Колко е нормалната цена за смяна на външен маншон от едната страна? Мисля да сменя единия понеже дургия си е добре.п.с. Ако не много сложно мога и сам да се пробвам да го сменя, но трябва да има някой да помага (с акъл)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
смяна на маншон? РЕШЕН !
Collapse
X
-
Цената... според сервиза!
От 15 до 40лв. според мен. А иначе за да се справиш сам ти трябват добри инструменти и най-вече накрайник с яка дръжка за гайката на карето. А иначе се откача шарнира (ако се наложи и корм. накрайник), отвива и сваля карето след, което се маха голяма скоба на маншона и се издърпва назад. После се откача карето от полуоската, маха се старият маншон, слага се новият пълни се с грес и по обратен ред.
Frontera Sport, X20SE март 1998
-
1. Сваляш гумата2. Откачаш накрайника3. Откачаш биалетата (може и преди да си свалил гумата)4. Откачаш шарнира5. Откачаш носача от шенкела6. Унищожаваш стария маншон, сваляйки го. 7. Почистваш доколкото ти е възможно греста от карето. 8. Виждаш къде е зегерката, и я отваряш.9. Вадиш карето от полуоската10. Нахлузваш новата малка скоба на полуоската11. Нахлузваш новият маншон, като гледаш да застане на мястото на стария, ако трябва - маркирай с нещо позицията.12. Нахлузваш новата голяма скоба13. Вкарваш полуоската в карето, или обратното, докато щракне зегерката. 14. Пълниш с грес карето, да речем 60-70 грама, защото в карето има от старата. Иначе ново каре (за 1.9 JTD например, с новия АБС, събира 90 грама). Гледай да не се престараеш с греста. (Аз лично напълних и малко в маншона).15. Нахлузваш маншона около карето.16. Стягаш скобите, най-добре с керпедени клещи.17. Закачаш носача за шенкела, стягаш шарнира. 18. Закачаш накрайника.19. Закачаш гумата.20. Стягаш биалетата.21. Палиш и заминавашАко съм майстор в сервиз, бих ти го сменил за около 20 лева, +/- 5 лева. Ако си го правил - време за работа - максимум 1 час. Ако не си - работи бавно, внимателно и не бързай, има време.Ето допълнително четиво http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32728Може да разглобиш и главината, както предлага колегата Vladim, но ти трябва допълнителен инструмент - вложка размер 36, с изтънени стени, обикновено сменят гайката (~ 5 лева), но може да навиеш и старата, и поне 1/2 метър рамо, защото усилието там е към 500 нютонметра. Аз моят маншон сменях без да разглабям главината. Втори човек за помощ е задължителен
Коментар
-
Точно така е. Аз даже бих посъветвал колегите изобщо да си купуват от самото начало силиконови маншони като ходят за смяна. Вече на втора кола ми се случва да не може да излезе карето защото италианците са зачукали в него някаква зегерка. При това положение силиконът остава единствен вариант и когато това се установи в средата на ремонта, той се ускъпява излишно...bobis написа:Ако го вземеш силиконов смяната е 10 лв. за 30 мин. като се нахлузва през фуния без да вадиш полуоската.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
Аз знам за кои става дума ама чак пък да се разтегне толкова малкия диаметър и да влезе не знам.ogi28b написа:Аз съвсем съм изостанал от маншоните - обяснете за тези силиконови, какво е по-специално при тях, не се сваля нищо ли ?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Все още не ми е ясно - маншонът е толкова еластичен, че може да се разтегне колкото диска, да се нахлузи, и да възстанови първоначалния си диаметър? Хайде обяснете го, когато го знаете , е лесно и се разбирате, ама аз например не го знам това как става, и си нямам понятие за какво говорите. Каква фуния? Налива ли се през нея?
Коментар
-
Е не през диска.Въпроса беше ,че не се разглобяват каретата.ogi28b написа:Все още не ми е ясно - маншонът е толкова еластичен, че може да се разтегне колкото диска, да се нахлузи, и да възстанови първоначалния си диаметър? Хайде обяснете го, когато го знаете , е лесно и се разбирате, ама аз например не го знам това как става, и си нямам понятие за какво говорите. Каква фуния? Налива ли се през нея?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Добре, но как се нахлузва? Той предварително е цял, или се слага, и се лепи силикона? Защото ако е първото - то разглобяването е неизбежно - като свалиш накрайника и носача от шенкела, зегерката е въпроса на секунди да я уцелиш и да извадиш карето. Явно нещо не разбирам. Може би трябва да видя наживо какво му е по-специалното, и за какво се използва тази фуния за която говорите.
Коментар
-
понеже си мой човек http://scantechltd.com/duraboot/index.htmogi28b написа:Все още не ми е ясно - маншонът е толкова еластичен, че може да се разтегне колкото диска, да се нахлузи, и да възстанови първоначалния си диаметър? Хайде обяснете го, когато го знаете , е лесно и се разбирате, ама аз например не го знам това как става, и си нямам понятие за какво говорите. Каква фуния? Налива ли се през нея?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Благодаря за линка, темата стана хубава - "Смяна на маншон - Сменен", отваряш и гледаш - "Благодаря ви, ходих в сервиз"
Всъщност очевидно че това от линка е неприложимо, ако не се разглоби главината. Определено ми се струва около 6 пъти по-лесно да се откачи карето от полуоската, чрез отваряне на зегерката, вместо да се търсят допълнителни инструменти и да се разглобява главина. От там нататък - може да се сложи всякакъв маншон, силиконов, неопренов, дуралуминиев.... въпрос на вкус, казало кучето.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар