Извинявам се за може би глупавия въпрос, но ми предстои смяна на фар. Купих си новия и сега се чудя дали има някакви невероятно особености при смяната му или просто развивам болтове?Става въпрос за Браво 1,8 ГТ, 1997 г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трудно ли се сменя фар?
Collapse
X
-
Re: Трудно ли се сменя фар?
Сменя се много лесно. Първо откачаш буксите. Ваденето им става като натиснеш телчетата, за да освободят. Фара се държи на два болта. Развиват се с ключе 10. После става с дърпане, защото във вътрешната им част има една ябълка, която също ги държи.yonkok написа:Извинявам се за може би глупавия въпрос, но ми предстои смяна на фар. Купих си новия и сега се чудя дали има някакви невероятно особености при смяната му или просто развивам болтове?Става въпрос за Браво 1,8 ГТ, 1997 г.
-
Re: Трудно ли се сменя фар?
Много благодаря! Трябваше ми потвърждение, че няма някакви пинизи и да не взема да скапя фарчетоnaskobg написа:Сменя се много лесно. Първо откачаш буксите. Ваденето им става като натиснеш телчетата, за да освободят. Фара се държи на два болта. Развиват се с ключе 10. После става с дърпане, защото във вътрешната им част има една ябълка, която също ги държи.yonkok написа:Извинявам се за може би глупавия въпрос, но ми предстои смяна на фар. Купих си новия и сега се чудя дали има някакви невероятно особености при смяната му или просто развивам болтове?Става въпрос за Браво 1,8 ГТ, 1997 г.
))))
Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.
Коментар
-
При мен левият, като го махах за първи път ми беше много трудно до като откача тия букси - няма никакво място, но може и заради двигателя да е
Иначе колегите са ти го обяснили - няма нищо страшно. Аз мойте 2-3 пъти съм ги свалял и слагал.
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
А след това налага ли си отново да се регулират или си остават както са били досега, понеже и аз ще свалям мойте?Geraka написа:При мен левият, като го махах за първи път ми беше много трудно до като откача тия букси - няма никакво място, но може и заради двигателя да е
Иначе колегите са ти го обяснили - няма нищо страшно. Аз мойте 2-3 пъти съм ги свалял и слагал.Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Защото задържащите скоби на буксите са на неудобно място, още по-неудобно е посоката в която трябва да се натиснат и когато фарът е на място не е удобно да се бърка и да се работи, а когато първо извадиш фара, е много, много по-лесно да освободиш скобите. Но прави го както намериш за добре де, в крайна сметка защо питаш, след като смяташ да го правиш по друг начин? То може и без да отваряш капака, пак да го смениш. cokata_23 - може да се наложи хоризонтално регулиране , защото болтовете могат малко да мърдат, и фарът се върти около ябълката напред и назад, което мести светлината наляво и надясно. Но в общия случай не се налага регулиране.yonkok написа:А защо да не махна първо кабелите? А после да вядя от ябълката?
Коментар
-
ogi28b написа:Защото задържащите скоби на буксите са на неудобно място, още по-неудобно е посоката в която трябва да се натиснат и когато фарът е на място не е удобно да се бърка и да се работи, а когато първо извадиш фара, е много, много по-лесно да освободиш скобите. Но прави го както намериш за добре де, в крайна сметка защо питаш, след като смяташ да го правиш по друг начин? То може и без да отваряш капака, пак да го смениш. cokata_23 - може да се наложи хоризонтално регулиране , защото болтовете могат малко да мърдат, и фарът се върти около ябълката напред и назад, което мести светлината наляво и надясно. Но в общия случай не се налага регулиране.yonkok написа:А защо да не махна първо кабелите? А после да вядя от ябълката?
Не съм решил по кой начин ще го правя, защото нямам опит в дейността. Просто се опитвам да разбера кой начин е най-удобен и лесен. Не се сърди
)
Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.
Коментар
-
Аз ли ?? Никога!Просто прецени - ако видиш че ти е неудобно да бръкнеш за скобата на захранващата букса (тя е отдолу, и се натиска нагоре), първо откачи фара и го извади малко напред, така смятам че е значително по-удобно. Скобите са еднакви и на захранващата, и на буксата на моторчето, ако имаш. Така че виж първо на моторчето как се натиска, и вече като знаеш принципа, ще можеш да откачиш и захранващата. Имай предвид че най вероятно е влязла прах между буксата, и в 1-я момент може да ти изглежда като запекла. Подсигури си и контактен спрей, а като свалиш фаровете, виж ЗАД тях, и малко надолу - на гредите има едни дебели черни кабели. Това са масите. Разглоби и почисти, за 3 минути работа, пак с контактния спрей. Само от там би могъл да изкараш още половин волт отгоре на самите лампи. Ако не си с ксенон де....yonkok написа:Не се сърди
)
Коментар
-
Супер!! Мерси!!! мога като го направя да споделя в Пипълс в неделя какво се е случилоogi28b написа:Аз ли ?? Никога!Просто прецени - ако видиш че ти е неудобно да бръкнеш за скобата на захранващата букса (тя е отдолу, и се натиска нагоре), първо откачи фара и го извади малко напред, така смятам че е значително по-удобно. Скобите са еднакви и на захранващата, и на буксата на моторчето, ако имаш. Така че виж първо на моторчето как се натиска, и вече като знаеш принципа, ще можеш да откачиш и захранващата. Имай предвид че най вероятно е влязла прах между буксата, и в 1-я момент може да ти изглежда като запекла. Подсигури си и контактен спрей, а като свалиш фаровете, виж ЗАД тях, и малко надолу - на гредите има едни дебели черни кабели. Това са масите. Разглоби и почисти, за 3 минути работа, пак с контактния спрей. Само от там би могъл да изкараш още половин волт отгоре на самите лампи. Ако не си с ксенон де....yonkok написа:Не се сърди
)
Даже може и да снимам
Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.
Коментар
-
Такааа
Смяната наистина не е трудна. По отношение на това кое по-напред: кабелите или измъкване от ябълката. Според мен по-добре първо кабелите. за тези коитто имат по-големи ръце ще е трудно обаче. Аз се справих доста лесно. Натискам едната скоба нагоре подхващайки от долната страна на буксата, другата настрани. Пръс с ВД40 на ябълката и хоп.ОБАЧЕ ИМАМ ПРОБЛЕМ...Остана ми една невключена букса. Просто на новия фар няма такъв куплунг. Прилагам снимка. Ако можете да ми кажете проблем ли е да не е включена.
Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар