Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с фиат браво 1.4 12в

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с фиат браво 1.4 12в

    здравейте имам следния много странен проблем. при каране на колата с около 70-80км при подаване на газ почва едно доста силно тресене. като натисна съединителя изчезва. Прави го най вече тогава.Смених гумите не е от тях утре ще сменям тампона на скоростите но не ми се вярва да е от него. моля дайте предложения че мойте познания се изчерпаха. поздрави
    Fiat Ritmo 1.1 1985g. 44kw, Lancia Thema 2.0 i.e 1986g 85kw, Lancia Dedra 1.8 i.e 1992g. 77kw, Fiat Marea 1.8 16v 1997g. 83kw, Alfa Romeo 1.8t.s. 1999g 144ks, Lancia Lynda 1.9jtd 2004g. 115++is, Lancia Phedra 2.2 hdi 2002g 128ks,Fiat Freemont 2.0 multijet2 2014g 140ks

    #2
    Re: проблем с фиат браво 1.4 12в

    popai145 написа:
    ... утре ще сменям тампона на скоростите но не ми се вярва да е от него ...
    Ако не е от него, ще е от някой от другите тампони на двигателя. Прегледай ги всичките.Освен вибрациите, някакви други шумове има ли? Щракане, пукане? Колата има ли си нормалната мощност?
    Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

    Коментар


      #3
      Това само при 70-80 ли е, или е при определени обороти? Или просто подаваш пълна газ, и съединителят ти се пързаля?

      Коментар


        #4
        На всички предавки ли го прави? Къде се усеща вибрацията - по волан, скоростен лост, предница?
        Fiat Marea 1.8 16V ELX

        Коментар


          #5
          re

          след смяната на тампона на скоростите продължава да го прави. значи от мойте наблюдения като колата е на ниска скорост примерно 30-40 според мен тресе лоста за скоростите малко повече от колкото трябва но вибрации не се усещат. на 80-90 км като подам газ независимо дали съм на 4 или 5 предавка почва ено силно тресене на предницата след изклучване от скорост колата се успива никакви вибрации. пукания няма, много стегнато вози колата защото е сменено цялото окачване /задни амортесьори, целите предни макферсони, носачи, биалетки, дисковете отпред заедно с накладките както и накладките отзад/. Може ли да е от полуоска или да наблегна и на другите тампони.п.с. проверих намясто дали ако подам газ ще се мърда насам натам двигателя и не намирам никакъв проблем и там.
          Fiat Ritmo 1.1 1985g. 44kw, Lancia Thema 2.0 i.e 1986g 85kw, Lancia Dedra 1.8 i.e 1992g. 77kw, Fiat Marea 1.8 16v 1997g. 83kw, Alfa Romeo 1.8t.s. 1999g 144ks, Lancia Lynda 1.9jtd 2004g. 115++is, Lancia Phedra 2.2 hdi 2002g 128ks,Fiat Freemont 2.0 multijet2 2014g 140ks

          Коментар


            #6
            Аз имах същия проблем. Преди месец смених вътрешните карета. Нямаше ефект. При смяната обаче ми направи впечатление, че в чашките излизащи от диференциала има радиален луфт. Започнах подготовка за ремонт. Лагери (осен Александър ауто и Ауто Италия, другаде не успях да намеря), семеринги (единят от Ауто Италия, другият с поръчка 14дни пак от там), чашки - видяха ми се скъпи и реших да рециклирам старите. След като събрах всичко това в продължение на 2/3месец отидох в сервиза в Орландовци и момчетата казаха, че вчерта ще трябва да си взема колата. Всичко вървеше добре до около 14ч., когато единя се обади и казва: -Ще трябва да дойдеш да погледнеш диференциала. Ако кажеш го събирам така. Отидох и чак не повярвах на очите си. На планети и сателити от част от зъбите беяха оронени. Беше глупаво да останат същите. На следващата сутрин отидох до Драгичево (Никола Николов), взех една скоростна кутия, на която диференциала ми хареса (не приличаше на моя), обратно в Орландовци. И вечерта всичко беше ОК. Вибрациите изчезнаха и поведението на колата е съвсем различно. Подобно нещо може да се получи и при деформирането (омекването) на тампона на Скоростната кутия. Аз обаче го бях сменил преди 5-6 месеца и бях сигурен, че не той е причината. Надявам се да ти е полезно това, което написах по-горе, макар не не чак толкова евтино.
            Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

            Коментар


              #7
              Имах подобен проблем и се разминах със смяна на полуоски. При мен особенно забележимо беше вибрирането на лоста. Поради липса на свежи финанси взех полуоски втора ръка и за сега съм доволен - имаше голям ефект. Все пак останаха съвсем трудно доловими вибрации, но се надявам да се дължат на достатъчно меките тампони. Обаче това през което е минал mme, направо изправя косата...
              Fiat Marea 1.8 16V ELX

              Коментар


                #8
                @mmeМного добре со описъл това твое преживяване,но е хубаво да се анализира причината за това,което се е случило.За това бих искал да попитам установи ли дали продължително време ск.кутия е била карана с значително понижено ниво масло.Очевидно ти си имал голям радиален луфт между чашите на полуоската която влиза в касетата на диференциала и прави шлицова зглобка с планетните колела.Според мен това може да настъпи ако е имало недостик на мазане-износване.

                Коментар


                  #9
                  @mmeМного добре со описъл това твое преживяване,но е хубаво да се анализира причината за това,което се е случило.За това бих искал да попитам установи ли дали продължително време ск.кутия е била карана с значително понижено ниво масло.Очевидно ти си имал голям радиален луфт между чашите на полуоската която влиза в касетата на диференциала и прави шлицова зглобка с планетните колела.Според мен това може да настъпи ако е имало недостик на мазане-износване.
                  Трудно ми е да анализирам причината. Преди около година източих маслото от Скоростната кутия и налях "MOTUL Gearbox 80W-90" с присадки MoS2 - препоръчано за стари и натоварени Скоростни кутии. В последствие реших, че е възможно (защото не знам) в кутията да има пластмасови сепаратори. Та такова масло не е подходящо именно по тая причина. При смяната обаче не си направих труда да разбера какво количество източвам. Не съм и предполагал, че може да е било недостатъчно. Видими течове обаче нямаше. Сега при отварянето на диференциала обаче, налях препоръчаното за марката и модела "MOTUL Motylgear 75W-80" Някаква осезаема разлика няма, но пък е препоръчаното.Ако е имало недостиг на масло и липса на луфт, зъбите щяха да бъдат равномерни износени. При появата на радиален луфт, е започнало некоректното зацепване на колелата и оронване на зъбите. За причината обаче - "един Господ знае".
                  Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                  Коментар


                    #10
                    mme написа:
                    При появата на радиален луфт, е започнало некоректното зацепване на колелата и оронване на зъбите. За причината обаче - "един Господ знае".
                    Да,наистина така се е получило в резултат на луфта.Благодаря ти за информацията.

                    Коментар


                      #11
                      искате да кажете да пробвам първо със смяна на полуоски и после със смяна на скорости така ли? направо ме хвърлихте в джаза
                      Fiat Ritmo 1.1 1985g. 44kw, Lancia Thema 2.0 i.e 1986g 85kw, Lancia Dedra 1.8 i.e 1992g. 77kw, Fiat Marea 1.8 16v 1997g. 83kw, Alfa Romeo 1.8t.s. 1999g 144ks, Lancia Lynda 1.9jtd 2004g. 115++is, Lancia Phedra 2.2 hdi 2002g 128ks,Fiat Freemont 2.0 multijet2 2014g 140ks

                      Коментар


                        #12
                        popai145 написа:
                        искате да кажете да пробвам първо със смяна на полуоски и после със смяна на скорости така ли? направо ме хвърлихте в джаза
                        Извода ти от темата трябва да е следния:ако имаш голям радиален луфт на чашата на полуоските към скоростната кутия,то той може да се дължи от две места.Или луфта е между чашата и касетата на диференциала/какъвто е бил случая с колегата/ или в лагерите на касетата на диференциала.Това трябва да се установи от специалист.В първия случай отиваш на скоростна кутия,във втория си за лагери и семеринги.Окончателна преценка след отваряне на ск.кутия.

                        Коментар


                          #13
                          ...отваряне на ск.кутия
                          Звучи страшно, но всъщност не е. Единствения начин си остава: колата повдигната на подемник и сваляне единствено на диференциала. Не е необходимо Скоростната кутия да се демонтира. Проблема е в една конзола, чрез която Скоростната кутия де захваща за купето. Именно тя е трудно демонтируема на паркинга пред блока. А и е нобходим нечовешки ентусиазъм за тоя ремонт в домашни условия и без необходимите инстументи.Съвета ми е: Отиди в сервиз и остави на хората, които разбират от това да поставят вярната диагноза.
                          Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                          Коментар


                            #14
                            mme написа:
                            ...отваряне на ск.кутия
                            Звучи страшно, но всъщност не е. Единствения начин си остава: колата повдигната на подемник и сваляне единствено на диференциала. Не е необходимо Скоростната кутия да се демонтира. Проблема е в една конзола, чрез която Скоростната кутия де захваща за купето. Именно тя е трудно демонтируема на паркинга пред блока. А и е нобходим нечовешки ентусиазъм за тоя ремонт в домашни условия и без необходимите инстументи.Съвета ми е: Отиди в сервиз и остави на хората, които разбират от това да поставят вярната диагноза.
                            И ще спиш спокойно след това :D .
                            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                            Коментар


                              #15
                              Ремонт скоростни кутии за София:02/928165008885195430889334922Тази работа не е за пред блока.За диагностика бива,но за ремонт се иска условия,инструменти и поне малко опит.

                              Коментар

                              Working...
                              X