАГА - ако има проблем ще се прояви след известно време - не същия ден.Разпространени легенди - ’автоджамбазите са нахакали колата с добавки за да я закрепят и като се смени маслото - се разтропа."-- е какви са тези чудодейни добавки дето уплътняват бутален болт напримерStefan Hadjov написа:Колега,и кое по-точно се разчука след смяна на маслото ако не е тайна.И какво маслое било налято,че преди смяната не е чукала?Сподели,интересно е.ntodorov написа:При мен всичко беше ток докато не смених маслото и не я покарах около 200 км. Разчука се така яко, че не вярвах на ушите си. Костваше ми около 1100 лв. ремонт.
я ги дайте насам,ще караме колите по 200 000 км без смяна на масло
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар