Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Резба на главината - нарушена

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Резба на главината - нарушена

    Колеги, някой знае ли майсор, които да ми навие нова резба на главината и въобще възможно ли е това.Снощи с ужас установих, че 3 от четирите болта са хлабави и се въртяха на ръка.Решението ми е или да се навие нова резба или друга главина.

    #2
    Отговора е един нова главина. Не си прави експерименти и не се доверявай на "майстори" които си мислят че могат да я направят. Всеки майстор уважаващ работата си би те изпратил в магазина за нова
    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

    Коментар


      #3
      на кромата на всяко колело по 1 болт беше зле, а в последствие почти всички резби ги оправяхме. това се случва заради гайковертите по гумаджийниците, не им давайте да натягат с тях. та на кромата сигурно сме й оправили 10 резби, купихме си метчик беше 12х1.25 не знам при теб каква е стъпката и да ти кажа 100 000 км няма проблем с това
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        на нас така ни се скъса резбата на 2 болта на едната главина и я сменяхме, не си струва риска да я "поправят" (така ни казаха ). А наистина май е заради онез машинки, нали все така ни ги слагат и махат...
        Manowar forever!

        Коментар


          #5
          Днес разучих и се оказа, че нова главина е около 25-26 лв.Няма смисъл да се занимавам с нарязване на резби и глупости.

          Коментар


            #6
            Точно затова от години не позволявам да ми се стягат болтовете с гайковърт.Производителят е предвидил ръчният ключ за това.
            BRAVA TD100 ELX `98

            Коментар


              #7
              е щом е за 20 леа.... то май метчика беше толкова
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                doofiat написа:
                Днес разучих и се оказа, че нова главина е около 25-26 лв.Няма смисъл да се занимавам с нарязване на резби и глупости.
                за отпред или отзад и само главината или с лагера, че отзад при мен са комплект.. ама едно време бяха по 100лв - лагер и главина заден..
                A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                e30 forever!

                Коментар


                  #9
                  Re: Резба на главината - нарушена

                  doofiat написа:
                  Колеги, някой знае ли майсор, които да ми навие нова резба на главината и въобще възможно ли е това.Снощи с ужас установих, че 3 от четирите болта са хлабави и се въртяха на ръка.Решението ми е или да се навие нова резба или друга главина.
                  Явно става въпрос за болтове затягащи колелото.В повечето случаи болтовете са изработени от "по-мек" материал и тяхната резба се разваля, а не на главината.При мен бе така. Ако е така, нови болтове.Малко ти е "мъглив" въпроса.чичо НеноП.П. Може да опиташ и с калчища,т.е.коноп. :D
                  Fiat Punto 1,1- 1996г.
                  газ-бензин , "Lovato"

                  Коментар


                    #10
                    Re: Резба на главината - нарушена

                    Neno Er написа:
                    doofiat написа:
                    Колеги, някой знае ли майсор, които да ми навие нова резба на главината и въобще възможно ли е това.Снощи с ужас установих, че 3 от четирите болта са хлабави и се въртяха на ръка.Решението ми е или да се навие нова резба или друга главина.
                    Явно става въпрос за болтове затягащи колелото.В повечето случаи болтовете са изработени от "по-мек" материал и тяхната резба се разваля, а не на главината.При мен бе така. Ако е така, нови болтове.Малко ти е "мъглив" въпроса.чичо НеноП.П. Може да опиташ и с калчища,т.е.коноп. :D
                    Колега,това да не са водопроводни тръби ....Малко е несериозна такава идея... !!!
                    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD `02
                    Fiat Punto 1.2 16v LPG

                    Коментар


                      #11
                      Ами аз като купих колата и 16-те резби бяха повредени и на 16-те болта резбите бяха станали като на трион! Отидох до магазина за Лада и си купих 16 бр. по 80 ст/бр. Резбите на главините прекарах с метчик и сега си стягам гумите с гайковерта - никакъв проблем вече толкова време!Все пак зависи колко са повредени резбите, колега!Да кажа още, че при смяна предната главина има една малка уловка - едната черупка на лагера остава на старата главина и обикновено излиза от там с... ъглошлайфа - няма начин! Така, че са необходими и едни парички и за лагера!За колегата, който твърди, че гайковерта стяга по силно от кръстачката - на грешен път е! Правил съм практически експеримент - 10 атмосфери пускам на гайковерта и стягам болтовете на гумите! След това с обикновена кръстачка пробвам дали ще се "дооберат"! Ами дообират се и то доста! А и не съм силен (70 кг съм)!Нашите автомобили са с най-ситната резба на болтовете на гумите (1,25 mm) и това е причината за честото им нарушаване, а не гайковертите!Прието е на леките автомобили затягащия момент на болтовете на гумите да е около 6 кг/m (60 N/m)! Който иска може да пробва да стяга и с динамометричния ключ! Все пак, колега, целомъдрието сочи да смениш главината!

                      Коментар


                        #12
                        ///// написа:
                        Ами аз като купих колата и 16-те резби бяха повредени и на 16-те болта резбите бяха станали като на трион! Отидох до магазина за Лада и си купих 16 бр. по 80 ст/бр. Резбите на главините прекарах с метчик и сега си стягам гумите с гайковерта - никакъв проблем вече толкова време!Все пак зависи колко са повредени резбите, колега!Да кажа още, че при смяна предната главина има една малка уловка - едната черупка на лагера остава на старата главина и обикновено излиза от там с... ъглошлайфа - няма начин! Така, че са необходими и едни парички и за лагера!За колегата, който твърди, че гайковерта стяга по силно от кръстачката - на грешен път е! Правил съм практически експеримент - 10 атмосфери пускам на гайковерта и стягам болтовете на гумите! След това с обикновена кръстачка пробвам дали ще се "дооберат"! Ами дообират се и то доста! А и не съм силен (70 кг съм)!Нашите автомобили са с най-ситната резба на болтовете на гумите (1,25 mm) и това е причината за честото им нарушаване, а не гайковертите!Прието е на леките автомобили затягащия момент на болтовете на гумите да е около 6 кг/m (60 N/m)! Който иска може да пробва да стяга и с динамометричния ключ! Все пак, колега, целомъдрието сочи да смениш главината!
                        Колега за гайковерите може да по спорим , имам 2 професионални на Snap-on 3/4 с 4 степени на сила стягане и развиване . Големия при стягане на степен 4 прави около 490-500Nm. Малкия който е на 1/2 прави 250-270Nm. Ето с този могат да ти развалят резбите
                        Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                        Коментар


                          #13
                          въобще няма кво да спориме, ралтата е ясна, че от това се разваля резбата. затова аз винаги ги карам на ръка
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            Re: Резба на главината - нарушена

                            etorrent написа:
                            Колега,това да не са водопроводни тръби ....Малко е несериозна такава идея... !!!
                            За калчищата се пошегувах. То си личи по усмивката.Но наистина болтовете са изработени от "по-мек" материал. Тяхната резба е "по-слаба" и ако се наложи се сменя само болт.Както вече бе писано по-нагоре, ако има метчик със същия размер, е полезно да се почисти резбата на главината.Ако при всяко хващане на криво(при невнимание), се сменя и главина, по-добре сменяй колата.чичо Нено
                            Fiat Punto 1,1- 1996г.
                            газ-бензин , "Lovato"

                            Коментар


                              #15
                              BEX---GT написа:
                              doofiat написа:
                              Днес разучих и се оказа, че нова главина е около 25-26 лв.Няма смисъл да се занимавам с нарязване на резби и глупости.
                              за отпред или отзад и само главината или с лагера, че отзад при мен са комплект.. ама едно време бяха по 100лв - лагер и главина заден..
                              Става дума за предно дясно колело. 25-26 лв е само главината. Тъпото в случая е, че с Андрей много се подведохме взаимно. Миналата седмица ми смени точно същия лагер, който днес трябва да избива Много ме е яд, щото той сложил нови болтова, аз пък му дадох зор, че много ми трябваше колата и накрая нищо не свършихме. Резултата пак нов лагер на същото колело и главина. Кво да правиш... късмет. Здраве да е :D

                              Коментар

                              Working...
                              X