hit-ko написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Необслужваем акумулатор - зареждане?
Collapse
X
-
Верно че с автомобили се занимавам сравнително отскоро, но от 15 години професионално се занимавам с електроника. Дори съм разработил поне 3-4 вида зарядни устройства за различни типове батерии включително и на основата на SLA.Токът все пак трябва да се ограничи до някаква разумна стойност - най добре до 1/10... Така ако се включи дълбоко разреден акумулатор въпреки по високото му вътрешно съпротивление може да протече ток по висок от допустимия. А последиците - вследствие по бързата реакция загряване, кипване, отделяне на активна маса (олово) от електродите ... Всичко това скъсява живота.
Коментар
-
@hit-ko: Мерси за акумулатора. Взех го днес, но въпроса ми е трябва ли да го зареждам и как? Като го сложих и пробвах да запаля, запали от първия път, но въртях около 10 секунди. Да го оставя ли да се зарежда от колата или да го дозаредя малко, на какви ампери и колко време (60Ah e)?Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Не е необходимо да го зареждаш допьлнително!Ако имаш по-дьльг пьт и то без включени фарове, динамото ще си свьрши работата.spark написа:@hit-ko: Мерси за акумулатора. Взех го днес, но въпроса ми е трябва ли да го зареждам и как? Като го сложих и пробвах да запаля, запали от първия път, но въртях около 10 секунди. Да го оставя ли да се зарежда от колата или да го дозаредя малко, на какви ампери и колко време (60Ah e)?
Коментар
-
Значи ще можем да си говорим на разбираем език!Аз, пьрвите години на демокрацията произвеждах електронни реле-регулатори и заменяхме електромеханичните.Понаправих и няколко вида зарядни: тиристорни, транзисторни, интегрални с 323, с ограничител на тока, с вьзможности в режим на цикьл /заряд-разряд/ но излизаха непродаваеми заради многото и скьпи компоненти на времето!И сега забелязвам,че на пазара липсват качественни и евтини зарядни!Ако си отварял БОШ, ще видиш, че вьтре има само трансформатор, един диод за еднопьтно изправяне и един термопредпазител!И този елементаризьм струва около 40лв!!!ilkor написа:Верно че с автомобили се занимавам сравнително отскоро, но от 15 години професионално се занимавам с електроника. Дори съм разработил поне 3-4 вида зарядни устройства за различни типове батерии включително и на основата на SLA.Токът все пак трябва да се ограничи до някаква разумна стойност - най добре до 1/10... Така ако се включи дълбоко разреден акумулатор въпреки по високото му вътрешно съпротивление може да протече ток по висок от допустимия. А последиците - вследствие по бързата реакция загряване, кипване, отделяне на активна маса (олово) от електродите ... Всичко това скъсява живота.
Коментар
-
Да, ще се радвам ако мога да помогна. Имам познания от почти всички области на електрониката понеже професията ми е research engineer (не се сещам за културен превод). Имам и доста разработки на електронни изделия но понеже фирмата ми има определена специализация те не са за масовия пазар. С коли не съм се занимавал много поради факта че бях решил че това не е замен но в разстояние на 1 година интереса ми се зароди
и сега съм собственик на 2 - едно Поло и Браво. До тук с хвалбите
Ако имаш идея за някакъв девайс - споделяй - ще помагам доколкото мога.------------------------------------------------------------Аз в момента съм се заровил на тема комуникация с ECU. Попрочитам разни материали по темата. А и имам добър приятел който работи в UK компания произвеждаща автомобилни тестери за американския пазар. Ако не му е проблем може да даде едно рамо с протоколи, особености, etc ...
Коментар
-
Малко изместихме темата,... но последно!За диалог с ECU-то има вече какво ли не и то от евтино по-евтино!Но обьрни малко внимание на Megasquirt:http://www.megasquirt.info/ms2/Това ме интригува в момента!ilkor написа:Да, ще се радвам ако мога да помогна. Имам познания от почти всички области на електрониката понеже професията ми е research engineer (не се сещам за културен превод). Имам и доста разработки на електронни изделия но понеже фирмата ми има определена специализация те не са за масовия пазар. С коли не съм се занимавал много поради факта че бях решил че това не е замен но в разстояние на 1 година интереса ми се зароди
и сега съм собственик на 2 - едно Поло и Браво. До тук с хвалбите
Ако имаш идея за някакъв девайс - споделяй - ще помагам доколкото мога.------------------------------------------------------------Аз в момента съм се заровил на тема комуникация с ECU. Попрочитам разни материали по темата. А и имам добър приятел който работи в UK компания произвеждаща автомобилни тестери за американския пазар. Ако не му е проблем може да даде едно рамо с протоколи, особености, etc ...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар