Колеги скоро(преди 6-7 месеца)си купих brava 1.4 12v-98гВзех я не защото съм голям фен на fiat а защото имаше метан монтиран в италия.В последствие обаче все повече започнах да се убеждавам че не съм сгрешил.Колата вози чудесно.Лесно се управлява.Не харчи много(на метан пък съвсем)В първите 3-4 месеца не срещнах никакви проблеми ,ама никакви.После взе да не пали по някога но се оказа че е заради превключвателя на газовото.В момента е в сервис и ще ми сменят разпределителен вал.Ако някой е имал или има такава кола би ли споделил с какви проблеми мога да се сблъскам в бъдеще.[/url]
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Brava 1.4 12 v за и против
Collapse
X
-
аз бях така колега ефтена с метан 2004 година мареа 1.8 16V първите месеци супер но после шлайф на глава единия ми разпределителен вал беше износен поради счупване на повдигач имаше загар по капака и главата и дето да си играя смених целия двигател от германия си зех и части резервни и сега сам много доволен нямам поблем варви си както си я зех Италиянците не подаржат колите си особено като са на метан тя е карана каранаКато изфорсирам на някой светофар изсмукват въздуха, всичко наоколо под 2.5 гасне
-
Re: Brava 1.4 12 v за и против
Може да очакваш отново смяна на разпределителен вал ако не вникнеш в проблема защо го износва.Причините могат да бъдат или запушени магистрали за маслото или износени уплътнения на паяка който маже вала.turmentor написа:В първите 3-4 месеца не срещнах никакви проблеми ,ама никакви.После взе да не пали по някога но се оказа че е заради превключвателя на газовото.В момента е в сервис и ще ми сменят разпределителен вал.Ако някой е имал или има такава кола би ли споделил с какви проблеми мога да се сблъскам в бъдеще.[/url]Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Колега,има едно неписано правило.Кола с газова уредба от Италия-НИКОГА.Италианците си слагат газова уредба на колата когато им предстои да навъртват над 30000 клм годишно.Иначе не е рентабилно.Отделно дето карат колите си с евтини масла и без смяна-само с доливане.Е,не всички,има и изключения.Отделно дето по принцип,кола с газова уредба е РАЗВАЛЕНА кола.teki4a_lyd написа:аз бях така колега ефтена с метан 2004 година мареа 1.8 16V първите месеци супер но после шлайф на глава единия ми разпределителен вал беше износен поради счупване на повдигач имаше загар по капака и главата и дето да си играя смених целия двигател от германия си зех и части резервни и сега сам много доволен нямам поблем варви си както си я зех Италиянците не подаржат колите си особено като са на метан тя е карана карана
Коментар
-
Абе повечето от това дето ми гоказвате го знам (за кола от италия с газова уредба )Искам да питам още нещо.Чувам че по принцип на този мотор който имам дава често проблеми с раз. вал, и че само нов ще реши проблема, защото ако е втора ръка ще е в същото състояние като моя. Като си купувах кола някой ми каза "италианските коли не струват".Не съм съгласен. Колата ми е в такова състояние защото е карана в италия а не защото е италианска.Ако не беше това с раз. вал колата си е шес точки.Ама ей ся като сложа нов ще се оправи.
Коментар
-
Mного си точен колега с разсъжденията си.Този дефект с разпр.вал на 1,4 в Германия не е познат.Аз лично харесвам този двигател и колата си е много добре с него и е най икономичното Браво/а.Единственото е че иска точното масло и редовна смяна.Който иска да си купи 1,4/12V да го търси внос от Германия и за още по-сигурно-проврка на разпред.вал и кобилици преди покупката.Работата е за 10 мин.И разбира се без газова уредба,независимо каква.turmentor написа:Абе повечето от това дето ми гоказвате го знам (за кола от италия с газова уредба )Искам да питам още нещо.Чувам че по принцип на този мотор който имам дава често проблеми с раз. вал, и че само нов ще реши проблема, защото ако е втора ръка ще е в същото състояние като моя. Като си купувах кола някой ми каза "италианските коли не струват".Не съм съгласен. Колата ми е в такова състояние защото е карана в италия а не защото е италианска.Ако не беше това с раз. вал колата си е шес точки.Ама ей ся като сложа нов ще се оправи.
Коментар
-
Във фирмата в която работя имаме налични около 30 броя валове за 1,4 и по 1-2 за другите двигатели/1,6, 1,8/ -при нова доставка нещата са същите много валове за 1,4 -не знам какъв е проблема ,но се скапват- щом се купуват толкова!!Явно тези двигатели имат конструктивен дефект!!Stefan Hadjov написа:Mного си точен колега с разсъжденията си.Този дефект с разпр.вал на 1,4 в Германия не е познат.Аз лично харесвам този двигател и колата си е много добре с него и е най икономичното Браво/а.Единственото е че иска точното масло и редовна смяна.Който иска да си купи 1,4/12V да го търси внос от Германия и за още по-сигурно-проврка на разпред.вал и кобилици преди покупката.Работата е за 10 мин.И разбира се без газова уредба,независимо каква.turmentor написа:Абе повечето от това дето ми гоказвате го знам (за кола от италия с газова уредба )Искам да питам още нещо.Чувам че по принцип на този мотор който имам дава често проблеми с раз. вал, и че само нов ще реши проблема, защото ако е втора ръка ще е в същото състояние като моя. Като си купувах кола някой ми каза "италианските коли не струват".Не съм съгласен. Колата ми е в такова състояние защото е карана в италия а не защото е италианска.Ако не беше това с раз. вал колата си е шес точки.Ама ей ся като сложа нов ще се оправи.
Коментар
-
Да,наистина колега,може да се каже че тези двигатели имат дефект и той се състои в следното:когато се кара с неподходящо масло без да се сменява,а само с доливане настъпва момент когато се запушват маслопроводните пътища смазващи разпределителния вал и кобилиците.Когато се ползва подходящото масло и се сменява по инструкция,този дефект не се проявява.За това трябва всеки да си прави сметката какво купува и от къде го купува.Виждал съм коли с този двигател на 300000 клм в Германия и този дефект е непознат.Но в Германия,не в Италия.andreigg написа:Във фирмата в която работя имаме налични около 30 броя валове за 1,4 и по 1-2 за другите двигатели/1,6, 1,8/ -при нова доставка нещата са същите много валове за 1,4 -не знам какъв е проблема ,но се скапват- щом се купуват толкова!!Явно тези двигатели имат конструктивен дефект!!Stefan Hadjov написа:Mного си точен колега с разсъжденията си.Този дефект с разпр.вал на 1,4 в Германия не е познат.Аз лично харесвам този двигател и колата си е много добре с него и е най икономичното Браво/а.Единственото е че иска точното масло и редовна смяна.Който иска да си купи 1,4/12V да го търси внос от Германия и за още по-сигурно-проврка на разпред.вал и кобилици преди покупката.Работата е за 10 мин.И разбира се без газова уредба,независимо каква.turmentor написа:Абе повечето от това дето ми гоказвате го знам (за кола от италия с газова уредба )Искам да питам още нещо.Чувам че по принцип на този мотор който имам дава често проблеми с раз. вал, и че само нов ще реши проблема, защото ако е втора ръка ще е в същото състояние като моя. Като си купувах кола някой ми каза "италианските коли не струват".Не съм съгласен. Колата ми е в такова състояние защото е карана в италия а не защото е италианска.Ако не беше това с раз. вал колата си е шес точки.Ама ей ся като сложа нов ще се оправи.
Коментар
-
@Stefan Hadjov: Колега не е само от маслото стига сме фантазирали за колите от Германия. Маслената магистрала се уплътнява към главата чрез едни гумички, които с времето стават твърди като пластмаса. Тогава маслото почва да пропуска през тях и изобщо не стига до дупките горе на маслената магистрала от които по принцип трябва да маже вала. Така че, само смяна на вала и прочистване на магистралата е мижи да те лажем.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Пълна заблуда,като много други обяснения.Само маслото с много утайки и мръсотии води до този дефект.Независимо дали е от Италия или Германия или където и другаде.Втвърдяването на гумичките не води до такива пропуски,че да не може да се маже разпред.вал при положение,че налягането на маслото в маслената магистрала е 4 бара.Просто това е абсурд и заблуда.И да туриш метални уплътнители пак ще стига масло.Всичко идва от запушване на малките отвори в така наречения паяк/както някои го наричат/.Защо двигатели на 300000 клм нямат този дефект и като отвориш капака на клапаните вътре все едно вчера е налято маслото.Абсолютна чистота и никави мръсотии.Това е истината.Истинско масло и редовна смяна.А този дефект който имат тези двигатели,мога да подскажа на колегите как да го отстранят.Свалят си паяка и разпробиват изходящите отвори на паяка с бургия 2,5 мм.без да се интерисуват дали са твърди гумичките или не.Оставят ги същите.Никога вече няма да се прояви този дефект.Това е истинското решение и каране с истинско масло.Колега,ти явно не държиш сметка какво е значението на правилното масло.Ти не можеш да си представиш какво съм виждал,когато съм отварял по някакъв повод капак на клапани на двигател дошъл от Италия.Ние тук в BG сме Богове като собственици на коли,сравнени с тези италиански цигани.Съжалявам,но нямам друга дума с която да ги определя.Лошото е че точно на тези цигани идват колите у нас.И след това им береме греховете. Аз например,ако ми трябва кола от този клас с удоволствие бих си купил такава с този двигател,но преди покупката бих направил проверка на разпред.вал , кобилици и какво е състоянието му от вътре по отношение на чистота,веднага бих разпробил отворите на "паяка",зареждам с подходящото масло и само каране.Двигателя като конструкция е изключително добър и много лесно обслужваем и лично аз много го уважавам.Някой ще ми възрази,защо го спират от производство след 2000 год.Защото е моно инжекция и с 12V,и не може да се вкара в стандартите Евро 3,4,5 и т.н.А не защото е лош.spark написа:@Stefan Hadjov: Колега не е само от маслото стига сме фантазирали за колите от Германия. Маслената магистрала се уплътнява към главата чрез едни гумички, които с времето стават твърди като пластмаса. Тогава маслото почва да пропуска през тях и изобщо не стига до дупките горе на маслената магистрала от които по принцип трябва да маже вала. Така че, само смяна на вала и прочистване на магистралата е мижи да те лажем.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар