Колеги,тъйкато в момента колицата ми е на чиста водичка,трябва да и сипя антифриз.Но проблема е там , че искам първо да я промия малко и да махна боклуците в охладителната система,щото гледам в казанчето някакви кафяви налепи,все едно някой е тропал
Та според вас как ще е най-добре да се направи тази процедура (т.е откаде да я източа водата ,предполагам има някаква тапа някаде или нещо друго
Искам да сложа също някаква добавка за течове,че ми сълзи малко от радиаторчето на парното ,ама не ми се сменя още.Как е най-добре за двигателя ,чист антифриз или разреден в някакво съотношение.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на антифриз
Collapse
X
-
колега по тези въпроси е писано поне в 100 теми. -антифриза се разрежда, аз лично го правя около -20 до -30 както се случи. и да стане -50 и да замръзне нищо не може да спука, така че....- не слагай добавка, ще си блъскаш главата. не съм и убеден, че ще подейства, защото много добре познавам радиаторчетата на браво и тече от едни кръгли гумички, които се спичат.... не съм сигурен дали ще подейства...но ти си знаеш.- промивка само с водичка. лично аз така действам. дабавки ала бала много агресивни неща не слагам. ако си отварял двг знаеш за какви боклуци става дума не само в охладителнта система, а дори и в маслената, но двг си работи нормално. така че ....моя избор е с чиста водичка се промива доката спре да излиза ръждиваLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
s
Е да де ама откаде се източва водата ,че никога не съм го правилpakumba написа:колега по тези въпроси е писано поне в 100 теми. -антифриза се разрежда, аз лично го правя около -20 до -30 както се случи. и да стане -50 и да замръзне нищо не може да спука, така че....- не слагай добавка, ще си блъскаш главата. не съм и убеден, че ще подейства, защото много добре познавам радиаторчетата на браво и тече от едни кръгли гумички, които се спичат.... не съм сигурен дали ще подейства...но ти си знаеш.- промивка само с водичка. лично аз така действам. дабавки ала бала много агресивни неща не слагам. ако си отварял двг знаеш за какви боклуци става дума не само в охладителнта система, а дори и в маслената, но двг си работи нормално. така че ....моя избор е с чиста водичка се промива доката спре да излиза ръждива
Nissan Primera 1.6 16v P11
ex.Fiat Bravo 1.6 16v
Коментар
-
ако колата е студена и откачи маркуча от радиатора ще изтече само това дето е в него- около 2,5 литра. затова колата трябва да е добре стоплена, че термостата да е отворил към радиатора. на студена кола разтягаш скобата на долния голям маркуч към радиатора. палиш и чакаш да заггрее. като е добре загряла с голям фит трябва д амахнеш долния маркуч, същия на който си разхлабил скобата- махаш го така, че горещата вода да не те облее. по този начин излиза и водата от малкия кръг, която е в самия двг. тогава аз лично паля за 3-4 секунди да завърти помпата и да изкара още. не забравяй да си пуснал на топло парното, че да превърти и оттам водата. после стягаш долната скоба, наливаш 3 литра концентрат, после доливаш 3 литра дестилирана вода. ако все още не се е напълнила е добре, значи си изкарал всичката вода/почти невъзможно/ доливаш 200-300 грама антифриз пак и после догоре вода. така го правиш в съотношение 1:1 горе долу мисля за около -30 виж там на опаковката на антифриза. аз така го правя, може и да има няква пробка не знам.etorrent написа:Откачаш долния маркуч дето влиза в радиатора и чакаш...После почваш да наливаш вода,докато тече през маркуча чисто...а не "тропкано"
...Айде успех, и действай,че онази вечер прехвърчаше и снежец... !!!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
sd
Колеги,тъкмо свърших със смяната ,НО действах само от пробката на радиатора,че не исках да се вкарвам във филми с маркучи,скоби и т.н.Значи колата работеше,развих пробката на радиатораа дето се обезвъздушава и като загра колата добре ,почна оттам да излиза течноста.После доливах в казанчето чиста вряла вода за да промия системата и след като всичкаТА ВОДА ИЗТЕЧЕ ОТ РАДИАТОРА(ТО БЕШЕ ДУХАНЕ ОТ КАЗАНЧЕТО ,ТО БЕШЕ ЧУДО)pakumba написа:ако колата е студена и откачи маркуча от радиатора ще изтече само това дето е в него- около 2,5 литра. затова колата трябва да е добре стоплена, че термостата да е отворил към радиатора. на студена кола разтягаш скобата на долния голям маркуч към радиатора. палиш и чакаш да заггрее. като е добре загряла с голям фит трябва д амахнеш долния маркуч, същия на който си разхлабил скобата- махаш го така, че горещата вода да не те облее. по този начин излиза и водата от малкия кръг, която е в самия двг. тогава аз лично паля за 3-4 секунди да завърти помпата и да изкара още. не забравяй да си пуснал на топло парното, че да превърти и оттам водата. после стягаш долната скоба, наливаш 3 литра концентрат, после доливаш 3 литра дестилирана вода. ако все още не се е напълнила е добре, значи си изкарал всичката вода/почти невъзможно/ доливаш 200-300 грама антифриз пак и после догоре вода. така го правиш в съотношение 1:1 горе долу мисля за около -30 виж там на опаковката на антифриза. аз така го правя, може и да има няква пробка не знам.etorrent написа:Откачаш долния маркуч дето влиза в радиатора и чакаш...После почваш да наливаш вода,докато тече през маркуча чисто...а не "тропкано"
...Айде успех, и действай,че онази вечер прехвърчаше и снежец... !!!
После взех да доливам от антифриза който беше разреден 1:1 с вода в разширителното казанче,с отворена пробка на радиатора,докато почна да излиза от там.Всичките тези процедури са правени на пуснат двигател и на работещо до макс парно.Значи равносметката е ,че колата пое 4,5 литра течност и разширителният съд и почти до горе.Направих и едно кръгче и я оставих на мира.Оставил съм към 1 литър концентрат за доливане ако има нужда.Мисля че се получи добре като за първи път :P Стрелката на водата стоеше винаги посредата и не е мръднала за близо 30 минути каране.Ама ще видим.Значи колеги я да питам какви симптоми да очаквам ако не съм обезвъздушил добре за да мога да реагирам адекватно веднага
Nissan Primera 1.6 16v P11
ex.Fiat Bravo 1.6 16v
Коментар
-
Re: sd
ами не си направил кой знае какво- този мотор събира 6,8-7 литра антифриз. ти си му налял 4,5 литра РАЗРЕДЕН. така че си направил смед 1:3 антифриз:водаkantarev написа:Колеги,тъкмо свърших със смяната ,НО действах само от пробката на радиатора,че не исках да се вкарвам във филми с маркучи,скоби и т.н.Значи колата работеше,развих пробката на радиатораа дето се обезвъздушава и като загра колата добре ,почна оттам да излиза течноста.После доливах в казанчето чиста вряла вода за да промия системата и след като всичкаТА ВОДА ИЗТЕЧЕ ОТ РАДИАТОРА(ТО БЕШЕ ДУХАНЕ ОТ КАЗАНЧЕТО ,ТО БЕШЕ ЧУДО)pakumba написа:ако колата е студена и откачи маркуча от радиатора ще изтече само това дето е в него- около 2,5 литра. затова колата трябва да е добре стоплена, че термостата да е отворил към радиатора. на студена кола разтягаш скобата на долния голям маркуч към радиатора. палиш и чакаш да заггрее. като е добре загряла с голям фит трябва д амахнеш долния маркуч, същия на който си разхлабил скобата- махаш го така, че горещата вода да не те облее. по този начин излиза и водата от малкия кръг, която е в самия двг. тогава аз лично паля за 3-4 секунди да завърти помпата и да изкара още. не забравяй да си пуснал на топло парното, че да превърти и оттам водата. после стягаш долната скоба, наливаш 3 литра концентрат, после доливаш 3 литра дестилирана вода. ако все още не се е напълнила е добре, значи си изкарал всичката вода/почти невъзможно/ доливаш 200-300 грама антифриз пак и после догоре вода. така го правиш в съотношение 1:1 горе долу мисля за около -30 виж там на опаковката на антифриза. аз така го правя, може и да има няква пробка не знам.etorrent написа:Откачаш долния маркуч дето влиза в радиатора и чакаш...После почваш да наливаш вода,докато тече през маркуча чисто...а не "тропкано"
...Айде успех, и действай,че онази вечер прехвърчаше и снежец... !!!
После взех да доливам от антифриза който беше разреден 1:1 с вода в разширителното казанче,с отворена пробка на радиатора,докато почна да излиза от там.Всичките тези процедури са правени на пуснат двигател и на работещо до макс парно.Значи равносметката е ,че колата пое 4,5 литра течност и разширителният съд и почти до горе.Направих и едно кръгче и я оставих на мира.Оставил съм към 1 литър концентрат за доливане ако има нужда.Мисля че се получи добре като за първи път :P Стрелката на водата стоеше винаги посредата и не е мръднала за близо 30 минути каране.Ама ще видим.Значи колеги я да питам какви симптоми да очаквам ако не съм обезвъздушил добре за да мога да реагирам адекватно веднага
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар