///// написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Палене на скорост
Collapse
X
-
Аз съм чувал, че на ръчна и на задна е най-добре. Особвено ако са и двете и по възможност - левия крак на спирачакта
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
-
Stefan Hadjov написа:Колеги,много често чета в нашия форум а и в други форуми също,че съществува опасност от скъсване на ангренажния ремък или прескачане на зъби ако се пали колата на скорост чрез бутане или теглене.Това не е верно и е един от многото митове/а има и много други/,които се разпространяват без достоверност.Ще се аргументирам защо.С най голям удар се задвижва коляновия вал при палене с електромотора на двигателя.И вероятноста да се случи нещо тогава с ангр. ремък е точно тогава.Правотоковия мотор със сериино възбуждане/какъвто е стартера/ тръгва с максималния си момент и той не се прехвърля през никакъв демфер на ударни натоварвания.Т.е. макс. му момент е непосредствено след задвижването му.И естествено тогава натоварването е най-голямо.Когато се стартира двигателя на скорост задвижването на коляновия вал е пъти по плавно,защото върт.момент се предава през фрикционен съединител един път който винаги преплъзва независимо от степента на отпускането му и второ феродовия съединител има демфер на ударните натоварвания/това са тангенциалните пружини разположени в механиката му/,който имат за цел да премахне точно тези ударни натоварвания,които биха предизвикали подобен проблем.Трето разпределителния вал се задвижва с два пъти по ниски обороти от коляновия вал,така че задвижвания момент също се намалява два пъти.И четвърто ако имаше такава опасност за ангренажния ремък бъдете сигурни,че фирмите производителки на автомобили в експлоатационните си инструкции щяха с дебели черни букви да препоръчат подобно нещо да не се прави поради опасност от късане на ангр.ремък.Но такава препоръка няма да прочетете в подобни материяли.Но за колите с автоматични скоростни кутии има подобни забрани макар да не са свързани с проблеми по ангр.ремък. Извода е :палете си спокойно,желателно на трета или или втора скорост/зависи от скороста на засилването/ с плавно отпускане на съединителя и няма никакви проблеми.PASSARELLA написа:Не е оферта да се пали на първа. Най-хубаво на 2 или 3, обаче аконямаш място - и на 4 и 5. Опасно е единствено да не скъсаш ремък...Обаче при положение,че не можеш да запалиш - какво да правиш!?
Напълно поткрепям това мнение! Ако ремъка се късаше от едно палене на скорост то представете си какво му се случва на 1 при рязко подаване на газ или от 5-та да върнеш на 3-та.
Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Леле ужас като се сетя как веднъж по погрешка с над 90 вкарах на втораЗа малко щях да гризна воланаDanchojn написа:
Напълно поткрепям това мнение! Ако ремъка се късаше от едно палене на скорост то представете си какво му се случва на 1 при рязко подаване на газ или от 5-та да върнеш на 3-та.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Волана няма да гризнеш, но спокойно можеш да избиеш някой семерингinfineon написа:Леле ужас като се сетя как веднъж по погрешка с над 90 вкарах на втораЗа малко щях да гризна воланаDanchojn написа:
Напълно поткрепям това мнение! Ако ремъка се късаше от едно палене на скорост то представете си какво му се случва на 1 при рязко подаване на газ или от 5-та да върнеш на 3-та.
Коментар
-
Възглавница търсил ли е///// написа:Имаше един колега от ланча форума, който по погрешка вкарал от 5-та на 1-ва, щот’ не можал да нацели 3-тата (как е успял е една друга тема)! Та тоя пич после търсеше скорости, но нищо не е споменавал за скъсан ремък или повреда в двигателя!
:D
Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Колеги,много често чета в нашия форум а и в други форуми също,че съществува опасност от скъсване на ангренажния ремък или прескачане на зъби ако се пали колата на скорост чрез бутане или теглене.Това не е верно и е един от многото митове/а има и много други/,които се разпространяват без достоверност.Ще се аргументирам защо.С най голям удар се задвижва коляновия вал при палене с електромотора на двигателя.И вероятноста да се случи нещо тогава с ангр. ремък е точно тогава.Правотоковия мотор със сериино възбуждане/какъвто е стартера/ тръгва с максималния си момент и той не се прехвърля през никакъв демфер на ударни натоварвания.Т.е. макс. му момент е непосредствено след задвижването му.И естествено тогава натоварването е най-голямо.Когато се стартира двигателя на скорост задвижването на коляновия вал е пъти по плавно,защото върт.момент се предава през фрикционен съединител един път който винаги преплъзва независимо от степента на отпускането му и второ феродовия съединител има демфер на ударните натоварвания/това са тангенциалните пружини разположени в механиката му/,който имат за цел да премахне точно тези ударни натоварвания,които биха предизвикали подобен проблем.Трето разпределителния вал се задвижва с два пъти по ниски обороти от коляновия вал,така че задвижвания момент също се намалява два пъти.И четвърто ако имаше такава опасност за ангренажния ремък бъдете сигурни,че фирмите производителки на автомобили в експлоатационните си инструкции щяха с дебели черни букви да препоръчат подобно нещо да не се прави поради опасност от късане на ангр.ремък.Но такава препоръка няма да прочетете в подобни материяли.Но за колите с автоматични скоростни кутии има подобни забрани макар да не са свързани с проблеми по ангр.ремък. Извода е :палете си спокойно,желателно на трета или или втора скорост/зависи от скороста на засилването/ с плавно отпускане на съединителя и няма никакви проблеми.PASSARELLA написа:Не е оферта да се пали на първа. Най-хубаво на 2 или 3, обаче аконямаш място - и на 4 и 5. Опасно е единствено да не скъсаш ремък...Обаче при положение,че не можеш да запалиш - какво да правиш!?
карам Punto
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар