Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тракшън контрол или заминаващ си съединител

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тракшън контрол или заминаващ си съединител

    Здравейте, колеги!Имам един интересен (поне за мен) въпрос. Някой чувал ли е на Фиат с двулитров двигател от 1996 г. да са монтирани системи асистиращи потеглянето или с други думи тракшън контрол?На моята Мареа забелязвам, че не мога да превъртя гумите на място. Колкото и рязко да отпусна съединителя и с колкото и газ да тръгвам, гумите превъртат около половин оборот и след това усилието от двигателя към колелата се подава плавно до момента, в който отшуми опасността от превъртане на гумите. После следва залепяне на облегалката. Усещането е все едно съм с автоматични скорости.Ако се окаже, че няма такива системи в колите ни, това ще означава, че съединителя ми е пътник и изпуска.Ще съм благодарен, ако споделите информацията си.
    FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
    LPG System BRC Just

    #2
    хм несъм чувал да има тракшън на мареата ама е възможно щом те залепя на облегалката след това. Ако ти е износен съединителя едва ли ще ускорява така
    FIAT ili FERRARI se tam
    FIAT UNO 1.0 i.e fire 45 h/p
    FIAT BRAVO 1.6 16v 103 h/p
    FIAT BRAVO II 1.9 multijet 16v 150 h/p

    Коментар


      #3
      пробвай, както караш на 5та, да натиснеш съединителя, форсира с пълна газ и отпусни съединителя - ако оборотите на двг чувствително се различават от обичайните за тази предавка и скорост (тоест запазят се много високи) значи съединителя ти е пътник.
      "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
      (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

      Коментар


        #4
        В някои коли с преработени софтуери, ако караш на 5-та и напънеш газта, съединителя пак изпуска, особено ако е пътник. Пробвай го - влез в макс. въртящ момент на най-висока предавка, и стъпи на газта, пързалянето на съединителя поне при мен се усеща като мощна вибрация от 1900-2000 до към 3000 оборота. Дъртите майстори казват пък да се включи на най-висока предавка, да се натиснат спирачките, и съединителя да се отпусне. Ако двигателя не изгасне - съединителя е за смяна. Ама колко е вярно това - не знам дали някой знае.

        Коментар


          #5
          Елементарен тест за проверка на съединител:Подпираш задвижващите гуми на средно висок бордюр, включваш първа и се опитваш да го качиш. Направиш ли това упражнение - все още има живот в съединителя.

          Коментар


            #6
            А това на ръководството не е ли точно такова нещо? Нещо като система разпределяща усилието към двете водещи колела!?
            Прикачени файлове
            Alfa Romeo 166 2,4 JTD
            Porsche 944 S2
            http://www.valmcrae.snimka.bg/
            http://vbox7.com/user:val_mcrae
            http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net

            Коментар


              #7


              опъваш ръчната , даваш малко газ включваш 1-ва и ако изгасне добре ако не отиваш при майстора и го правите

              Коментар


                #8
                val_mcrae написа:
                А това на ръководството не е ли точно такова нещо? Нещо като система разпределяща усилието към двете водещи колела!?
                А бре Вал отде го изкопа тва?За първи път го виждам и сега започвам да ми се върти в главата нещо като виско-съединител.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Tornado написа:
                  val_mcrae написа:
                  А това на ръководството не е ли точно такова нещо? Нещо като система разпределяща усилието към двете водещи колела!?
                  А бре Вал отде го изкопа тва?За първи път го виждам и сега започвам да ми се върти в главата нещо като виско-съединител.
                  Аха, точно това имам в предвид че има нещо подобно :D
                  Alfa Romeo 166 2,4 JTD
                  Porsche 944 S2
                  http://www.valmcrae.snimka.bg/
                  http://vbox7.com/user:val_mcrae
                  http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net

                  Коментар


                    #10
                    Незнам но мисля че има нещо в кутията което разпределя усилието равномерно към двете колела.При мен нещата стоят така , спирам до тротоара едното колело е стъпило в прашната част и при рязко потегляне би трябвало да превърта много повече от това което е на чистия асфалт.Тест- Включвам на първа предавка вдигам оборотите до 4000-4500 отпускам рязко съединителя и пълна газ в ускорение. Резултат еднаква дължина на оставените следи от гумите както на прашното така и на чистия асфалт .
                    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                    Коментар


                      #11
                      колега и моята марея е така изглежда по големите двигатели са с по тазличен деференциал.Зимата си направих експеримент дръпнах ръчбата 2-ра и държа около 2000-2500 об.Резолтата е усещане как едното колело върти после спира почва другото и накрая и двете.За да съм сигорен накарах приятел да седи отпред и да гледа това се негови думи.


                      r_osen@yahoo.com

                      Коментар


                        #12
                        Atanas71 написа:
                        Незнам но мисля че има нещо в кутията което разпределя усилието равномерно към двете колела................
                        Колега,това нещо в кутията се нарича диференциален механизъм и на колите ви няма нищо друго което да подпомага плвното потегляне.Всички тези ефекти,които обсъждате са в резултат на различен коефициент на сцепление между задвижвашите колела и пътя и тръгнал съединител.Добрия съединител е разчетен да предава най малко 20% по-голям върт.момент от този на двигателя.Когато този момент е равен или по-малък от този на двигателя се получава при рязко потегляне ефекта на потегляне с хидросъединител или с автоматична ск. кутия.Където там има винаги боксуване на съединителя при резки потегляния.Сменете си съединителя с нементе и гумите ви ще се превъртат винаги при всички случаи на потегляне при обороти на макс.момент на двигателя. А показаното чертежче е на приложение на хидромуфа,която има предназначение основно за подобряване проходимоста при хлъзгави/зимни/ условия на експлоатация.

                        Коментар


                          #13
                          Може ли тая Мареа да има ASR (като при Стилото, може за такъв голям двигател да са сложили)
                          Stilo 1.8 16V

                          Коментар


                            #14
                            gorole написа:
                            Може ли тая Мареа да има ASR (като при Стилото, може за такъв голям двигател да са сложили)
                            Може,ако ako са я объркали със Stilo.

                            Коментар


                              #15
                              Stefan Hadjov написа:
                              Atanas71 написа:
                              Незнам но мисля че има нещо в кутията което разпределя усилието равномерно към двете колела................
                              Колега,това нещо в кутията се нарича диференциален механизъм и на колите ви няма нищо друго което да подпомага плвното потегляне.Всички тези ефекти,които обсъждате са в резултат на различен коефициент на сцепление между задвижвашите колела и пътя и тръгнал съединител.Добрия съединител е разчетен да предава най малко 20% по-голям върт.момент от този на двигателя.Когато този момент е равен или по-малък от този на двигателя се получава при рязко потегляне ефекта на потегляне с хидросъединител или с автоматична ск. кутия.Където там има винаги боксуване на съединителя при резки потегляния.Сменете си съединителя с нементе и гумите ви ще се превъртат винаги при всички случаи на потегляне при обороти на макс.момент на двигателя. А показаното чертежче е на приложение на хидромуфа,която има предназначение основно за подобряване проходимоста при хлъзгави/зимни/ условия на експлоатация.
                              Колега добре знам какво има в кутията неми предавай лекции , ремонтирал съм повече скоростни кутий отколкото ти си виждал :D и това че така съм се изразил е да подържам дъхът на темата и с компетентноста си да не засягам колегите които правят много по страни обращения :D л Така сега по темата , нямам тръгнал съединител вервай ми добре ги разбирам тези неща , карам само с нови гуми при мен е закон.Добре съм обяснил как съм направил теста чети и тогава ръси мозъци.И какво стана сега неоставихме колегите да разсъждават на темата Да неси помислил че този форум е съставен тапаци и малолетни.
                              Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                              Коментар

                              Working...
                              X