Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моля за спешен отговор - белези валове 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    pakumba написа:
    marto_gp написа:
    pakumba написа:
    не разбира се, не е така. то колата може да работи дори с 3-4 зъба разлика/аз лично съм пробвал и с 8 разлика, но на друг мотор/ и все работи, но важното е да работи добре. 1 зъб дава отражение, но може така да се случи, че да имаш 1 зъб разлика и колата д аси върви и да я караш много време преди да разбереш за това. ноо повече от 1 зъб = сериозна разлика.
    Значи дори разлика 1 зъб няма да има орасност пак да срещна клапаните? Друг е въпроса, че това което разбирам от твоите думи разлика може да се усети или във вървежа или разхода.
    не се наемам да твърдя, че 1 зъб разлика няма да удари клапаните, защото на този мотор не съм го бърникал излишно. въпреки това съм убеден за себе си на 100% че няма начин да го направи, но каквото и да пипаш и правиш по колата си е на твоя отговорност. според мен е сигурно, че на 1 зъб не удря. откъм отражение на вървене и разход ще даде разлика, но малка и ако си взел така колата и нямаш база за сравнение няма да успееш да усетиш разликата- това ми е мисълта. защо ми се струва, че не знаеш нещо много важно- преди да запалиш колата т .е. да завъртиш на стартер се вдига приводно колело на крик и на 5 се върти на ръка да се види дали удря клапани, а не ако удари да е фатално. ако това последното не го знаеш- според мен си дай колата на човек, който знае какво прави
    Аз това за въртенето го знам, даже го и правех всичките пъти когато слагах ролката, естесвено без последния път когато ударих клапаните Нали знаеш какво казват хората: Два пъти мери, един път режи, само че аз "рязах" преди да меря.Аз имам белези на разпределителния вал (правени с коректор), на ролката на маслената помпа и на двата разпретелителни валова, а съответно срещу тях и на ремъка. Помня съвсем точно положението на всичките ролки спрямо ангренажа и спрямо блока на двигателя (всичките са маркирани с коректор), така че предполагам че разликата ще бъд максимално 1 зъб.

    Коментар


      #17
      Имам и още един вазен въпрос заради който свалих последни път обтяжната ролка и по невнимание след като я сложих не погледнах белезите. Въпроса ми е: Палчето на обтяжната ролка което се дърпа за да събпаднат белезите на самата ролка, трябва ли да има някъкви вибрации. Имам в предви това, че когато всичко беше ОК и ангренажа се въртеше (когато колата работеше), палчето имаше леко движение спрямо позиият в която го бях поставил, когато поставих и затегнах обтяжната ролка. Движениет му беше от около 2-3 мм. нагоре и надолу от началната му позиция.

      Коментар


        #18
        да, това е така наречената автоматична обтяжна ролка или нещо подобно- демек не е фиксирана и е с пружина, точно да прави това, което ти описваш- от пружината има постоянно опъване на ремъка, с една сила във всеки момент, а не както при алтернатора например фиксирана.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #19
          Колеги с кой номер еврейска звезда се развиват болтовете на главата?

          Коментар


            #20
            При демонтажа на капаците на клапаните ми свалиха и шайбите на разпределителните валове. Сега като наложа шайбите виждам, че когато застанат на (те немогат да се обърнат, защото си имат каналчета) местата си имат лек ход наляво и надясно с около 1-2 мм. Т. е. валовете не мърдат и само завъртвам шайбата от едини край за да опре в жлеба (канала) и след това завъртам шайбата на другата срана докато пак допре в жлеба. Така хода е около няколко мм. От това се вижда, че положението на шайбата спрямо валовете се измества с 1 зъб. Това фатално ли е за центровката и ако е какво да направя.На колко Нм се затягат шайбите на разпределителните валове.

            Коментар


              #21
              Май луфт не трябва да има....
              https://www.cialispascherfr24.com/

              Коментар


                #22
                Луфт има и трябва да има защото зъбите на ремъка на винаги съвпадат с тези на шайбите при фиксирането на валовете с инструмента.Един зъб има много голямо значение за центровката ,в момента можеш да я направиш само със специализирания инструмент.Шайбите се стягат след като фиксираш валовете с инструмента и опънеш ремъка между шайбите.

                Коментар

                Working...
                X