Аз вече една година карам с изтърбушен катализатор. Подобно на колегата съм го преправил с една тръба вътре. Наистина е от много дебела ламарина и е много по здрав от някакво гърне за 25лв примерно. Махнах го защото като покараш десетина минути с 110-120км/ч и започваше да мирише на развалени яйца та са не траеше.Сега нещо и за ламда сондата, понеже имам Виза и съм наблюдавал целият процес от запалване на студен мотор до загряване 90градуса, работна температура.Както е писано в друга тема от колегата Стефан Хаджов при запалване първоначално ЕКУ-то подава 0.45В за сигнал за ламбда сондата, доста бързо след това (моята е с 4 проводника с подгряване и загрява много бързо) започва да показва реално каква е сместа. Забелязах, че въпреки това до към 75 градуса ЕКУ-то въобще не се съобразява с нея и двигателя работи на малко по-богата смес, показанията са около 0.7В. Едва като достигне мотора почти работната си температура започва следене на сместа с ламбда сондата и при изправна сонда показанията и се сменят много бързо от бедна до богата смес.За разхода на колата не съм забелязал някаква видима промяна, карал съм я една година с катализатор и вече година и половина без. Забелязва се че при обороти над 3500 може би му е малко по-леко на мотора, но може и да е субективно не знам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Collapse
X
-
Точно такова е поведнието на изправната Ламбда-сонда след студен старт.Тя е годна за работа от 30 сек до минута след старта,но контролера дава разрешение за работа по Ламбда контрол някъде около 65-70 градуса.Т.е. до влизане на двигателя в почти нормален температ.режим.Преди това двигат.работи на обогатена горив.смес,според температурата на двигателя и околната среда.Наблюденията ти са точни.Поздрави.ilko-gd написа:Както е писано в друга тема от колегата Стефан Хаджов при запалване първоначално ЕКУ-то подава 0.45В за сигнал за ламбда сондата, доста бързо след това (моята е с 4 проводника с подгряване и загрява много бързо) започва да показва реално каква е сместа. Забелязах, че въпреки това до към 75 градуса ЕКУ-то въобще не се съобразява с нея и двигателя работи на малко по-богата смес, показанията са около 0.7В. Едва като достигне мотора почти работната си температура започва следене на сместа с ламбда сондата и при изправна сонда показанията и се сменят много бързо от бедна до богата смес.
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
????Lex написа:Под замерване имаш предвид мерене на вредни емисии? А кога емисиите са в норма?И как се изтърбушва катализатора? За да ти махнат каализатора и за да ти сложат резонантно гърне, взимат около 55 лв. Няма ли да излезе същото, ако трябва да се сваля, изтърбушва и монтира отново катализатора? А и все пак ги изкупуват за около 40 лв.Stefan Hadjov написа:Ако си работи нормално катализатора е грешка да го махаш.За да се разбере дали работи нормално се прави замерване.А не на принципа:проба-грешка!!hwarang написа:Знам , че има такава тема , но искам да ви питам дали да го махна или не ?
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Мерат се на Газанализатор изпуск.газове преди и след катализатора.Разликата на СО трябва да е от 0,3% нагоре.При свършен катализатор няма разлика и тогава се смята че е АУТ.Добрия катализатор дава разлика от 0,5% нагоре. СО трябвеа да е в следните граници след ауспуха/на изхода на изп.с-ма/: -на празен ход..........................макс 0,5% -при 2500-3000 об.на място........макс 0,3%При добър катализатор и добра Ламбда сонда се получава 0% СО.Lex написа:Под замерване имаш предвид мерене на вредни емисии? А кога емисиите са в норма?
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Недей да изтърбушваш нищо преди да си се уверил че е за изтърбушване,че след това може да съжаляваш.Резонаторното гърне е противопоказно и не е добре да се слага такова.Ако не можеш да си запазиш катализатора по добре си сложи права тръба.Хем е по евтино,хем е по добре за двигателя.Lex написа:????Lex написа:Под замерване имаш предвид мерене на вредни емисии? А кога емисиите са в норма?И как се изтърбушва катализатора? За да ти махнат каализатора и за да ти сложат резонантно гърне, взимат около 55 лв. Няма ли да излезе същото, ако трябва да се сваля, изтърбушва и монтира отново катализатора? А и все пак ги изкупуват за около 40 лв.Stefan Hadjov написа:Ако си работи нормално катализатора е грешка да го махаш.За да се разбере дали работи нормално се прави замерване.А не на принципа:проба-грешка!!hwarang написа:Знам , че има такава тема , но искам да ви питам дали да го махна или не ?
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Да имам много против колега на твоята теория за динамика на флуидите и температурния спектър в зависимост от скороста на изходящите газове. Този път ще запазя знанията си за мен и няма да споряStefan Hadjov написа:Малка забележка:Ламбда сондата има собствен нагревател за загряване и не се изключва в реално време.Той консумира 2-2,5 ампера и е в състояние за 30 сек да я вкара в функция след студен старт.Ако приемем,че изпускат.газове я подгряват допълнително,то кокото с по-голяма скорост преминават покрай нея,толкова по-бързо биха я загряли.И обратно колкото повече бихме затормозили излизането на изп.газове,толкова по ниска температура биха и отдали.Имаш ли нещо против това твърдение.Atanas71 написа:................ има съпротивление на изгорелите газове при преминаването през "гърнето" което помага за добро отопляне на ламбда сондата.
както и несъм длъжен да го правя. Ще кажеш че в спора се ражда истината но немисля че тук в този форум трябва да доказвам на някой нещо. Извинявай ако съм те обидил но нито ще се опитам да защитя казаното от мен , нито ще споря за казаното от теб.
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Много мъдро постъпваш колега,като искаш да запазиш мнението си за себе си.Наистина това е най правилния избор.Ни най малко не се чувствам обиден,точно обратното поласкан съм.Atanas71 написа:Да имам много против колега на твоята теория за динамика на флуидите и температурния спектър в зависимост от скороста на изходящите газове. Този път ще запазя знанията си за мен и няма да споряStefan Hadjov написа:Малка забележка:Ламбда сондата има собствен нагревател за загряване и не се изключва в реално време.Той консумира 2-2,5 ампера и е в състояние за 30 сек да я вкара в функция след студен старт.Ако приемем,че изпускат.газове я подгряват допълнително,то кокото с по-голяма скорост преминават покрай нея,толкова по-бързо биха я загряли.И обратно колкото повече бихме затормозили излизането на изп.газове,толкова по ниска температура биха и отдали.Имаш ли нещо против това твърдение.Atanas71 написа:................ има съпротивление на изгорелите газове при преминаването през "гърнето" което помага за добро отопляне на ламбда сондата.
както и несъм длъжен да го правя. Ще кажеш че в спора се ражда истината но немисля че тук в този форум трябва да доказвам на някой нещо. Извинявай ако съм те обидил но нито ще се опитам да защитя казаното от мен , нито ще споря за казаното от теб. 
Коментар
-
Ти в сервизите за компетентно мнение ли го имаш??Ако не искаш да не ти нараства шума направи това което е направила фирмата.Не си махай катализатора или ако е за махане си постави също такъв.Това е истинското решение. Какво представлява катализатора: многобройни тръбички с малко сечение работещи в паралел.И най логично е да се сложи тръба със сечение равно на сбора от тези на тръбичките от катализатора.Къде във изпускат.система имаш резонатор фабрично за да слагаш ти такъв.Това са измишльотини на майсторите за повече пари и да ти гушнат фабричния катализатор.Изпускателната система е пресмятана фабрично за резонансен режим на двигателя и ти изцяло го променяш слагайки резонатор.P.S.А това което са ти казали за Ламбда сондата,че щяла да си отиде,мой съвет е да отпишеш този сервиз окончателно.По това твърдение може да съдиш и за останалите съвети които биха ти дали в този сервиз.Lex написа:Навсякъде съм чел точно обратното - никъде не се препоръчва права тръба и навсякъде препоръчват гърне. И в сервизите, които ходих преди 2 дни, също не препоръчват права тръба заради шума и опасността да си отиде сондата.
Коментар
-
Поразрови се в Гугъл и виж къде препоръчват слагането на права тръба, вместо резонантно гърне. Или направо да ти помогна - никъде в около 20те теми, които съм изчел! Виж също и за случаи, когато се е скапвала сондата от правата тръба. Да не говорим шума какъв ще е с права тръба.Stefan Hadjov написа:Ти в сервизите за компетентно мнение ли го имаш??Ако не искаш да не ти нараства шума направи това което е направила фирмата.Не си махай катализатора или ако е за махане си постави също такъв.Това е истинското решение. Какво представлява катализатора: многобройни тръбички с малко сечение работещи в паралел.И най логично е да се сложи тръба със сечение равно на сбора от тези на тръбичките от катализатора.Къде във изпускат.система имаш резонатор фабрично за да слагаш ти такъв.Това са измишльотини на майсторите за повече пари и да ти гушнат фабричния катализатор.Изпускателната система е пресмятана фабрично за резонансен режим на двигателя и ти изцяло го променяш слагайки резонатор.P.S.А това което са ти казали за Ламбда сондата,че щяла да си отиде,мой съвет е да отпишеш този сервиз окончателно.По това твърдение може да съдиш и за останалите съвети които биха ти дали в този сервиз.Lex написа:Навсякъде съм чел точно обратното - никъде не се препоръчва права тръба и навсякъде препоръчват гърне. И в сервизите, които ходих преди 2 дни, също не препоръчват права тръба заради шума и опасността да си отиде сондата.
Коментар
-
И аз се замислямnaskobg написа:Позновам колеги, които си ги свалиха и ............. после пак си ги върнаха.
Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
Не ми казвай колко теми си чел,ами ми кажи кой е автора на темите.Ако си чел теми по разни форуми,въобще не ми ги казвай.А за скапването на сондата,въобще не искам да чувам който и да е автора,защото това е пълна измислица.Ако не искаш шума да ти е голям,не си махай катализатора,а ако е за махане си тури също такъв.Като поставиш резонатор,разваляш работата на двигателя,независимо че може да стане малко по тих.Това е истината и никой не те задължава да вярваш в нея. Слагай си на колата кавото искаш.Това което съм писъл не е четено от мнения по форуми,а проведени експерименти в лаборатория за двигат. с вътр.горене на стенд.Аз съм си исказал мое мнение в резилтат на лични наблюдения и не те задължавам да го възприемаш.Тук всеки си казва мнението и всеки сам си решава на кое да вярва.Lex написа:Поразрови се в Гугъл и виж къде препоръчват слагането на права тръба, вместо резонантно гърне. Или направо да ти помогна - никъде в около 20те теми, които съм изчел! Виж също и за случаи, когато се е скапвала сондата от правата тръба. Да не говорим шума какъв ще е с права тръба.Stefan Hadjov написа:Ти в сервизите за компетентно мнение ли го имаш??Ако не искаш да не ти нараства шума направи това което е направила фирмата.Не си махай катализатора или ако е за махане си постави също такъв.Това е истинското решение. Какво представлява катализатора: многобройни тръбички с малко сечение работещи в паралел.И най логично е да се сложи тръба със сечение равно на сбора от тези на тръбичките от катализатора.Къде във изпускат.система имаш резонатор фабрично за да слагаш ти такъв.Това са измишльотини на майсторите за повече пари и да ти гушнат фабричния катализатор.Изпускателната система е пресмятана фабрично за резонансен режим на двигателя и ти изцяло го променяш слагайки резонатор.P.S.А това което са ти казали за Ламбда сондата,че щяла да си отиде,мой съвет е да отпишеш този сервиз окончателно.По това твърдение може да съдиш и за останалите съвети които биха ти дали в този сервиз.Lex написа:Навсякъде съм чел точно обратното - никъде не се препоръчва права тръба и навсякъде препоръчват гърне. И в сервизите, които ходих преди 2 дни, също не препоръчват права тръба заради шума и опасността да си отиде сондата.
Коментар
-
Добре де,само се карате,а не мога да разбера аз да го махам ли моя....Как да го търпя да ми дрънчи на главата,като не искам да давам 1000 лв за нов. В моя случай преди нищо му нямаше обаче след тази зима (аз карам и на газ) като мина на бензин и започва да мирише гадничко,а и от няколко седмици като е на газ колата-при обороти над 3500 се чува гаден дрънчащ звук,а като е на бензин го няма това дрънчене обаче пък много си мирише. Какво да правя:Ако е с тръба много ще ручи нали?Ако е с катализатор ще се скапе напълно след някой месец,пък и не му търпя звукаАко е с резонансно гърне викате че се развалят изчисленията за изходящите газове и това бърка работата на двигателяДали да изтърбуша катализатора и да сложа подходящ размер тръба в него-така най-добре ли е?Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар