Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скоростен механизъм браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Скоростен механизъм браво

    има 1-2 теми по върпоса, но така и никой не казва кое как се сваля. става дума, че не мога да стигна до корпуса , където влиза скоростния лост. отгоре махам барчето между седалките, след това се вижда едно нещо, което е на метални чопове, които трябва да се отворят с яка отверка. абе не ми изглежда много нормално така да се стига до механизма под скоростния лост. проблема е, че понякога ми затяга лоста обикновенно при смяна от първа на втора скорост. винаги посоката на движение е от 1 към 2 или 3 към 4. по другата посока няма никви проблеми. предполагам някоя фтулка е износена накриво и затова затяга. по схемите от ахм-ауто не мога добре да се ориентирам, защото са малко бедни. нека някой сподели отдолу ли се бачка/има една занитена ламарина над гърнето/ или става и отгоре и как баш отгоре.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    #2
    Поне на моят мотор се развива отдолу... Откъм купето при може да се смени само една малка втулка и нищо повече. При теб предполагам, че е малко по-различно, но след, като не си намерил начин да демонтираш отгоре... ме навежда на мисълта, че целият модул се демонтира от долната страна при вдигната на подемник кола и откачена генерация, най-вероятно.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      според мен и тази малка фтулка не може отгоре да се смени при мен. аз смятам, че са еднакви механизмите, едва ли нов са правили специално за дизела. хит ко ми каза, да действам отгоре, но не ми е ясно как ще махна тези металните "чопове" на ламаринката, която покрива ябълката на скоростния лост. коя фтулка може да се смени при теб отгоре
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Аз пък имам не-малък луфт в лоста, но не ми правеше впечатление до скоро. Къде ли е проблема? Луфта е във всяка посока, еднакво много.ето го "дизеловия" механизъм:
        Прикачени файлове

        Коментар


          #5
          Ето го на 1.6
          Прикачени файлове

          Коментар


            #6
            ами при теб проблема е 99% от щангичките. те са шарнирни съединения и шарнирчето се измъква най-накрая. преди това има яко луфт. лесно се разбира като бръкнеш отпред под капака и хванеш някоя щанга и я размърдаш. при мен мога да я пипна макар и трудно достижима, се стига. на темпрата ми се извади така и се наложи да разпробия корпуса на шарничето и с един болт през него го хванах.при мен проблема е, че първа скорост ми "закача" просто усещам, как няъде нещо яко ми затяга. като гледам принципа на механизма проблема ми е или в номер 2 /отпред/ или във фтулката между шайби номер 11. /фтулката 3 ли е 5 ли не разбирам/а махането продължава да не ми е ясно- номер 7 е въпросната ламарина, която е хваната с някви метални пластини
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Преди няколко месеца сменях лоста и леглото на Типото!На мен лично ми беше голяма мъка!За да го сменя откачих ръчната и я вдигнах максимално горе.Извадих барчето за да се освободи място!Развих болтовете на планка 7 отгоре(има един дунапрен около лоста под който има два болта)!Потърси ги ако говорим за Темпрата.За да измъкнеш това чудо се ляга и под колата !Освен тия нитове които си видял има и болтове, които обаче се развиват не много лесно!Та от там като развиеш и откачиш генерацията да виси,махнеш това предпазното межу гърнето и купето може спокойно да измъкнеш тая планка!След като откачиш и голямата щанга от лоста към пеперудата(както беше казал един колега в друга тема)може да извадиш цялото легло и скоростния лост!Ако действаш само отгоре е губене на време и нерешаване на проблема.Трябва да се ляга и отдоло за съжаление!По мое мнение не мисля че имаш проблем с втулки 3 и 5 а по вероятно е да имаш проблем отпред с 2!Там най-често се разбива втулка 2 и се получава луфт!За да определиш по точно луфт влез в канал ако имаш, хвани щангата от скор.лост към пеперудада и рзклати ако номер 2 е разбита се усеща клатене и се вижда на око! Дано съм бил полезен и най-важното да си ме разбрал
              Прикачени файлове
              now. BMW E39 523i '98 170hp
              ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
              ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

              Коментар


                #8
                да, чудесно те разбрах, но мисля, че при мен е по-различно около скоростния лостр. самото махане на бачрчето не е проблем- открива се отдолу пак този дунапрен. отпред на рейката фтулката /2/ най-вероятно е същата. обаче аз луфт почти нямам. знам как беше при темпрата- лоста на задна като включвах леко опираше в дясната седалка. тук луфт имам не повече от 1-1,5 см на скоростния лост, който дори може да се причисли към нормалния.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  pakumba написа:
                  лесно се разбира като бръкнеш отпред под капака и хванеш някоя щанга и я размърдаш. при мен мога да я пипна макар и трудно достижима, се стига.
                  Ако за мен се отнасяше, да уточня, явно от картинките не е станало ясно. Дизелите са с жила. Ама сигурно е някъде при лоста де, то няма много варианти, ама изобщо не ми се занимава, за моомента всички скорости влизат, а луфта го има винаги , независимо от предавката. То при мене е сваляне на подлакътник, едни чудеса, едни приключения...

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    pakumba написа:
                    лесно се разбира като бръкнеш отпред под капака и хванеш някоя щанга и я размърдаш. при мен мога да я пипна макар и трудно достижима, се стига.
                    Ако за мен се отнасяше, да уточня, явно от картинките не е станало ясно. Дизелите са с жила. Ама сигурно е някъде при лоста де, то няма много варианти, ама изобщо не ми се занимава, за моомента всички скорости влизат, а луфта го има винаги , независимо от предавката. То при мене е сваляне на подлакътник, едни чудеса, едни приключения...
                    забравих те, че си с дизелак и затва
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      При мен на 1.4 е също с жила, абсолютно същият е механизма като на дизела (като на картинката по-горе) с две жила.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        Аз пък колеги имам друг проблем,карам BRAVO HGT,и като вкарвам 1ва и 2ра се чува от към скоростния лост едно леко скърцане,все едно не е смазана ябълката,но е...Идеи?

                        Коментар

                        Working...
                        X