Колеги, духа през отвора на пръчката за маслото, и то силничко духа, като я форсирам направо масълце изхвърля
Колко е лошо това и за какво да се готвя?Типо 1.4 в случай, че има значение. П.С. Не се сетих да проверя положението с отдушника и капачката за доливане на масло, но утре ще погледна...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Духа през щеката на маслото...
Collapse
X
-
Да, ще ида утре да я измерят. Все пак (макар и малко на гадаене) има ли вероятност да очаквам основен ремонт от подобен симптом или примерно - сегменти? Оф, сори, ама нещо съм разочарован....Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Ако компресията е приблизително еднаква но ниска - може да караш известно време и така. Ако в някой цилиндър имаш много по-ниска, ще трябва да се ремонтира. Дали ще минеш само със сегменти,трябва да се прецени след като се свали главата. Ако цилиндрите нямат елептичност и ръба в горната им част е приемливо малък - има си норми и за двете, трябва да ти ги премерят, а не на пипане - може да минеш и само със сегменти. Ако не, шлайфане ако може или нови цилиндри. Така и така ще се сваля главата, няма да и дойде зле препасване на клапаните и смяна на гумички.vesko написа:Да, ще ида утре да я измерят. Все пак (макар и малко на гадаене) има ли вероятност да очаквам основен ремонт от подобен симптом или примерно - сегменти? Оф, сори, ама нещо съм разочарован....Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Мерси, утре сутрин съм в бокса за мерене на компресия и после ще пиша.../me тъжно се запътва в тъмницата да "види" духа ли от капачката на маслото и от отдушника...Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Измерете компресията. Ако "духа" от отвора за щеката, значи минават отработили газове в картераvesko написа:Мерси, утре сутрин съм в бокса за мерене на компресия и после ще пиша.../me тъжно се запътва в тъмницата да "види" духа ли от капачката на маслото и от отдушника...
ремонт. За ремонта са ти отговорили, но първо измерете налягането.

Коментар
-
Ами компресията - утре сутрин. През капачката на маслото подухва съвсеееем лекичко и хвърля по малко масълце, ама не виждам как на работещ двигател оттам няма да хвърля. С отдушника не съм се занимавал в тъмницата....Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
А дали може белята да се дължи на кофти масло? 3 пъти й слагам селения голд и последния път - селенията били продали бизнеса с маслата на тутела, ма то била една и съща шапка и т.н. и т.н., абе слагай тутела. Ми като нямаше друго - сложих го. Селенията не я пипваше - смъкваше 1/3 от макс към мин между две смени. Тутелата обаче си я похапна - за 6 хил. я свали на средата. Днес долях за пръв път масло откакто имам колата... Не знам дали има връзка... А добавки?Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
ако на 6 хил км ти е първото доливане значи си ок нищо недей да пипаш а вече за маслото ако искаш може да смениш марката но мисля че и тутелата си е читаво маслоvesko написа:А дали може белята да се дължи на кофти масло? 3 пъти й слагам селения голд и последния път - селенията били продали бизнеса с маслата на тутела, ма то била една и съща шапка и т.н. и т.н., абе слагай тутела. Ми като нямаше друго - сложих го. Селенията не я пипваше - смъкваше 1/3 от макс към мин между две смени. Тутелата обаче си я похапна - за 6 хил. я свали на средата. Днес долях за пръв път масло откакто имам колата... Не знам дали има връзка... А добавки?TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Сега ми хрумна: Има и още една възможност, която е най-лека - запушена вентилация на картера. Работата е там, че идеални сегменти няма, дори и да са съвсем нови. Винаги част от изгорелите газове прониква в картера. Затова е и картерната вентилация. Ако тръбата, която отива след въздушният филтър се запуши, тогава голяма част от картерните газове ще преминава през тръбичката на щеката. Тъй като тръбичката е тясна, може да духа и бая, без непременно да има проблем в двигателя.Та мисълта ми е, че ако компресията е наред, може да погледнеш и картерната вентилация.При меренето на компресия, ако в някой цилиндър има много ниско налягане, стандартната процедура е да се налее в него малко масло ( 20мл трябва да е добре) и да се премери пак. Ако компресията се възстанови, значи проблема е в сегментите. Ако не, значи ина неплътен клапан (90% вероятност - изходящ)Успех.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Мерси на всички, сега идвам от сервиза. Компресията е 12 - равна във всички цилиндри. Отдушника е чист. На изключен двигател докато беше махнал кутията на въздушния филтър взе да духа в маркуча от отдушника и каза, че според него не е запушен. После запуши и двата отвора - вентилацията на картера и на щеката на маслото и каза, че не надува голямо налягане. Според него колата няма проблеми. Каза нещо от рода на "Няма начин да не подухва малко от дупката на щеката, все пак тя вдои право в картера, а и не е кой знае колко дълбока, не е изведена с тръба някъде нагоре, а е директно на блока."Извод:
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Vesko ти ме
Чудно ми е дали и на мойто е така?Никога не съм вадил пръчката на работещ двигател.
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Дано не е късно. НЕДЕЕЕЕЕЕЙЙЙЙЙЙЙТака, постнах голямото "недей", сега да кажа защо. Пръчката си няма собствен кожух и снощи като я извадих (пак) сигурно съм дръпнал леко настрани и нещо вътре в блока я удари. Добре, че не я счупи вътре. Затова: вадиш пръчката, палиш, гледаш, гасиш, слагаш пръчката...Сега още малко разяснения: Причината за тази тема е, че двигателя и радиатора бяха силно омаслени. Стигнах до извода, че е от пръчката за маслото. Въпроса е как се е измъкнала след като вчера сутринта не беше омазано, а аз маслото не съм проверявал. Вярно, че пръчката стои доста хлабаво, но колкото и да я форсирах не успях да накарам двигателя да я изхвърли, според монтьора в сервиза днес - могла да се извади и от дупка. Аз обаче бях пробвал да я извадя и да я оставя на пластмасата, но не пъхната докрай - е влиза си сама. След "изтракването" снощи погледнах пръчката - беше наранена, при това според мен повече отколкото бих могъл да я нараня за тази половин секунда. Сега да сголбя картинката: хлопвам в някоя яка дупка (нямам спомен, ма то една дупка ли е по нашите пътища), пръчката изскача, при излизането си се удря в нещо си вътре в двигателя, това обяснява белезите и по-точно голямото им количество. По-натам тя лека-полека си влиза обратно на мястото, но докато е отворено успява да намаже всичко наоколо. Сега въпросите: колко е била излязла, та да й трябва това (доста) време за да си влезе обратно, та през това (доста) време през дупката да излезе достатъчно масло да омаже половината радиатор и да успее да хвърли чак до долната страна на предния капак. И разбира се остават питанките около това хвърляне на масло оттам. За себе си правя извода, че трябва да си сменя щеката за маслото с друга, която уплътнява по-добре отвора и няма да изскача сама оттам (ако изобщо тази е изскочила).Баси, след като изписах всичко това взех да се съмнявам в себе си, възможно ли е вера сутринта да съм погледал маслото и да не съм върнал обратно пръчката докрай, пък и да съм забравил за товаkiro_of_the_day написа:Vesko ти ме
Чудно ми е дали и на мойто е така?Никога не съм вадил пръчката на работещ двигател.

Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар