Здравейте колеги!Скоро ще сменявам ламбда сондата и искам да попитам дали е наложително веднага да сменя и термостата или може да го отложа с 2-3 седмици.Ситуацията е следната: термостата е блокирал в средно положение и на празен ход колата прегрява, а на дъдлъг път изстива повече отколкото трябва. Интересува ме като сменя ламбда сондата дали това прегряване няма да й съкрати значително живота или топлината на двигателя не влияе толкова на температурата на изгорелите газове и съответно на сондата.И още един въпрос: трудно ли е сам да си сменя сондата? Ако реша да е в сервиз ще се забавя, докато ми дойде реда поне няколко дни. Затова мога да я купя и да опитам сам да го направя, но не знам дали ще се справя. Има ли някакви тънкости?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Връзка межу ламбда сонда и термостат
Collapse
X
-
Колега,според мен сменяй и двете!Когато ти е изстинал двигателя ,то той работи с по-богата смес,повишава ти се разхода и това неминуемо не е добре,най-малкото за катализатора.Освен това с прегряването не е никак добре.Предстоят жеги и да не кривнеш,пукниш глава заради калпав термостат?После се бърка на дълбоко заради 90 лева за оригинален термостат или 15 за преправен.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
-
Канал ще намеря. Може ли малко повече помощ? Къде трябва да се намира сондата - преди или след катализатора? А и самия катализатор къде се намира? Може ли да се работи с обикновен гаечен ключ или трябва глух ключ за свещи. Може ли да повредя новата сонда преди монтажа? Трябва ли да се внимава със затягането?Sev написа:не е трудноно ти трябва канал
Коментар
-
преди катализаторана изпускателния колекторотдолу ще я видиш - има кабел на нея, а тя е завита в тръбатане съм свалял, но с гаечен ключ би трябвало да се отвиеестествено трябва да изчакаш да поизстине колата, защото сигурно ще е топличкочувал съм че ги запояват после кабелите, което в полеви условия ще е малко трудно
Коментар
-
Сондата се намира малко след изходящите колектори, развива се с обикновен ключ, но може да видиш доста зор, защото там се вдигат големи температури, може да я смениш без да е на канал, само махаш въздухозаборника над радиатора и ще я видиш. В комплекта трява да имаш метални тръбички с които се свързват кабелите, стискаш с клещи и после гумените шлаухки със запалката да се свият и си готов, при слагането на новата ламбда резбата се намазва с графитна смазка, която трява да е в пликче с ламбдата.HLX написа:Канал ще намеря. Може ли малко повече помощ? Къде трябва да се намира сондата - преди или след катализатора? А и самия катализатор къде се намира? Може ли да се работи с обикновен гаечен ключ или трябва глух ключ за свещи. Може ли да повредя новата сонда преди монтажа? Трябва ли да се внимава със затягането?Sev написа:не е трудноно ти трябва канал--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
u_bo -
За термостата нарочно не питам, защото не съм 100% сигурен че проблема за който го набедих се дължи на него. Искам да видя какво ще стане след оправянето на сигнала от ламбдата.А да разкажа малко и за нея. Смених я пустата сонда. Т.е. не аз, а в сервиз. Казаха ми че не било само самата смяна, а трябвало и да се изтрие грешката записана от лошата работа на старата сонда. До тук всичко е ОК. Да, ама не. След смяната, колата работеше по същия начин и при изтриване на грешката, веднага я записва същата. Оказа се, че не работи подгряването на сондата. Няма ток до двете й бели кабелчета от релето. Което може да означава, че и старата ми сонда е наред. Та като си оправя колата, ако ми остане едната здрава и на някой му трябва, ще се разберем за по-ниска цена от магазина.За откриване на проблема с подгряването офертата е половин ден в сервиза срещу сума между 65 и 110 лева. Нямах възможност да я оставя и засега ще я карам така. До след един месец - надявам се.u_bo написа:а според мен по-наложително е смяната на термостат -а нищо не питаш
Коментар
-
u_bo
ми кво да ти кажа - що за сервиз е тва дето ПЪРВО не са ти замерили подгряването ???дори във АУТОДАТА си пише на кои крачета КОЛКО напрежение трябва да има !! А не забравяй че АУтодатата не е специализирана , а е за мнооого марки и модели автомобили.та кой каза е мъдрия сервиз?HLX написа:За термостата нарочно не питам, защото не съм 100% сигурен че проблема за който го набедих се дължи на него. Искам да видя какво ще стане след оправянето на сигнала от ламбдата.А да разкажа малко и за нея. Смених я пустата сонда. Т.е. не аз, а в сервиз. Казаха ми че не било само самата смяна, а трябвало и да се изтрие грешката записана от лошата работа на старата сонда. До тук всичко е ОК. Да, ама не. След смяната, колата работеше по същия начин и при изтриване на грешката, веднага я записва същата. Оказа се, че не работи подгряването на сондата. Няма ток до двете й бели кабелчета от релето. Което може да означава, че и старата ми сонда е наред. Та като си оправя колата, ако ми остане едната здрава и на някой му трябва, ще се разберем за по-ниска цена от магазина.За откриване на проблема с подгряването офертата е половин ден в сервиза срещу сума между 65 и 110 лева. Нямах възможност да я оставя и засега ще я карам така. До след един месец - надявам се.u_bo написа:а според мен по-наложително е смяната на термостат -а нищо не питаш
Коментар
-
Сервиза е Александър Ауто. Но те само ми показаха, че има записана грешка в ламбда сондата и нищо не са правили по нея. Аз се поинтересувах при тях колко струва една сонда и те ми казаха, но не споменаха, че тази може да е наред и само с подгряването да има проблем.Както и да е. Възможно ли е от това подгряване на вдяига разхода? Всъщност когато работи с по-ниска температура какви изкривявания прави сондата? Или след като е записана грешката, ЕКУ-то не разчита на нея?
Коментар
-
u_bo
ако ти свети дюзата - колата изобщо не разчита на сондата , а ти работи в ’авариен’ режим - с ПОВЕЧЕ разходHLX написа:Сервиза е Александър Ауто. Но те само ми показаха, че има записана грешка в ламбда сондата и нищо не са правили по нея. Аз се поинтересувах при тях колко струва една сонда и те ми казаха, но не споменаха, че тази може да е наред и само с подгряването да има проблем.Както и да е. Възможно ли е от това подгряване на вдяига разхода? Всъщност когато работи с по-ниска температура какви изкривявания прави сондата? Или след като е записана грешката, ЕКУ-то не разчита на нея?
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар