ilkor написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шум от ангренажния ремък
Collapse
X
-
Колега, това твоето ми прилича на хлабав ремък. Но не ангренажния, а нормалния. Звука идва от приплъзването на ремъка по металните ролки. Като поработи двигателя се оправя, защото от триенето сцеплението на ремъка се подобрява. Иди да ти го натегнат малко. Освен алтернатора пробай да завъртиш волана, ако имаш серво. Ще чуеш същият звук откъм ремъка вследствие на по-голямото съпротивление, което му оказва помпата на сервото.Frontera Sport, X20SE март 1998
-
Бях на майстор, но той ми каза че ремъка е нормално обтегнат.Не знам ако се напъне повече да не вземе да стане друга беля ?Колега, това твоето ми прилича на хлабав ремък. Но не ангренажния, а нормалния. Звука идва от приплъзването на ремъка по металните ролки. Като поработи двигателя се оправя, защото от триенето сцеплението на ремъка се подобрява. Иди да ти го натегнат малко. Освен алтернатора пробай да завъртиш волана, ако имаш серво. Ще чуеш същият звук откъм ремъка вследствие на по-голямото съпротивление, което му оказва помпата на сервото.
Коментар
-
Re: ре
mentor написа:Преди имах голф ангренажния му ремък се опъваше чрез водната помпа.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Re: ре
И на старият ми кадет беше така. А то и нямаше, как иначе да се опъва, защото другите места през, които минава ремъка са коляновия и разпределителния вал :Dmentor написа:Преди имах голф ангренажния му ремък се опъваше чрез водната помпа. След като я смених започна да се чува "нещо" като резонанс. Оказасе , че ремъка е преопънат . Дано съм полезенFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Странно, защото точну върху ремъка имаше паднал щифт от пластмасова кутия долу, до долната част на ремъка...Парчето беше почнало да се порязва от ремъка, но като го махнах , звука остана. И аз предположих, че може да е от опиране, но като гледах видимо няма нищо. Трябва пак да поразгледам...kiro_of_the_day написа:Питам защото при мен се беше откачила някаква пластмасова кора (бяха остарели и се откъснали пластмасовите щифтове, които я държат) и от време на време се появяваше някакъв звук (от резонанс), който много ме плашеше! Доста време, нерви и ма ...мата отидоха докато открия причинатаdivaka написа:честно казано се опитах да разбера това, за да видя да не е от ремъка на алтернатора. Но не успях. Като съм при двигателя и подам газ с жилото става прекалено шумно от двигателя и не мога да чуя дали онзи звук се е променил, но мисля, че ако се променяше щеше и той да се усила и да го чува. А отвътре е съвсем невъзможно да се пецени, защто при 1500-2000 оборота не се чува въобщеkiro_of_the_day написа:Променя ли се звукът като подадеш газ, респ. като се увеличат оборотите?
Та виж дали нямаш нещо разхлабено или опиращи се детайли, които да издават звуци! Успех!FIAT BRAVO 1.6 16V
Коментар
-
Е, моята епопея приключи
Писна ми всеки път това пищене при палене и я закарах на майстора ми. Оказа се, че от ролката не може да се натегне повече. А нова ролка била към 100 лева. Проблема се реши по по-добрият начин - сложихме по къс ремък и сега ролката е на 50% запас. А ремъка беше само 30 лева ...От свиренето няма и следа ...
Коментар
-
При мен също се чуваше свистене , по-скоро като от лагер. Махнах ремъка който върти алтернатора и запалих двигателя , нямаше вече никакъв шум. Смених двете ролки , шумът изчезна за няколко дни и пак се появи.Ремонтирах алтернатора и след няколко дни точно когато мислех , че вече съм се оттървал отново свирна .Оказа се че , ремъка-(нов) приплъзва и това е причината за свистенето . Просто пружината на обтяжната ролка еомекнала и не може да го държи достатъчно опънат , а аз бях сменил само ролката без пружината. Така , че ако сменяте обтяжна ролка , сменяйте я в комплект с пружината , обаче цената е около 100 лв.Колата ми е Мареа 1,9td.
Коментар
-
Днес си смених ролкатата и ремъка.Веднага след излизане от сервиза започна едно виене все едно ремъка стърже нещо.Слязох махнах пласмасовата кора и виенето пак си остана.Върнах се в сервиза и ми казаха че докато се окара ролката и ще спре.Ролката е италианска(незнам марка) и си е чисто нова.Аз лично се съмнявам да спре но все пак ще покарам малко така.Старата ми беше добре и мойе пак нея да сложа.Въпроса мие що така уж нова ролка а вие като не смазан лагер?А иначе е капсолована и няма как да я смажа.Дали като се окара ще изчезне малко по малко?Punto ELX
Коментар
-
Най-вероятно е ремъкът да е пренатегнат - тогава оста на ролката се огъва леко и триенето в лагерите се увеличава, а триенето в ремъка става неравномерно. В този случай, действително, след известно време, звука може да намалее, но това е защото ремъка се е разтегнал (недопустимо) а лагерите са се износили. Рисковете са преждевременно скъсване или прескачане на зъби. Другият вариант (по-малко вероятен) е производствен дефект - случва се в капсулованите лагери да няма смазка. Освен това има и части ментета. Предполагам че ако това е случая лагера ще загрява зверски и също може да се скъса ремъка. Дано да не съм прав, но при нови, правилно монтирани части, според мене не трябва да се чуват звуци.bmw_boy написа:Въпроса мие що така уж нова ролка а вие като не смазан лагер?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Вече започвам да се съмнявам в ролката защото като е студена колата всичко си е ОК.Като мина 2-3 км. и започва пак същия шум.Когато е на обороти почти не се чува,но стигне ли 1000-1100об/мин. се чува най-много.Като си карам също намаля тоя звук,но можеби аз не мога хубаво да го чуя щото пак нали и ДВГ-то си бочи повече.Ако някой е имал същият проблем да каже,че много ме дразни това.Punto ELX
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар