Значи става въпрос за типо 1.6 двувалка. 1 и 2 цилиндър нещо ми изпускат от към свещите. Но по-лошото е, че не мога да развия свещта на 1 цилиндър (страх ме е да я напъна, да не би да се е прецакала резбата на главата развива се малко и запича). Ако може да ми каже някой къде да я вода да я погледнат. (купих я преди един месец и не съм пипал нищо по нея и честно да си кажа ме е шубе да не прецакам нещо). Благодаря предварително
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
не ми уплътняват свещите
Collapse
X
-
Това правило може да е желязно - не споря. Не знам дали е правилно обачеvesko.t написа:Колега,каква е логиката??...jamie написа:Опитай да ги развиеш на загрял мотор.
Желязно правило е че свещи,особено на глави от алуминиева сплав, се отвиват само на студено!!-причина-темп.разширения...пише го и във всички инструкции...
Ако имаш една (в случая - алуминиева - макар че е без значение) тръба с отвор фи 16мм при 20 градуса Целзий, отвора по-голям или по-малък става при 80 градуса Целзий ?Отговора е и логиката. Причината - темп.разширения (на алуминиевите сплави са по-големи отколкото на железните - като материала на резбата на свещите).
Коментар
-
Правилно,обаче тук не става въпрос за пресова сглобка,какъвто е случая с тръби например,а за резбова сглобка-там се получава затягането,/не по диаметъра на отвора,а по стъпката на резбата/следствие нееднаквото темп.разширение...jamie написа:[Ако имаш една (в случая - алуминиева - макар че е без значение) тръба с отвор фи 16мм при 20 градуса Целзий, отвора по-голям или по-малък става при 80 градуса Целзий ?Отговора е и логиката. Причината - темп.разширения (на алуминиевите сплави са по-големи отколкото на железните - като материала на резбата на свещите).
Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Принципа за темп. разширение си е все същия.vesko.t написа:Правилно,обаче тук не става въпрос за пресова сглобка,какъвто е случая с тръби например,а за резбова сглобка-там се получава затягането,/не по диаметъра на отвора,а по стъпката на резбата/следствие нееднаквото темп.разширение...jamie написа:[Ако имаш една (в случая - алуминиева - макар че е без значение) тръба с отвор фи 16мм при 20 градуса Целзий, отвора по-голям или по-малък става при 80 градуса Целзий ?Отговора е и логиката. Причината - темп.разширения (на алуминиевите сплави са по-големи отколкото на железните - като материала на резбата на свещите).
Коментар
-
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО: Свещи се развиват и завиват при напълно студен двигател !!!Внимавай- има вероятност предишния собственик или в някой "луксозен" сервиз да са ти завили накриво свещите и тогава .... голяма беля. Моя съвет е ако поразбирваш от механика - провери внимателно и си я развий сам. Повтарям - на студен двигател. Не че не може и на топъл - може, но след определен брой такива "груби" намеси, ти се износва резбата и после - береш ядове с изпускане покрай свещите.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
Туй е интересно !Дефинирай "груби намеси" и как се износва резбата (туй пък сефте го чувам в тоя контекст !).ПП: Накриво може да се завият само ако не са завити първоначално на ръка.peter написа:ЗАДЪЛЖИТЕЛНО: Свещи се развиват и завиват при напълно студен двигател !!!Внимавай- има вероятност предишния собственик или в някой "луксозен" сервиз да са ти завили накриво свещите и тогава .... голяма беля. Моя съвет е ако поразбирваш от механика - провери внимателно и си я развий сам. Повтарям - на студен двигател. Не че не може и на топъл - може, но след определен брой такива "груби" намеси, ти се износва резбата и после - береш ядове с изпускане покрай свещите.
Коментар
-
Резбата на главата и на свещта е еднаква, при студен двигател. Когато загреят двата метала се разширяват различно, при което се получава нещо като доуплътняване между каналите на двете резби - притискат се една в друга. При това положение ако тръгнеш да развиваш свещта имаш повишено триене между каналите на резбата и съответно по-мекия метал се износва. След някакъв брой развивания на свещи при загрят двигател (това наричам "груба намеса"), резбата на гавата се е поизтрила и няма първоначалното добро прилепване към резбата на свещите.Надявам се че успях да го обясня разбираемо. Ако не съм успял - извинете ме, не съм много добър в обясненията.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
Съгласен съм изцяло с теб - с едно изключение:Главата е алуминиева сплав, резбата на свещта - стоманена. Коефициента на разширение на алуминия е много по-голям от този на стоманата (което е и моето основание да предложа да опита на топло да развива).peter написа:Резбата на главата и на свещта е еднаква, при студен двигател. Когато загреят двата метала се разширяват различно, при което се получава нещо като доуплътняване между каналите на двете резби - притискат се една в друга. При това положение ако тръгнеш да развиваш свещта имаш повишено триене между каналите на резбата и съответно по-мекия метал се износва. След някакъв брой развивания на свещи при загрят двигател (това наричам "груба намеса"), резбата на гавата се е поизтрила и няма първоначалното добро прилепване към резбата на свещите.Надявам се че успях да го обясня разбираемо. Ако не съм успял - извинете ме, не съм много добър в обясненията.
Коментар
-
Точно защото имат различно разширение двата метала го има това доуплътняване - следователно теоретично би трябвало да му е по-трудно да развие уплътнила се резба отколкото на студено - неуплътнена. Естествено, понякога практиката е по-различна от теорията - ако например му е захабена или повредена резбата и се е напаснала за топъл двигател, нищо чудно съответно да се окаже по-лесно да се развие на топъл двигател. Тогава обаче - лошо, белята вече е налице.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
Честно казано - не зная дали е възможно - нека някой, който го е правил да сподели опита си.А ти все пак развий, провери и тогава решавай. Може просто да е замърсена резбата и да не са добре затегнати свещите, или свещите да са "менте". Пробвай първо с най-лесния вариянт за отстраняване на повредата и ако не се получи, чак тогава тръгни да пипаш по главата. Така че моя съвет е - първо смени свещите и виж какво ще се получи.adashe написа:и ако е на лице няма ли някъде да ми направят една втулка и да се реши въпроса без смяна на главата?минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар