Здравейте,като си взех пунтото (1.1), беше, т.е. още е, с акумулатор 72Ah за дизел. За пунтото се препоръчва акумулатор 32Ah! Не е ли прекалено силен акумулатора с който карам в момента - възможно ли е да ми създаде проблеми? Знам че е добре да се ползва по силен акумулатор, особенно през зимата, но този е повече от 2 пъти по-голям
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Много силен акумулатор - да го сменям ли?
Collapse
X
-
това колко Ah е няма никакво значение за колата(ако е повече)... може да има ако е по-малко и това ще се отнася до там че акумулатора ще се изхаби много бързо...това че капацитета на батерията е по-голям (повече Ah) не значи че нейната мощност [V.A], напрежението [V] са по-големи... т.е. на колата нищо и няма... и колкото по-голям капацитет на батерията... толкова по-добреFIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

Коментар
-
Това че ти е по-голям капацитета на акумулатора означава само едно - по-бавно ще се зарежда когато си на ход. Т.е. ако го караш в града на къси разстояния генератора няма да може да го зарежда и малко по малко ще губи от капацитета си. Ако го караш поне веднъж седмично на дълъг път (поне 300 км) няма да има проблеми. Защото генератора на малкия ти автомобил е изчислен спрямо акумулатора, който зарежда и консуматорите в електрооборудването на колата. И съответно подава такъв ампераж, колкото препоръчвания акумулатор от 34 Ah да се зареди по време на движение в рамките на 2-3 часа. Ако е двойно по-голям (72 Ah) това удължава времето на пълен заряд двойно.
Коментар
-
Да, бе да, като че ли не съм карал Жигула и не ми се е прецаквал генератора и не съм се прибирал от май....та си само на акумулатор, та накрая няма ток и за мигач. Искаш да кажеш, че руснаците са толкова гениални, че са измислили акумулатор, който да издържи без зареждане няколко годиниici написа:Ладите дори са без генератор.
едно почти перпетум мобиле
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Малък двигател, малък акумалатор с цел по-ниска цена и тегло наколата.Ако се сложи по-голям, времето за зареждане е същото, защото вградения регулатор на напреженито в алтернатора поддържа 14 волта.Аз смених моя миналата седмица от 40 на 55ач на 4.5 тата година въпреки, че пали нормално, но миналата зима доста трудно превърташе на -15 градуса. Тук не е Италия. Става дума за Пунто 1200, 60кс, 8 клапана, MPI производство 2001г
Коментар
-
Зарежда се по ток (А), а не по напрежение (V).Така че.....valeri rozev написа:Малък двигател, малък акумалатор с цел по-ниска цена и тегло наколата.Ако се сложи по-голям, времето за зареждане е същото, защото вградения регулатор на напреженито в алтернатора поддържа 14 волта.Аз смених моя миналата седмица от 40 на 55ач на 4.5 тата година въпреки, че пали нормално, но миналата зима доста трудно превърташе на -15 градуса. Тук не е Италия. Става дума за Пунто 1200, 60кс, 8 клапана, MPI производство 2001г
Коментар
-
Правилно! Не случайно на дизелите наример освен по-големи акумулатори слагат и по-големи алтернатори (с по-голям ток, а не напрежение)! Но едва ли ще е голям проблема, ако караш колата редовно. Най-много да не живее толкова години, колкото в кола с по-голям ток на зареждане. Карай си го без да му мислиш!Stilo написа:Зарежда се по ток (А), а не по напрежение (V).Така че.....valeri rozev написа:Малък двигател, малък акумалатор с цел по-ниска цена и тегло наколата.Ако се сложи по-голям, времето за зареждане е същото, защото вградения регулатор на напреженито в алтернатора поддържа 14 волта.Аз смених моя миналата седмица от 40 на 55ач на 4.5 тата година въпреки, че пали нормално, но миналата зима доста трудно превърташе на -15 градуса. Тук не е Италия. Става дума за Пунто 1200, 60кс, 8 клапана, MPI производство 2001г
А пък някой ден, ако здаде багажа взимай един 40 амперов и готово!P.S. Между другото преди малко проверих, че за Punto 1.7TD препоръчват в Autodata 60 ампера акумулатор... С твоят можеш да даваш ток на Камаз зимата!
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Алтернатора ти е 65А, такьв какьвто е и на 1.7ТД, така,че това не е сериозен проблем!А и по-дьльг живот ще има поради по-малката консумация при стартиране!като си взех пунтото (1.1), беше, т.е. още е, с акумулатор 72Ah за дизел. За пунтото се препоръчва акумулатор 32Ah! Не е ли прекалено силен акумулатора с който карам в момента - възможно ли е да ми създаде проблеми? Знам че е добре да се ползва по силен акумулатор, особенно през зимата, но този е повече от 2 пъти по-голям
Коментар
-
Всички модели фиат пунто до 1999г. имат алтернатори 65ач/с изключемие на тези с климатик 75 и 85ач/, а акумаулаторите варират от 35 до 60ач, т.е. няма проблем да се сложи по-мощен акумулатор /пример-вместо 40 60ач/, стига да го съберете.За да се събере по-голям акумулатор на пунто след 1999г., е нужно да се смени поставката с по-дълга, която да има прагчета до 1см за да не се изпързаля. Не забравяйте да го стегнете и покриете плюсовата клема с изолатор, защото не укрепен акумулатор при дупка или удар, плюсовата клема може да се завари за капака и да направи и пожар.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар