Има ли смисъл да се сменяват свещи при положение че работят но са стари? Това ще намали ли разхода на гориво?Вторият въпрос, да не пускам нова тема - с какви свещи си карате типото? Някакви впечатления?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Има ли смисъл да се сменяват свещи при положение че работят?
Collapse
X
-
Разбира се, че има смисъл. Като всяко нещо и свещите си имат ресурс. Макар на външен вид нищо да им няма настъпват изменения в материала от който са изработени. Най-уязвим е порцелана, който служи за изолатор. Вследствие на постоянното топлинно изменение т.е. нагряване и изстиване във въпросния порцелан се получават пукнатини и с течение на времето започват да му се губят изолационните качества, вследствие на което искрата започва да прескача не там където и е мястото. Освен това и електродите също "изгарят". По принцип препоръчват свещите да се сменят на около 25 - 30000 км, но съвременните свещи изкарват повече. Все пак зависи и от режима на натоварване.Иначе аз карам с четриполюсни свещи Bosh и съм много доволен от тях вече около 40000 км.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
-
Re: Има ли смисъл да се сменяват свещи при положение че рабо
Какви са ти точно шампионките? Моите май са оригиналните щото ги свялих и електрода е на сантиметър от човката. Мисля че са точно Champion RC7YCCMitko написа:Мисля, че веднага би усетил разлика ако свещите ти са по стари от 40-50 хиляди километра. Аз в момента карам с Champion, но съм карал и с BERU.geshabeli написа:Има ли смисъл да се сменяват свещи при положение че работят но са стари? Това ще намали ли разхода на гориво?Вторият въпрос, да не пускам нова тема - с какви свещи си карате типото? Някакви впечатления?Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Champion RC 9YCCM.Marelli L 7 LCRNGK BCPR 6 E/ESBOSCH FR 7 DC2BERU 14FR 7 DC2FIAT 9 GYSSR Това е по книжката за 1.1...карал съм с ВОSCH и NGK,на практика-никаква разлика...както и би трябвало да бъде...mironcho написа:Да не отварям друга тема, имам същия въпрос като колегата но за пунто. Като взех колата единственото нещо което не смених са свещите - какви ще препоръчате за пунто 1.1?Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Благодаря за информацията!vesko.t написа:Champion RC 9YCCM.Marelli L 7 LCRNGK BCPR 6 E/ESBOSCH FR 7 DC2BERU 14FR 7 DC2FIAT 9 GYSSR Това е по книжката за 1.1...карал съм с ВОSCH и NGK,на практика-никаква разлика...както и би трябвало да бъде...mironcho написа:Да не отварям друга тема, имам същия въпрос като колегата но за пунто. Като взех колата единственото нещо което не смених са свещите - какви ще препоръчате за пунто 1.1?
vesko.t има ли начин човек да се сдобие от някъде със сервизна книжка за пунто? Нямам никаква идея откъде в BG може да се купи - колата като я взех не разполагаше с такава "екстра"
Punto 1.1 SX 95г
Коментар
-
Някой кара ли с NGK? Предложиха ми ги по 6лв бройката ама не ми хареса метала от който са направени...има ли ментета? Продавача много ми ги хвалеше, каза че били в пъти по-добри от Champion, аз за такива се бях хвърлил да търся. Ама нали е продавач, така ще каже... Та някакви впечатения от тия свещи?Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
NGK са най добрите свещи, с които съм карал някога въобще! Стига да не са менте разбира се!Като си купих първите такива навремето, не бях чувал за тази марка. Но оттогава само такива купувам.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Специално на NGK не съм виждал ментета,което не значи,че няма...Днес специално в магазин,дистрибутор на АСDelco ми показаха менте на техните свещи-металното тяло на свеща-менте е черно-оксидирано,а не сребристо метално,както е оригинала...Относно NGK,сменил съм вече два комплекта,колата е взех с БОШ,на практика всичко е едно и също...както би трябвало да бъде...Относно ментета на Бош виж тукhttp://www.bosch.bg/bg/products/car_...s/news_605.htmgeshabeli написа:Някой кара ли с NGK? Предложиха ми ги по 6лв бройката ама не ми хареса метала от който са направени...има ли ментета? Продавача много ми ги хвалеше, каза че били в пъти по-добри от Champion, аз за такива се бях хвърлил да търся. Ама нали е продавач, така ще каже... Та някакви впечатения от тия свещи?Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Доколкото имам инфо,такава от БГ издателствата не е издавана...Не съм търсил в Нета,защото аз имам...ако не намериш,питай във форума,ще отговаряме...Успех !mironcho написа:[vesko.t има ли начин човек да се сдобие от някъде със сервизна книжка за пунто? Нямам никаква идея откъде в BG може да се купи - колата като я взех не разполагаше с такава "екстра"
Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Аз над 20 000 км не карам с едни свещи.При покупка на кола винаги една от първите стъпки е да сменя свещите. Тъкмо по старите може да се разбере дали има проблеми колата.По принцип купувам само НГК или Денсо нормални (2 полюса, обикновени електроди). Последните купих Марели (реално собственост на Денсо) - тях и препоръчвам.
Коментар
-
Мойте свещи ги сменям най много на 15 000км.Инжекциона ми е бош мономотроник и свещите подават искра както при работен цикъл така и при продухване на изгорелите газове.Това означава че правят повече работни цикли от тези с класическа запалителна система или инжекционите моножектроник.Разстоянието между електродите е в границите от 0.7-0.9мм. в зависимост от марката.Бош имат завод в Индия и тези свещи са по евтини без да са менте.Аз обаче карам от 25г. със шампион въпреки че ментета на тази марка бол.
Коментар
-
Това с повечето искри не е проблем - половината не са в компресирана камера (т.е. условията не са натоварващи).Повечето съвременни коли карат с 1.1 мм, рядко се срещат с 0.9. Всички съвременни свещи идват с готово разстояние между електродите - от завода (мерил съм на нови - отговаря).radislaw написа:Мойте свещи ги сменям най много на 15 000км.Инжекциона ми е бош мономотроник и свещите подават искра както при работен цикъл така и при продухване на изгорелите газове.Това означава че правят повече работни цикли от тези с класическа запалителна система или инжекционите моножектроник.Разстоянието между електродите е в границите от 0.7-0.9мм. в зависимост от марката.Бош имат завод в Индия и тези свещи са по евтини без да са менте.Аз обаче карам от 25г. със шампион въпреки че ментета на тази марка бол.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар