Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Превключвателя на светлините

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Превключвателя на светлините

    Колеги от скоро имам проблем с фаровете. От време на време като врътна превключвателя на положение за къси светлини и фаровете не светват. Работят само габаритите или дългите, но само като дръпна лоста(все едно да пресвяткам). Вчера положението се влоши и започнаха да работят много рядко и тто когато си пожелаят. Гледах в axm, че се сменят и двата лоста на куп, заедно с още някви работи, като за моделите с аирбаг е и доста по-скъпо - 200лв. Аз толкова пари за тая простотия няма да дам. Някой има ли си на идея дали може да се смени само лостчето за фаровете, или ако някой го е разглабял да даде едон съвет къде да ръчкам.
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    #2
    Втора ръка вървят по около 30-40лв тия лостчета, най-добре си намери работещи такива.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      #3
      Според мен тряба да подлежи на ремонт. Разглобяваш, почистваш, слагаш мъничко смазка на движещите се пластмасови части и готово.
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #4
        1. Когато си на къси, и късите не светнат - можеш ли да светнеш задна светлина за мъгла и тя светва ли ?2. Когато си на къси, и късите не светнат - можеш ли всеки път да включиш дълги, и те светват ли ?

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          1. Когато си на къси, и късите не светнат - можеш ли да светнеш задна светлина за мъгла и тя светва ли ?2. Когато си на къси, и късите не светнат - можеш ли всеки път да включиш дълги, и те светват ли ?
          1.За задната светлина за мъгла не знам, но халогените светят(и добре, че светват). Предполагам, че щом те сетят значи и задната ще светне, но ще проверя днес.2.Дългите светвят сами при дърпане на лоста за еднократно пресвекане. Ако обаче бутна лоста напред, за да светят постоянно не работя.
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #6
            Лошо. Трябва да сваляш и евентуално да ремонтираш. Ако не подлежи - ново. По първия въпрос - питах когато си на къси, дали ще светне задната светина за мъгла, а не когато си на халогени. То на халогени естествено че ще свети и задната. Ама въпроса е дали само на къси ти свети. Все пак - ако не си на зор за дългите - ще ти го оправя за 3 лева. Ще имаш само къси обаче. Ако искаш - сам си го оправи - чети темата за подготовка за ксенон, и го правиш.

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Лошо. Трябва да сваляш и евентуално да ремонтираш. Ако не подлежи - ново. По първия въпрос - питах когато си на къси, дали ще светне задната светина за мъгла, а не когато си на халогени. То на халогени естествено че ще свети и задната. Ама въпроса е дали само на къси ти свети. Все пак - ако не си на зор за дългите - ще ти го оправя за 3 лева. Ще имаш само къси обаче. Ако искаш - сам си го оправи - чети темата за подготовка за ксенон, и го правиш.
              Значи питаш дали ще светне, като съм на къси без да натискам копчето и. Правилно ли разбирам?Иначе без дълги нещо не ме устройва. Пътувам си доста извънградско и то често на фарове. Тия дни ще го разглабям да видя дали ще се оправи. Оги ти тая джаджа да не би случайно и нея да си смъквал, за да дадеш някой съвет, че нещо ме плаши там близостта с аирбега.
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                Не, не си ме разбрал правилно. Накратко - задната светлина за мъгла може да светне или когато си на къси, или когато си на халогени. Или когато си и на двете. Ако свети на къси без халогени, като разбира се - натиснеш копчето и, защото друг начин няма, то щях да мога да ти помогна, като ти направя корекцията, която се прави за ксенона. Но ако не свети ако си на къси, и си натиснал копчето и, то нямаше да мога да ти оправя късите чрез преработка на схемата.Та ако свети на къси без халогени, така щях да ти възстановя късите, но не и дългите. След като имаш остра нужда от дълги - то свалянето е неизбежно. Не съм свалял този детайл, но ако се допиташ до колегата Blagun, може да получиш добър съвет от него в тази област, той е свалял и ремонтирал.

                Коментар


                  #9
                  Като цяло могат да се разглобят и подлежи на ремонт, но в повечето случаи нагаря или се стапя плъзгача който се движи върху пътечките по платката понеже е пластмасов. Моята се беше стопила и ту светва ту не, като дискотека. Взех стара от човек от форума. Стават всички ръчки без значение с или без айрбаг просто доокомплектоваш с частите от твоята ако си със. Ще пусна снимки довечера как се разглобява.
                  brava 1.6_v16 elx

                  Коментар


                    #10
                    motikas написа:
                    Като цяло могат да се разглобят и подлежи на ремонт, но в повечето случаи нагаря или се стапя плъзгача който се движи върху пътечките по платката понеже е пластмасов. Моята се беше стопила и ту светва ту не, като дискотека. Взех стара от човек от форума. Стават всички ръчки без значение с или без айрбаг просто доокомплектоваш с частите от твоята ако си със. Ще пусна снимки довечера как се разглобява.
                    Колега ще съм благодарен, ако пуснеш снимки и обясниш горе долу кое и как се разглабя. При мен явно проблема е същият - ту свети, ту не.А и ако може да споделиш за колко пари я взе ръчката на старо?
                    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                    Коментар


                      #11
                      Отиди до "Италианеца" на бул. "Овча купел 87", фирмата е "Авточасти ООД ".Преди 2 месеца ходих там-има буквално камари от какви ли не неща,май ги докарва директно от Италия на тон.

                      Коментар


                        #12
                        Geraka написа:
                        Колега ще съм благодарен, ако пуснеш снимки и обясниш горе долу кое и как се разглабя. При мен явно проблема е същият - ту свети, ту не.А и ако може да споделиш за колко пари я взе ръчката на старо?
                        Haynes-12 - body electrical systems . Виж там как да си свалиш конзолата с ръчките.Тая бялата пластмаска беше се стопила при мен и неподлежеше на ремонт.Втора ръка, от колега от форума, 35 лв.
                        Прикачени файлове
                        brava 1.6_v16 elx

                        Коментар


                          #13
                          Проблема идва точно от тази пластинка, ако на колегата Geraka му трябва имам лостче за 20лв. При мен пластината беше съвсем леко нагоряла и съм я оправил, за да работи безпроблемно, но щом веднъж е почнало да нагаря, може да стопи и чисто ново, най-добре е да се прекара силния ток през релета, за да няма повече проблеми....
                          --Старата ръжда любов не хваща!--
                          156 sportwagon 1,9 jtd 115
                          ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                          Коментар


                            #14
                            Още една причина да препоръчам на всички да си преработят схемата да е "готова за ксенон" - през тези лостчета спират да минават 10-те ампера за късите, и минават само някакви милиампери за релето, което ги управлява.

                            Коментар


                              #15
                              Проблема е решен. Ще се опитам да опиша кое и как се сваля.1. Първо се свала пластмасата която е под волана. Държи се на 3 болта - позиция 1 на снимката:2. Сваля се горната пластмаса. Тя се държи на 2 болта, за които се бурка отдолу с малко по-дълга кръстата отверка.3.Разкача се акумулатора и се изчаква 10мин.4.Отват се болтовете на еърбега и капака му, като при развиването се придържа, за да не падне. Болтовете са шестограми с размер 6.[IMG=http://img205.imageshack.us/img205/8763/volan.th.jpg][/IMG]5.След това се откача буксата на еърбега, която се пада в задната му част. Малко трудно илиза и малко трябва да се напъне.6.Откача се и буксата на клаксона7.
                              pi4_s_bravo написа:
                              Един съвет-ако волана ти е идеално центриран при движение направо си сложи 2 белега (като как се бележат ангренажни колела спрямо двигателя) започващи на кормилния прът и свършващи на волана. Иначе после много трудно се гласи правилното положение. На скицата съм се опитал да покажа какво имам предвид-Черното е волана,червеното е гайката а синьото е кормилния прът.
                              8. Развива се гайката на волана. Върху нея има нещо като скоба, която доста се чудех каква и е ролята и как да я развия, но се оказа че пада заедно с гайката. Аз използвах гаечен ключ 24 и още един за рамо. Но по-лесно ще е с гедоре и удължение и камък 24, но аз нямах такъв.9. Издърпва се волана, като при мен излезе с леко почукване от двете страни.10. Развиват се 3-те видии на диска за мигачите и еърбега, след което се издърпва и се оставя настрани. 11.Отхлабва се скобата, която държи конзолката с лоста са мигачите и чистачките. Бърка се отдолу и с шестограм 5 се разхлабва. Златиста на цвят е.12. Издърпва се конзолата с лостовете и се разкачат 4-те букси в задната и част.13. Разглабяне на самата конзола. Тук ще ползавам снимките на колегата motikas. При мен положението беше същото. Беше нагоряла бялата пластмаса. Разликата беше, че при мен беше поправимо, но тък като си бях купил вече нова сложих нея, заедно с лостчето за фаровете. След това всичко по обратният ред и е като ново Мисля че заедно с това е хубаво да се направят и тези 2 неща:Да се прекара инсталацията за късите, както е описано в темата на ogi28b - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36808Да се напръската всички букси с контактен спрей, включително и тези на контактният ключ. Искаше ми се да си редактирам първият пост, но ми излиза следното съобщение - "Имате право да променяте мнението си само в първите 1440 минути от момента, в който е било пуснато."
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар

                              Working...
                              X