Здравейте на всички. Има доста подобни теми свързани с висок разход в форума и повечето съм ги изчел.Колата е фиат браво 1.62 пъти засичам разхода при каране по магистрала хемус и двата пъти ми го дава 8.22 втория път 8.35 на 100Двата пъти съм зареждал от различни бензиностанции маршрута е един и същ.Карам изключително леко- по магистралата над 90 на вдигам, и от началото втория тунел на магистралата до ботевград карам по инерция на изключена от скорост.Термостата ми е наред- когато катеря баир стои точно на средата стрелката, когато пускам по инерция пада на 1 чертичка под средата.Двигателя по моя преценка не е износен не духа нито от картера нито от тръбата за маслото, съвсем лек полъж се усеща.Колата само когато не е палена повече от два дни в първия момент изпушва сиво- бяло за секунда и после не пуши.За градски разход не пиша защото в това движение в София адекватен разход не може да се засече.До колкото знам ламбда сондата не дава съществено отражение при каране на извънградскоКолата я карам на бензин има си перфектен празен ход, не и играят оборотите. когато е студена държи 1200 когато е загряла 800.Катализатора е махнат. Гледам винаги колата да е максимално лека и с затворени прозорци и минимум ел консуматори.Какви други причини може да влияят при мен на високия разход? По книжка я дават при 90 км/ч разход 5.6 л а аз даже когато може и по инерция я пускам
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пак проблем с разхода
Collapse
X
-
Пак проблем с разхода
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първатаЕтикети: –
-
Нее колегаа не ми е за 0.12 л разликаА за това че харчи към 8.3 на 100 когато по книжка трябва да харчи 5.6То е ясно че 2 та пъти немога да докарам абсолютно еднакъв разход но поне да беше към 6 а не 8.3л.uBoy написа:0.12л за мен .. не е никакав проблем че даже бих казал и нормалнопри положение че си заредил от различни бензиностанции .. проблем ще има ако разлика е 0.3 0.4л и нагоре..http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
u_bo
Re: Пак проблем с разхода
аз мисля, че дава. Първо това бих проверил при такъв проблем.Не разбирам логиката ти - ламбдата дава инфо за качеството на сместа - ако не ти е наред , то ЕКУ-то не може да оптимизира сместа. И като се вземе предвид че са ти стабилни обороти и нямаш проблем с ускорение - по-скоро ти работи на богата смес, а не на бедна --> по-голям разход.друга вероятност (но мисля че би влошила динамиката) е МАП сензора.Първо бих се насочил към ламбдата. Закачи я на компютър и виж какви стойности дава тя и МАП-а.В краен случай може и с мултицет да го направиш - но ако проблема е в кабела м/у сензора и ЕКУ - трудно ще го хванешinfineon написа:Здравейте на всички. Има доста подобни теми свързани с висок разход в форума и повечето съм ги изчел...........До колкото знам ламбда сондата не дава съществено отражение при каране на извънградско.....
Коментар
-
Може и катализаторът да е запушен, ако има такъв. Но ламбда сондата наистина си работи през цялото време и оказва влияние не само при градско, но и при извънградскоHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG

Коментар
-
Ламбда сондата наистина оказва доста по-малко влияние извънградско, ако е станала мудна. Причината е, че извънградско има много по-малко преходни състояния, като ускорения и спирания. Ако се поддържа една и съща скорост дълго време, то дори ламбдата да реагира бавно,то просто условията за двигателя не са се променили и това не оказва влияние. И за да не бъда голословен ето малко факти: Моята извънградско на бензин: 7/100, веднъж дори 6/100, в София на бензин 14/100, при разход на газ 12/100, понякога 10,5. Аз вярвам че само ламбдата може да е причина за такива показания.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
u_bo
а ако е ’зацепила’ нанякъде, с ’отместване надолу’ и постоянно се пуска повече горива ,защото ЕКУ ’мисли ’ че му е бедна сместа?stanleyhacker написа:Ламбда сондата наистина оказва доста по-малко влияние извънградско, ако е станала мудна. Причината е, че извънградско има много по-малко преходни състояния, като ускорения и спирания. Ако се поддържа една и съща скорост дълго време, то дори ламбдата да реагира бавно,то просто условията за двигателя не са се променили и това не оказва влияние. И за да не бъда голословен ето малко факти: Моята извънградско на бензин: 7/100, веднъж дори 6/100, в София на бензин 14/100, при разход на газ 12/100, понякога 10,5. Аз вярвам че само ламбдата може да е причина за такива показания.
Коментар
-
Re: Пак проблем с разхода
Имаше тема, в която стана ясно, че с пускането по инерция не може да се спести гориво, а трябва да се спуска на скорост, когато е над определени обороти и тогава разходът е 0. Но не е в това генералният проблем - разходът наистина е висок, като за такава скорост.infineon написа:...и от началото втория тунел на магистралата до ботевград карам по инерция на изключена от скорост...По книжка я дават при 90 км/ч разход 5.6 л а аз даже когато може и по инерция я пускамFiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Така е , разхода е 0 (моментния разход обаче). Но много хора забравят, че дори на 5-та, двигателя е спирачка. Т. е изминатия път е по-малък, отколкото по инерция. А енергията изгубена за спиране е безвъзвратно изгубена в топлина. Освен при хибридите, които само заради това са по-ефективни. Смисъла да използваш двигателя като спирачка е само при голямо нанадолнище, с много завои или при предстоящо спиране, където, така и така ще се използва и крачна спирачка. Така че при възможност - по инерция.Имаше тема, в която стана ясно, че с пускането по инерция не може да се спести гориво, а трябва да се спуска на скорост, когато е над определени обороти и тогава разходът е 0.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Re: Пак проблем с разхода
Значи при механично изправен двигател само от тези 2 сензора се влияе преразхода на гориво??МАП беше онова с пиезо пластинката вътре дето отчита вакума нали?За ламбдата коя програма показва стойностите и?Колата е без катализатор и ми се струва че от вързката на ауспуха дето е след ламбда сондата изпуска малко, възможно ли е от това да влияе на сондата??Ако се окаже наистина ламбдата има ли начин да се приспособи нещо както правеха на старите коли с потенциометърче наместо ламбда. Че ми искат 230 лева за новаu_bo написа:аз мисля, че дава. Първо това бих проверил при такъв проблем.Не разбирам логиката ти - ламбдата дава инфо за качеството на сместа - ако не ти е наред , то ЕКУ-то не може да оптимизира сместа. И като се вземе предвид че са ти стабилни обороти и нямаш проблем с ускорение - по-скоро ти работи на богата смес, а не на бедна --> по-голям разход.друга вероятност (но мисля че би влошила динамиката) е МАП сензора.Първо бих се насочил към ламбдата. Закачи я на компютър и виж какви стойности дава тя и МАП-а.В краен случай може и с мултицет да го направиш - но ако проблема е в кабела м/у сензора и ЕКУ - трудно ще го хванешinfineon написа:Здравейте на всички. Има доста подобни теми свързани с висок разход в форума и повечето съм ги изчел...........До колкото знам ламбда сондата не дава съществено отражение при каране на извънградско.....
Имам някакво пречувствие че наистина работи с много богата смес
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Re: Пак проблем с разхода
Абсолютно верно колега u_bo -и е точна твоята препоръка.Ламбда сондата указва най-голямо вличние върху разхода на гориво във всички режими на работа на двигателя.И наи-голямо е точно в извън градски движения и по-малко в преходните режими ,които са много променливи в граско каране.Колегата трябва да се насочи точно към този сензор и да направи необходимите замервания за точна констатация.u_bo написа:аз мисля, че дава. Първо това бих проверил при такъв проблем.Не разбирам логиката ти - ламбдата дава инфо за качеството на сместа - ако не ти е наред , то ЕКУ-то не може да оптимизира сместа. И като се вземе предвид че са ти стабилни обороти и нямаш проблем с ускорение - по-скоро ти работи на богата смес, а не на бедна --> по-голям разход.друга вероятност (но мисля че би влошила динамиката) е МАП сензора.Първо бих се насочил към ламбдата. Закачи я на компютър и виж какви стойности дава тя и МАП-а.В краен случай може и с мултицет да го направиш - но ако проблема е в кабела м/у сензора и ЕКУ - трудно ще го хванешinfineon написа:Здравейте на всички. Има доста подобни теми свързани с висок разход в форума и повечето съм ги изчел...........До колкото знам ламбда сондата не дава съществено отражение при каране на извънградско.....
Коментар
-
u_bo
за програма - например Виза унисканно можеш да си замериш ламбдата с мултицеттрябва да играе между 0,1 и 0,99 Волтаособено при форсиране на място.за мап-а трябва да се мени между 0,1 и 4,9 Волта - колкото по-отворена дроселова клапа - толкова повече.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар