Преди време си махнах катализатора, понеже го подозирах за висок разход, но се оказа, че си е напълно функциониращ и на малко километри !Не негово място ми сложиха гърне, но колата стама по-шумна.Замислям сега да го върна обратно и ще го направя.Мога ли да го накисна в нещо и да ги промия без да навредя на съдържанието му ?http://i44.tinypic.com/nn6ul5.jpghtt...com/ix84cn.jpg
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чистене на катализатор
Collapse
X
-
Вода и течен миещ препарат никакви разтворители.Разтворителите така да се каже го отравят а и саждите не се отмиват от тях. И после продухване с пламък от газова горелка но вече когато е напълно сух. Тука бяхме отворили темата с един колега който имаше под ръка цял екип химици но от много филисофи на тема катализатори се принудихме да минем на лични. За съжаление нещо стана с него и не влиза във форума. Но беше останало да се види на газ анализатор какво конкретно се е получило. Цифрите биха говорили по красноречиво но общото мнение че това е начина.
Коментар
-
Re: Чистене на катализатор
[quote="emzo"]Преди време си махнах катализатора, понеже го подозирах за висок разход, но се оказа, че си е напълно функциониращ и на малко километри !Не негово място ми сложиха гърне, но колата стама по-шумна.Замислям сега да го върна обратно и ще го направя.Мога ли да го накисна в нещо и да ги промия без да навредя на съдържанието му ?Не!! Не трябва с нищо да чистиш катализатора.Той се самопочиства в процес на работа най добре.Въобще голяма грешка че си го махнал.Катализатора не е консуматив.Не им вярвай на маисторите по сервизите.Те съсипват автомобилите на хората.Сега ще ти харчи повече,ще върви по малко и ще шуми повече.Тури го обратно и ще се убедиш в ползата от него.Най вече в разхода и шума.
Коментар
-
Всичко това което изпада при миенето изгаря в процес на работа на по-високи обороти.Същия ефект щеше да има ако беше карал колата с 130-140 км/час в продължение на десетина минути по магистрала.Даже това е препоеъчително да се прави от време на време.Настъпва самопочистване и на цялата ауспухна с-ма.Ако свалиш катализатора след дълго патуване ще видиш че е бял от вътре или на-малкото св.сив.Забелязали ли сте,че след продължително пътуване ауспуха изсветлява до св.сиво.И това е на края на системата,а при катализатора имаме загряване до 200-250 градуса при такива режими.emzo написа:Още търкам тоалетната чиния
Ще има и втори рунд, само, че навън със силна водна струя, че нямам такова силно налягане на 11ия етаж.Но като цяло много мизерия изпада.
Коментар
-
lov написа:Вода и течен миещ препарат никакви разтворители.Разтворителите така да се каже го отравят а и саждите не се отмиват от тях. И после продухване с пламък от газова горелка но вече когато е напълно сух. Тука бяхме отворили темата с един колега който имаше под ръка цял екип химици но от много филисофи на тема катализатори се принудихме да минем на лични. За съжаление нещо стана с него и не влиза във форума. Но беше останало да се види на газ анализатор какво конкретно се е получило. Цифрите биха говорили по красноречиво но общото мнение че това е начина.Пак, старата песен на нов глас.Колеги, преди време и аз след дълго триумене си свалих катализатора. На негово място момчетата от сервиза сложиха малко гърненце. Останах доволен, най-вече от това, че нямаше съществена промяна на шума. Не спрях до тук обаче. Четох, във форума на Пежо ли беше, или другаде, че новите системи (да в Пежо беше) имат функцията на самопочистване, като това става с монтирани датчици и в даден момент тръгва и протича процес на почистване при температура 550оC. За мен беше важна температурата. Тогава имахме доста добър екип от специалисти в различни области, лабораторна база, енергии, (които "братята" руски за отрицателно време опропастиха - но това е друга тема) които можеше да се ползват. Та поставих катализатора в лабораторна тигелова пещ и зададох 550оC. След 1час прекратих греенето и го оставих да изтине, после го поочуках и след като изпадаха доста изгорели отлагания (като ситен морски пясък) отново го държах още един час. Интересно, че след това отново изпадаха доста мръсотии. След тая процедура пуснах през катализатора (и то за дълго време) да тече парен кондензат, след това прегрята пара (пак в продължение на часове). След това го суших с голям дебит технически въздух и накрая с чист КИП въздух.След всичко това, имах намерение да ползвам газ-анализаторната лаборатория, но там нямаше коректен метод и нищо не можахме да направим. И след всичко, всичко това, катализаторът (светещ от чистота :D ) стои в мазетоStefan Hadjov написа:Мога ли да го накисна в нещо и да ги промия без да навредя на съдържанието му ?Не!! Не трябва с нищо да чистиш катализатора.Той се самопочиства в процес на работа най добре.Въобще голяма грешка че си го махнал.Катализатора не е консуматив.Не им вярвай на маисторите по сервизите.Те съсипват автомобилите на хората.Сега ще ти харчи повече,ще върви по малко и ще шуми повече.Тури го обратно и ще се убедиш в ползата от него.Най вече в разхода и шума.
Но, прочетох становището на Stefan Hadjov и тябва да ви кажа, само едно такова мнение ми трябваше. На няколко пъти се каних отново да го монтирам и се отказвах. Сега вече, със сигурност, ще го сложа отново.
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар