Най-доброто - достатъчно е да отговаря на спецификациите предписани от завода, например за 1.9 жтд - SAE 10W40, API CD, ACEA B3-96. За тд 75 и тд 100 - SAE 15W40, API SH, CCMC - G5 and UNI 20153. Тия буквички и цифри какво означават - понятие си нямам, обаче отивам в магазина и казвам "дай ми селения турбо дизел 10 на 40"
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
5w-30 масло имали някои с такова?
Collapse
X
-
Наистина маслото по спецификации трябва да е минимума препоръчан от производителя. На масло с по-високи спецификации колата ти няма да се обиди. За дизела е добре да бъде по API спец. CF или CG.Ако препоръчания от производителя работен визкозитет на маслото е 40, не бива да се сипва масло с раб. виск. 30. Няма добро мазане при загрял двигател.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
и пак да попитам: това значи ли, че няма да има проблем с 50, ако се сипе? Би трябвало да има още по-добро мазане и двигателя да се зарадва.Danchojn написа:Ако препоръчания от производителя работен визкозитет на маслото е 40, не бива да се сипва масло с раб. виск. 30. Няма добро мазане при загрял двигател."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Твърдо НЕ! От работния вискозитет не се мърда докато ДВГ не започне много да го гори. Или ако автомобила не се кара в много топъл климът с околна температура 30 - 40 град. през повечето време. Тогава се скъсява и интервала за смяна на маслото. Например в Африка. Да не забравяме, че коментираме автом. чиито раб. виск. е 40. Към 30 пък може да се премине при много студен климат, когато температурите отвън са обикновено под -5 гр. Напривер Норвегия. Също се скъсява интервала за смяна. И всичко това е свързано с КПД на ДВГ, което много зависи от околната температура.Synthy написа:и пак да попитам: това значи ли, че няма да има проблем с 50, ако се сипе? Би трябвало да има още по-добро мазане и двигателя да се зарадва.Danchojn написа:Ако препоръчания от производителя работен визкозитет на маслото е 40, не бива да се сипва масло с раб. виск. 30. Няма добро мазане при загрял двигател.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
с две думи: "не пипай".Това важи ли и за студен двигател? Ако му се сипе зимно време 5В-40, би трябвало да се улесни паленето и работата му докато е студен (да, говорим за двигател, за който е казано 10В-40). това САМО зимата, когато сутрин често темпертатурите са между -10* и -5*. Като се стопли времето, вече се сменя маслото и се налива каквото е казано от производителя."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Ако автомобила е предвиден за 10W40 то не е никакъв проблем да се сипе 5W40. Дори напротив. Второто масло има по - добра изпомпваемост на студен ДВГ. следователно ще стигне по бързо до високите точки на ДВГ. Освен това масло с такъв вискозетет е вече синтетика или пълна синтетика и е по-стабилно като вискозитет при различните темпер. интгервали.Synthy написа:с две думи: "не пипай".Това важи ли и за студен двигател? Ако му се сипе зимно време 5В-40, би трябвало да се улесни паленето и работата му докато е студен (да, говорим за двигател, за който е казано 10В-40). това САМО зимата, когато сутрин често темпертатурите са между -10* и -5*. Като се стопли времето, вече се сменя маслото и се налива каквото е казано от производителя.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: 5w-30 масло имали някои с такова?
Колега,ако изчетеш всичко написано в този форум за маслата ще разбереш,че колото постове-толкова мнения.И то изказани с такава компетентност като че ли цял живот с research work на масла и двигатели са се занимавали.За това аз съм се зарекъл да не се изказвам за масла.Моята препоръка е в такива случаи да се отвори експлоатационното ръководство на съответната кола и там да се прочете внимателно съответната препоръка на производителя.Ще ви направи впечатление,че никаде за никоя кола не се говори за коли над 8-10-12 години,за коли над 100к,150к,200к,300к километра,за магистрални карания,за градски карания,за копли с разход на масло и т.н.Казано е докато живее колата с какво масло да се кара съобразено с климатичния пояс на страната в която се експлоатира.Всичко останало е импровизации повтаряни многобройно .А нали знаете,че всяка лъжа повторена 1000 пъти става истина.nikolov-1.6_v16 написа:сложих такова масло да пробвам малко е скъпо но пак е с живот 20000 и ефектът е по малък разход на газ с 1.5л а на шефа с литър дизел надолусъщо намаля шума на двигателя и по лесно набира и пали а при шефа не гори масло вече имали някои с такова да сподели впечетления
Коментар
-
Колега, не че ми искам да навлизам в спорове , ама мога ли да попитам , защо на ЖТД-та след 2000 (или май 2001) година им препоръчват 5в40 , а не 10в40 ?!?!?!?Отговора който получих от един приятел по този въпрос е , че когато пускат ЖТД не е имало 5в40 на селениа , но след въпросните години (2000-2001) на пазара излиза Selenia WR - 5w40 (с каквото съм аз в момента , просто за пробаogi28b написа:Най-доброто - достатъчно е да отговаря на спецификациите предписани от завода, например за 1.9 жтд - SAE 10W40, API CD, ACEA B3-96. За тд 75 и тд 100 - SAE 15W40, API SH, CCMC - G5 and UNI 20153. Тия буквички и цифри какво означават - понятие си нямам, обаче отивам в магазина и казвам "дай ми селения турбо дизел 10 на 40"
) и фиат започват да препоръчват него. П.С. като казвам по - новите ЖТД-та нямам впредвид MultiJet , става на въпрос за ЖТД 105 , който го има и при Стилото , само дето там в книжката пише 5в40[/quote]
Коментар
-
може да пробваш с шел хеликс 5-30тои е с същото качество да не кажа по добро от тойота и е на прилична цена около 15-16лв със сигурност няма да го гори и по малко се испарява от нормалното масло според мен пробваи но ти си знаеш наи много да го изхвърли ит некаде защото е по рядко но пък смазва по добреcrush написа:А кое според вас е най-доброто и скъпо масло за кола на 10 години турбо дизел?fiat bravo 16_16v 103hp
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар