Здравейте!Чудя се при каква скорост на колата на 5та разходът ще е най-нисък?Дали когато се кара с 60-70 или когато примерно с 100-110-120км/ч, когато съпротивлението на въздуха е много по-голямо, но пък от друга страна инерционния момент е по-голям
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Най-икономична скорост?
Collapse
X
-
Няма да е 60-70. На старата кола (опел, 4 скорости) съм си правил експерименти и макар, че е трудно да постигна "лабораторни условия" стигнах до извода, че при 120
харчи по-малко отколкото при 90.
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
-
Така е и при всички коли, които съм карал - някъде около 110 е най-икономично. Това с тези 90 важи за Лади и старите Шкодиvesko написа:Няма да е 60-70. На старата кола (опел, 4 скорости) съм си правил експерименти и макар, че е трудно да постигна "лабораторни условия" стигнах до извода, че при 120
харчи по-малко отколкото при 90.
Макар, че по книга всички коли ги дават най-икономични при 90
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
търси някъде по описания би трябвало да пише оптимална скорост. аз на мойта знам че е 120 на 5 ако няма наклон...и до колкото знам - в колкото коли съм сядал оптималната скорост се намира там където стрелката сочи право нагоре (на спидомерите със стрелки)...FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

Коментар
-
Re: Най-икономична скорост?
при средна скорост 90 (София - Бургас - София) - разход около 5,5при 110 (по обикновения път 90-100, магистрала 120-130) - разход 6,5tzetzo_slavista написа:Здравейте!Чудя се при каква скорост на колата на 5та разходът ще е най-нисък?Дали когато се кара с 60-70 или когато примерно с 100-110-120км/ч, когато съпротивлението на въздуха е много по-голямо, но пък от друга страна инерционния момент е по-голям

Коментар
-
Не съм съвсем съгласен, защото спидомерите със стрелки са стандартни за доста модификации, едва ли за 1.4 и за 1.8 оптималната скорост е еднаква.Mazgarev написа:търси някъде по описания би трябвало да пише оптимална скорост. аз на мойта знам че е 120 на 5 ако няма наклон...и до колкото знам - в колкото коли съм сядал оптималната скорост се намира там където стрелката сочи право нагоре (на спидомерите със стрелки)...Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
оптималната скорост НЕ е максимална скорост.... това е скорост, при която двигателя влиза в "режим" в който харчи по-малко и има най-висока мощност... за това съдя по спидомерите и съм забелязал че е така...зависи от модела на колата, не от мощността й. т.е. всички автомобили почти след 90 година имат оптимална скорост 120км/ч има само някои изключения... за Лада 1500 и за 1200 например са еднакви оптималните скорости - 90км/ч на 4-та предавка - а едната е 1.5 а другата 1.2FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

Коментар
-
Колега, нека първо се уточним за "оптималната скорост": в контекста на темата би трябвало да има дефиниция от рода на "Скорост (на 5-та предавка), при която разхода е минимален".Сега в поста ти намирам едно много вярно твърдение:само дето никой не твърди противното. И едно много невярно:Mazgarev написа:оптималната скорост НЕ е максимална скоростс уговорката, че в последното има една условност "по-малко". Ако не се има предвид сравнение с бързия влак - тук не съм съгласен. Търсим скоростта, при която КПД-то на двигателя е най-голямо и то толкова по-голямо от това при по-ниски обороти, че дори и след като колата преодолее нарастналото въздушно съпротивление продължава да е по-икономична. Това определено не се случва в оборотите, при които двигателя достига максималната си мощност. По-скоро бих го свързал с максималния въртящ момент, но не само. Влияние оказва и оразмеряването на скоростите и изобщо всяко зъбно колело от вала до полуоската. Те разбира се, несъмнено са проектирани след като са взети предвид характеристиките на двигателя.Колкото до спидомерите: Аз карам Типо 1.4 S, таблото ми е без оборотомер и стрелката е вертикална при 100 км/ч. Но има типовци 1.4 SX с табло със оборотомер. Там стрелката е вертикална при 110 км/ч. Двигателя е същия. Съгласен съм че "истината е някъде там" но не таблото определя оптималната скорост, нали?Mazgarev написа:това е скорост, при която двигателя влиза в "режим" в който харчи по-малко и има най-висока мощност...Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Това, което аз съм чел за максималната икономичност е следната: двигателя е най-икономичен когато работи при напълно отворена дроселна клапа и при минимално възможни обороти. Това се дължи на най-доброто пълнене на цилиндрите при този режим и съответно най-доброто КПД. Затова са и т.н. "икономични" скорости - 5-а или 6-а на колите. При тях, двигателят не може да развие максималните си обороти, а работи на по-ниски обороти, но при по-отворена дроселна клапа. Доколкото съм чувал, магистралните камиони имат по 18 такива повишаващи предавки, за избор на най-иконимичен режим при различни скорости и пътни условия.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Така е, поне при мен, ама на кой му пука за 1 килоpepiko написа:Здравейте, мисля че най икономичната скорост за коли с двигатели до 1.6 куб. е 90-100км/ч. Правил съм много опити но когато карам с над 110км/ч. разхода скача с литър най-малко.
.Все пак забелязал съм, (таблото ми е с оборотомер) че като карам с около 3 000 оборота е най икономично. Обяснявам си го с това, че е близо до оборотите, при които въртящият момент е с максимална стойност, а при мойто Типо е при 2 900 оборота.
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар