Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто 1.1 изхвърля масло от отдушника на скоростната кутия

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто 1.1 изхвърля масло от отдушника на скоростната кутия

    Отвора е отгоре на скоростната кутия,затапен е с пластмасова капачка,но изхвърля масло около капачката.Сложих твърд гумен маркуч 10-15 см. с капачка накрая и я пробих (за да излизат газовете)-пак пръска,а при дълго каране,маркуча изхвърча...От какво вдига налягане в тая скоростна кутия и нормално ли е? Маслото е ТМ5 на Лукойл,но и това което беше сипано като я купих,беше "излетяло".

    #2
    Отгоре на скоростната кутия е отдушника, а отвора за наливане на маслото е отпред. В този ред се разбира че си наливал маслото през отдушника и количеството е много голямо, затова и го изхвърля от там. Нивото на маслото трябва да е наравно със страничния отвор за наливане. Отвори страничната пробка ( намира се отпред близо до датчика за задна скорост ) и да изтече маслото докато нивото му се изравни с пробката и вече няма да ти хвърля масло.
    FIAT PUNTO 1.7 TD
    CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE

    Коментар


      #3
      Точно така,сбъркал съм,имах предвид,че хвърля от отдушника.Днес сина ми пътува към морето (от София) и след 2 часа път,се обади,че хвърля масло и е паднал въпросния маркуч(виж предния ми пост ).Казах му да сложи оригиналната капачка и след 1-2 часа пак се обади,че скоростите се превключват трудно.След като сипал малко диференциално масло през отдушника,скоростите се оправили .Възможно ли е от липса на масло да превключва трудно?И с какво да затапя тоя отдушник,като не намирам по магазините капачка,а тази е с едно зъбче (другото е счупено) и хлопа нагоре-надолу. И още-от какво се получава налягане,само от въртенето на зъбните колела ли?Извинявам се за тъпите въпроси,ама разбирам от електроника,от коли почти нищо....Благодаря на отзовалите се!

      Коментар


        #4
        Добре де, направихте ли нивото на маслото каквото трябва да бъде? Ако трябва сменете маслото изцяло с ново и ще можете да видите какво ще изтече отвътре. Имам съмнения че в скоростната кутия има и нещо друго освен масло (не говоря за чаркалъците). А иначе няма нищо което да създава такова налягане, че да изхвърля маслото през отдушника.
        FIAT PUNTO 1.7 TD
        CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE

        Коментар


          #5
          Благодаря за съвета,колега.Както писах,сина ми е с Пунтото на море.След 10-тина дена като се върне,ще направя това,което ми препоръчваш (извинявай,че се обръщам на ТИ,но мисля че всички в този форум сме приятели,щом сме се обрекли да си помагаме...).

          Коментар


            #6
            Проблем с обръщението няма, много ме съмнява скоростната кутия да не е натъпкана с грес или пък да е било сипано някакво много гъсто масло (негрол - мисля така се казваше). Хубаво е след като се източи това което е вътре да се направи някаква промивка и след това да се сипе нормално масло. За тези модели е 75W90. Успех и дано всичко се оправи по най безболезнения начин.
            FIAT PUNTO 1.7 TD
            CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE

            Коментар


              #7
              Още при купуването(преди 2 год.) сипах ТМ5 ( мисля че беше 85W 90 ) и пое около 2 литра.Наливах през пробката и вероятно съм я препълнил.Но оттогава няколко пъти съм доливал.Ще видя след 10 дни как е. А хидравлично масло дали става за промивка (имам 10-тина литра) и няма ли да остане някакво количество в скоростната кутия и да разреди истинското?

              Коментар


                #8
                Колега Токата (или останалите съфорумци),искам да попитам следното: На този полски сайт www.fiatpunto.org.pl подлинк за смяна на маслото - Wymiana Oleju w skrzyni C514 (silniki fire) [yaboll] има снимки - това ли е начина за смяна? Отвива се пробката (вътрешния шестограм) - налива се през отдушника,докато потече през пробката. Поне аз така го виждам,но полския ми куца много.Благодаря на отзовалите се.

                Коментар


                  #9
                  Не се налива през отдушника, а през пробката. Шишетата имат едни накрайници, които се издърпват и стават като тръбичка. Това улеснява наливането. Ако не си го правил може да отидеш до първата маслраница да ти го сменят. 5лв е...не е болка за умиране.
                  Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                  Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                  FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                  Powered by Total & Fobos LPG

                  Коментар


                    #10
                    boy123 написа:
                    Още при купуването(преди 2 год.) сипах ТМ5 ( мисля че беше 85W 90 ) и пое около 2 литра.Наливах през пробката и вероятно съм я препълнил.Но оттогава няколко пъти съм доливал.Ще видя след 10 дни как е. А хидравлично масло дали става за промивка (имам 10-тина литра) и няма ли да остане някакво количество в скоростната кутия и да разреди истинското?
                    УЖАС ! Казвай бързо на сина си д авллиза в сервиз и да го сменя ! Това е дифренциално масло ! И да налеят 80 w90, или по-добре 75w90. Според джоба му , де ...Все пак е на море.... Веднага ще усети разликата. Кутията ще се "отпусне", врярно, има вероятност да се появеи шум, тъй като това масло е уплътнявало мнго добре, но пък смазването на малкте детайли е под въпрос.... Не се ли включваха трудно скоростите , да попитам ?
                    FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

                    Коментар


                      #11
                      Нали на маслото ТМ5 пише, ЛУКОЙЛ ТРАНСМИСИОННО ТМ-5 API GL-5,вискозитетен клас по SAE: 75W90, 85W90, 80W90 Спецификации/Одобрения: MB 235.0 MAN 342, M-1,ZF TE-ML 05A, 07A, 08, 16B/C/D, 17B, 19B, АВТОВАЗ Разфасовки л: 1, 20, 60, 203Висококачествени всесезонни полусинтетични (75W90) и минерални (85W90, 80W90) трансмисионни масла. Изготвени с добавяне на многофункционален комплект от присадки на водещите световни производители. Предназначени са за механични трансмисии с всякакви типове зъбни предавки, включително хипоидни (водещи мостове, разпределителни кутии и др.) в леки и товарни автомобили и друга мобилна техника, работеща в тежки условия за експлоатация, където се препоръчва експлоатационно ниво по API GL-5 (ТМ-5). Предимстваo Осигуряват повишена устойчивост на износване и стабилност на вискозитета при приплъзване;o Намаляват износването, осигуряват добри противозадирни, антиокислителни и антикорозионни свойства при продължителна експлоатация, в условията на високи натоварвания и температури;o маслото с вискозитетен клас 75W90 осигурява стабилна работа на трансмисията при отрицателни температури, което дава възможност за икономия на гориво.Наистина ли не е за скоростни кутии? Прибра се от море без проблеми,но какво е останало в скоростната кутия,не съм гледал още. Каква марка бихте ми препоръчали? Благодаря предварително !!!

                      Коментар


                        #12
                        Евтина и добра алтернатива - TutelaАко имаш парички може да вземеш и Motul или Castrol
                        Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                        Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                        FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                        Powered by Total & Fobos LPG

                        Коментар

                        Working...
                        X