Колеги,много странно, колата я имам от повече от 2 години и си я карам с този странен проблем. Сутрин върти, та се къса, обаче ако е загряла и тръгна да паля и все едно нямам никъв акумулатор, а той е нов и доста скъп. Върти много трудно и на пресекулки с големи паузи м/у тях, но не винаги става така. Прави ми впечатление, че се случва ако съм карал доста време, примерно на извънградско. Стартера и той е нов. Не съм се втурнал да я правя, но ако някой си има представа от какво може да е, да сподели
Забравих... Браво 1.2 16V, 99-та г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трудно върти, но само когато е загряла
Collapse
X
-
Колегата ме изпревари аз също щях да ти посоча тази причина.Който се занимава с ремонт на автомобили много лесно ще усети ,че предварението е голямо и затова се получава така.От това което си описал и най-вече ,че върти на пресекулки причината е точно това което е посочил по горе колегата.specialista написа:Разбери кой и как ти определя момента на подаване на искра. На мен ми прилича на голямо предвърение което само по себе си значи пали по-рано и се опитва да върне мотора обратно и съответно пречи на стартера да се развърти.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ясно, разбрах! То още при първата смяна на ангренажа нещо белезите несъвпадаха, после се оказа нещо маховика бил обърнат (незнам какво означава това) и пак белезите му не пасвали... ала бала. Добре, ако приемем, че има по-голямо предварение, това как би трябвало да се отрази на вървенето и ще се проявява ли с нещо друго?Fiat Bravo 80 16V
Коментар
-
ами понеже не съм сигурен затова задавах въпроса- чел съм и спомените ми са смътни, та е възможно някои неща да са неточни- от разширенията при загряване е възможно както предната фтулка/лагерче е при браво, което изключва този проблем ако е лагер да затяга, така стартера върти по-бавно, не на пресекулки, просто по-бавно. но колегата казва стартера е нов...значи да предположим, че отпада като възможност. а също и маховика от температурите се разширява ала-бала.... и като е износен той в комбинация с малко износени зъби на стартера..... пак казвам, не заставам твърдо зад тези думи.защото от аванса добре, но защо се проявява само като е добре загряла? откъде точно може да идва проблема с аванса, след като има всякакви кнок датчици и компютри, ако беше с делко- добре, но в случая откъде идва проблемацията?п.с. и аз го имам този проблем и смених лагерчетата на стартера, за известно време не съм забелязвал да го има проблема, но по наястоящем се случва понякога.Tornado написа:Какво може да е станало с маховика разясни малко колега?pakumba написа:а не може ли да е от маховика проблема?
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
fihi
Колега пробвай без съединител, защото при мен когато съединителя е натиснат върти още по-трудно. Даже последния път след точно три завъртания акомулатора изчезна. От някъде черпи страшно много ток и то само като е загряла колата.Искам само да добавя, че при мен проблема е същия като при колегата - стартера е сменен, акомулатора е нов както при него и нямам предварениеpakumba написа:аз специално винаги паля на изкл. скорост и натиснат съединителSash0 написа:Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.
Коментар
-
Аз паля без съединител и без да подавам газ.(така ме е учил инструктора и баща ми,който е механик вече 30 години).А на колегата да кажа: пробвай по начина който ти казах и кажи как е било - по-добре или по-зле(по зле едва ли ще е).pakumba написа:аз специално винаги паля на изкл. скорост и натиснат съединителSash0 написа:Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.
Коментар
-
За изключена скорост съм съгласен ,но за натиснат съединител не чак толкова защото е малко спорен въпроса кое ще окаже по голямо натоварване върху въртенето на стартера дали натиска на аксиалния лагер върху пластините на притискателния диск или въртенето на първичния вал в предавателната кутия.Това най-лесно се доказва при температури под нулата да речем -10 градуса по Целзии.pakumba написа:аз специално винаги паля на изкл. скорост и натиснат съединителSash0 написа:Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
точно така зимата всеки може да завърти без натиснат съед и по едно време да го натисне и ще види как мотора върти по-леко и бързо. поне при мен. както и да е, аз не го натискам за да му е по-леко на мотора, а за подсигуровка ако съм забравил да изключа от скорост да не тръгне колата. кажете нещо по въпроса с маховика, има ли някаква логика в онова по-горе?Tornado написа:За изключена скорост съм съгласен ,но за натиснат съединител не чак толкова защото е малко спорен въпроса кое ще окаже по голямо натоварване върху въртенето на стартера дали натиска на аксиалния лагер върху пластините на притискателния диск или въртенето на първичния вал в предавателната кутия.Това най-лесно се доказва при температури под нулата да речем -10 градуса по Целзии.pakumba написа:аз специално винаги паля на изкл. скорост и натиснат съединителSash0 написа:Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар