Здравейте колеги!! От скоро притежавам Fiat Marea 1.8 HLX та питането ми е следното:Има ли блокировка диференцияла при прибуксуване на ляво или дясно предно колело? Ще се радвам да науча отговора за което предварително благодаря.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Запитване за блокировка на диференциала
Collapse
X
-
Re: Запитване за блокировка на диференциала
Трябва някъде по таблото да има бутон ТС-тракшън контрол,при мен го няма,мисля че е рядкост при нашите колиtedodimov написа:Здравейте колеги!! От скоро притежавам Fiat Marea 1.8 HLX та питането ми е следното:Има ли блокировка диференцияла при прибуксуване на ляво или дясно предно колело? Ще се радвам да науча отговора за което предварително благодаря.Marea HLX 147ps
-
Re: Запитване за блокировка на диференциала
[quote="Gofi"]Тракшъна няма нищо общо с блокировката на диференциалаtedodimov написа:Трябва някъде по таблото да има бутон ТС-тракшън контрол,при мен го няма,мисля че е рядкост при нашите коли
Мдам мнооого рядко се среща да не кажа никак.Обаче наще диференциали са малко по особени и реално на право ти въртят и двете гуми,демек се самозакючва но при по-малки натоварвания.Единствените италиянки със шпер са двулитровите турбо мотори на Ланча Дедра,Делта и Фиат Купе Турбо.
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Re: Запитване за блокировка на диференциала
Няма блокаж. Досега не съм виждал Фиат Мареа или Брава с блокаж. Диференциалът си е най-обикновен, буксува гумата, която е на хлъзгаво.Мисля, че Опел Вектра имат едно копче за блокаж на диференциала, но не съм абсолютно сигурен.tedodimov написа:Здравейте колеги!! От скоро притежавам Fiat Marea 1.8 HLX та питането ми е следното:Има ли блокировка диференцияла при прибуксуване на ляво или дясно предно колело? Ще се радвам да науча отговора за което предварително благодаря.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Re: Запитване за блокировка на диференциала
[quote="ivanko_rs"]Преди 20 дена се прибрах от Германия с Астра 00год.имаше бутон ТС,в снега действаше перфектно,та това ме кара да мисля че е против буксуванне,а блокиране на диференциал какво е,не е ли същото?Gofi написа:Тракшъна няма нищо общо с блокировката на диференциалаtedodimov написа:Трябва някъде по таблото да има бутон ТС-тракшън контрол,при мен го няма,мисля че е рядкост при нашите коли
Мдам мнооого рядко се среща да не кажа никак.Обаче наще диференциали са малко по особени и реално на право ти въртят и двете гуми,демек се самозакючва но при по-малки натоварвания.Единствените италиянки със шпер са двулитровите турбо мотори на Ланча Дедра,Делта и Фиат Купе Турбо.Marea HLX 147ps
Коментар
-
Re: Запитване за блокировка на диференциала
Тракшън контрола работи на принципа на орязване на мощността на мотора като му спира подаването на искра или гориво за много малък период,а вероятно има и такива от първите които контролират приплъзването чрез АБС-а.Тракшън контрола и блокировката на диференциала са абсолютно различни понятия,първото е електронен помощник,а второто е по-спортна концепция на дифа,т.е. е чиста механика без грам електроника.Най-общо описана работата на заключен диф е - въртене на двете гуми при всякакво положение на волана,като италиянските нормални дифове се държат частично като блокирани,много добра особеност за любителите на скоростните отсечкиGofi написа:Преди 20 дена се прибрах от Германия с Астра 00год.имаше бутон ТС,в снега действаше перфектно,та това ме кара да мисля че е против буксуванне,а блокиране на диференциал какво е,не е ли същото?
П.П. Ежедневната ми Дедра е с кутия от Дедра 2.0 Турбо с виско шпер,осезателно по-добре се държи от конвенционалните кутии,само трябва да се внимава по завоите да не се изправят
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Re: Запитване за блокировка на диференциала
Тъй тъй и HGT-тата имат някакъв частичен шпер , ако не се лъжа е под 30%....ivanko_rs написа:Тракшън контрола на по старите автомобили работи чрез АБС-а.Тракшън контрола и блокировката на диференциала са абсолютно различни понятия,първото е електронен помощник,а второто е по-спортна концепция на дифа,т.е. е чиста механика без грам електроника.Най-общо описана работата на заключен диф е - въртене на двете гуми при всякакво положение на волана,като италиянските нормални дифове се държат частично като блокирани,много добра особеност за любителите на скоростните отсечкиGofi написа:Преди 20 дена се прибрах от Германия с Астра 00год.имаше бутон ТС,в снега действаше перфектно,та това ме кара да мисля че е против буксуванне,а блокиране на диференциал какво е,не е ли същото?
П.П. Ежедневната ми Дедра е с кутия от Дедра 2.0 Турбо с виско шпер,осезателно по-добре се държи от конвенционалните кутии,само трябва да се внимава по завоите да не се изправят 
Коментар
-
Re: Запитване за блокировка на диференциала
Много ме съмнява да има,както казах по-горе с виско шпер са само турбо вариянтите.Това което си усетил е точно тази особеност на италиянските дифове да се държат като частичен шпер в права посока.П.П.Виско шпера е 25% заключванеnpace написа:Тъй тъй и HGT-тата имат някакъв частичен шпер , ако не се лъжа е под 30%....
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Re: Запитване за блокировка на диференциала
Което си е чист бонус като се има в предвид повечето коли винаги въртят само едната гума....ivanko_rs написа:Много ме съмнява да има,както казах по-горе с виско шпер са само турбо вариянтите.Това което си усетил е точно тази особеност на италиянските дифове да се държат като частичен шпер в права посока.П.П.Виско шпера е 25% заключванеnpace написа:Тъй тъй и HGT-тата имат някакъв частичен шпер , ако не се лъжа е под 30%....
При Браво както каза колега ivanko_rs се получава точно това но като влезнеш в завой с яко газ на 2-ра оставяш само 1 следа....Ако са 2 няма да завиеш!Незнам обаче моето Браво (1.8GT) почти винаги ако оставя следи си оставя и с двете гуми,ако го сравнявам с Маздата ни,която много рядко върти и двете гуми....
Коментар
-
Ето и малко пояснения за диференциалите и блокировката им.http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differentialИ да допълня, че освен конични диференциали (каквито са май всички днешни диференциали), има и цилиндрични, които са прилагани например при камионите Татра с муцуните.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Re: Запитване за блокировка на диференциала
Благодаря колега,високо изчерпателен отговорivanko_rs написа:Тракшън контрола работи на принципа на орязване на мощността на мотора като му спира подаването на искра или гориво за много малък период,а вероятно има и такива от първите които контролират приплъзването чрез АБС-а.Тракшън контрола и блокировката на диференциала са абсолютно различни понятия,първото е електронен помощник,а второто е по-спортна концепция на дифа,т.е. е чиста механика без грам електроника.Най-общо описана работата на заключен диф е - въртене на двете гуми при всякакво положение на волана,като италиянските нормални дифове се държат частично като блокирани,много добра особеност за любителите на скоростните отсечкиGofi написа:Преди 20 дена се прибрах от Германия с Астра 00год.имаше бутон ТС,в снега действаше перфектно,та това ме кара да мисля че е против буксуванне,а блокиране на диференциал какво е,не е ли същото?
П.П. Ежедневната ми Дедра е с кутия от Дедра 2.0 Турбо с виско шпер,осезателно по-добре се държи от конвенционалните кутии,само трябва да се внимава по завоите да не се изправят
Marea HLX 147ps
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар