Имам Браво 1.6 16V 96та и много често ми се включва перката за охлаждане (дори и сега в студа). Точно когото стрелката стигне на половината и се включва перката. Там ли е нормално да се вкл. или има нещо нередно?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Перка за охлаждане на Фиат Браво
Collapse
X
-
Re: Перка за охлаждане на Фиат Браво
нормално е да се включва даже и в студа, но ако киснеш в някое задръстванеако колата е в движение не би трябвалоиначе може термостата да не отвяра докрайchris написа:Имам Браво 1.6 16V 96та и много често ми се включва перката за охлаждане (дори и сега в студа). Точно когото стрелката стигне на половината и се включва перката. Там ли е нормално да се вкл. или има нещо нередно?
-
По принцип въобще не е нормално да ти вкбючва перката по това време.Проблемите може да са няколко:1. Скапал се датчик за включване на перката който да включва при по ниска температура - малко вероятно е обаче2. Въздух в системата - трябва да се обезвъздуши3. Запушен радиатор който не позволява нормалното циркулиране на антифризКато за начало ти предлагам обаче да погледнеш нивото на антифриза.УспехPunto SX 1.1 55
Коментар
-
при мен понякога също се включва перкатаи то при развален термостат - постоянно отворенкато попадна в зъдръстване и водата стига 90 градуса и перката се включваPunto SX написа:По принцип въобще не е нормално да ти вкбючва перката по това време.Проблемите може да са няколко:1. Скапал се датчик за включване на перката който да включва при по ниска температура - малко вероятно е обаче2. Въздух в системата - трябва да се обезвъздуши3. Запушен радиатор който не позволява нормалното циркулиране на антифризКато за начало ти предлагам обаче да погледнеш нивото на антифриза.Успех
Коментар
-
Аз по-скоро се чудех дали е нормално да се включва когато стрелката е на половината, мислех си, че би трябвало това да става чак като наближи червения сектор. Може ли някой дето кара Браво да каже на него кога му се включва. Аз живея в центъра и карам само в задръствания, може наистина и за това да е
А честно казано според мен (нищо не разбирам) мисля, че работят там тия датчици, термостати и т.н. защото всеки път се вкл. на едно и също положение на стрелката - значи при определена температура. На Бравото тъпото е, че не ги пише градусите на таблото, имах до скоро Ауди и там си ги пишеше и точно на 90 градуса се включваше. Ама тука от къде да знам на колко градуса е?
Bravo 1.6 16v
Коментар
-
нормално е, червеното вече е над 100 градусаето ги числата: включване/изключванедвуполюсен превключвател - 90-94/85-89триполюсен - дизелов двигател - 86-90/81-85 първа степен, 90-94/85-89 втора степентриполюсен - коли с климатик - 90-94/85-89 първа степен, 95-99/90-94 втора степенchris написа:Аз по-скоро се чудех дали е нормално да се включва когато стрелката е на половината, мислех си, че би трябвало това да става чак като наближи червения сектор. Може ли някой дето кара Браво да каже на него кога му се включва. Аз живея в центъра и карам само в задръствания, може наистина и за това да е
А честно казано според мен (нищо не разбирам) мисля, че работят там тия датчици, термостати и т.н. защото всеки път се вкл. на едно и също положение на стрелката - значи при определена температура. На Бравото тъпото е, че не ги пише градусите на таблото, имах до скоро Ауди и там си ги пишеше и точно на 90 градуса се включваше. Ама тука от къде да знам на колко градуса е?
Коментар
-
Аз бих те посъветвал да подмениш датчика на радиатора - струва 15-тина лева и се скапва с течение на времето!Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
При мене първата степен се включва две чертички след средата /удебелената черта/. Изключва се една след средата. А втората степен се включва две чертички преди червената зона. И аз карам непрекъснато на включена перка. Тоест когато съм в движение стелката е точно на средата, но в момента в който спра се вдига до споменатата втора чертичка. И аз не го разбирам това - посред зима да се включва перка, било то и на светофар, но... явно е така.PUNTO Selecta
Коментар
-
малко странно е посред зима на всеки сфетофар да се вклюва перкатаmi_ho написа:При мене първата степен се включва две чертички след средата /удебелената черта/. Изключва се една след средата. А втората степен се включва две чертички преди червената зона. И аз карам непрекъснато на включена перка. Тоест когато съм в движение стелката е точно на средата, но в момента в който спра се вдига до споменатата втора чертичка. И аз не го разбирам това - посред зима да се включва перка, било то и на светофар, но... явно е така.
Коментар
-
странно е да... най-много когато паркираш със сложна маневра да се включи. имай предвид че това което показва на стралката не е свързано с този датчик който е за включването на перката. Така че Здравко е прав - смени си датчика!sev написа:малко странно е посред зима на всеки сфетофар да се вклюва перкатаmi_ho написа:При мене първата степен се включва две чертички след средата /удебелената черта/. Изключва се една след средата. А втората степен се включва две чертички преди червената зона. И аз карам непрекъснато на включена перка. Тоест когато съм в движение стелката е точно на средата, но в момента в който спра се вдига до споменатата втора чертичка. И аз не го разбирам това - посред зима да се включва перка, било то и на светофар, но... явно е така.FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

Коментар
-
Вадиш конектора от датчика на радиатора и с едно кламерче даваш на късо - перката трябва да се включи.Ако така работи обаче иначе не се включва - сменяй датчика, 100% в него е проблема.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Здравеи колега
при мен този случаи вече го реших след далги мъки.И ще ти дам няколко савета дано да са ти от полза.1-датчика които е за перката е долу от кам шофъорската страна отпред на радиатора , преди да го смениш обаче земи извади буксата и я почисти .При мене беше така от как влвзнах в една локва без да бях сложил кората от долу пластмасовата.2-ако имаш климатик от другата страна на радиатора има отре един датчик с реостат за климатика да включеа перката с по ниски обороти.3- имаи предвид че перката не я вкючва директно датчика а информацията минава през компа на колата. Та почисти си всички букси и ако не се опраи бягаи кам некои сервиз да ти сменят датчика.Много са капризни тея фияти.Ако не ми се свидеше моя бих го продал и повече не бих си зел , ама на нали ми е хубав ко да го прая.Любов от прав поглед :DFIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
Реклама
Collapse

Имай предвид обаче, че за целта се източва антифриза!
Коментар