janyboy написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат на Брава 1.9 JTD - за смяна ли е ???
Collapse
X
-
наистина имат - ул.Андреи Ляпчев 7 (преди Hyundai) тел0897848814звънни първо и питай дали имат термостата наличендатчика в това положение не може да лъже, защото е много голяма аплитудатаобикновено като е повреден, амплитудата си остава 5-10 градусано се мести по скалатапримерно вместо 80/90 градуса, показва 70/80 (при мен беше така)докато ти си имаш 30 градуса разликапрочети и това все пак, защото термостата не е евтинhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=4508
-
Може да изстине и до нула градусаSev написа:до около 80 оС може и да изстинене повечеtrustworthy написа:Имай предвид, че и след смяната, дори и да ти държи постоянна температура през повечето време, при по-хладно време и спускане по надолнище без газ е нормално да поизстине.
Турбо дизелите нямат клапа да затваря притока на въздух и освен, че няма горене в цилиндрите, те допълнително се охлаждат от постъпващия студен въздух
Това става най-вече в големите зими.
_______
146 JTD
Коментар
-
Колега,ти какво ще кажеш за оптималната работна температура при JTD двигателите.Възможно ли е термостатът ми да си отваря фабрично на 75 градуса и добре ли е това за двигателя.При твойта Алфа как е?Мерсиtrustworthy написа:Може да изстине и до нула градусаSev написа:до около 80 оС може и да изстинене повечеtrustworthy написа:Имай предвид, че и след смяната, дори и да ти държи постоянна температура през повечето време, при по-хладно време и спускане по надолнище без газ е нормално да поизстине.
Турбо дизелите нямат клапа да затваря притока на въздух и освен, че няма горене в цилиндрите, те допълнително се охлаждат от постъпващия студен въздух
Това става най-вече в големите зими.
Коментар
-
първо не е голяма зимавторо човека се пуска по инерция, а не на ППХ и горене има :Dtrustworthy написа:Може да изстине и до нула градуса
Турбо дизелите нямат клапа да затваря притока на въздух и освен, че няма горене в цилиндрите, те допълнително се охлаждат от постъпващия студен въздух
Това става най-вече в големите зими.
Коментар
-
При мен доскоро си дигаше до една идея под 90 градуса и държеше там. Към края на тази зима забелязах, че сега стига до там и след това на моменти леко пада до милиметър под нея, което е индикация за бавен ’респонс’ на термостата, поне аз така мисля, но за момента не бързам да го сменям. При всички положения, в твоя случай не ми се вижда логично да ти отваря на 75. По-скоро ти седи отворен и при 75 просто дебитът през големия кръг не позволява да вдигне повече. Моята, ако я карам със смачкан педал не мърда от 88-те (или колкото са там оптималните). Двигателите ни са си почти еднакви, както знаешjanyboy написа:Колега,ти какво ще кажеш за оптималната работна температура при JTD двигателите.Възможно ли е термостатът ми да си отваря фабрично на 75 градуса и добре ли е това за двигателя.При твойта Алфа как е?Мерсиразликата м/у инерция и спускане на скорост (първото нямам навика да го практикувам) е минимална по отношение на горенето при дизелите. За пример мофга да ти дам тази зима, когато в големия сняг запалих колата и я дтржах запалена на място 30 мин, докато чистя снега около нея. След 30 мин стрелката не беше мръднала почти. В момента, в който подадох газ и позабоксувах да я изкарам и си дигна над 60 даже. Фактът, че дизелите при дълъг престой на място със запален двигател изстиват през зимата говори сам за себе си. Какво остава, ако имаме допълнително охлаждане в следствие осбтичането с въздух от скоросттаSev написа:първо не е голяма зимавторо човека се пуска по инерция, а не на ППХ и горене има :D
_______
146 JTD
Коментар
-
Колега janyboy - Не, не е възможно термостатът ти фабрично да отваря на 75 градуса.Понеже и аз съм с такъв двигател, и подробно съм разучил поведението на стрелката, ето ти точно описание на нещата: Двигателя започва да топли. Около 50 градуса стрелката започва да ходи нагоре, като в момента в който мръдне по скАлата, се предполага че тамън е подминала 50 градуса. Така ходи нагоре докато стигне 80 градуса. На 80 градуса стрелката трябва да е заела съвсем хоризонтална позиция. Двигателя продължава да топли. Стрелката не мърда, хоризонтална е. Температурата вече е 86 градуса. от тук нагоре, до 90, някъде в този диапазон термостатът трябва да започне да отваря, като преди това трябва да е напълно затворен, здраво, стабилно, без луфтове на клапана, а маркуча от него къмн радиатора - студен. Приемаме че е зима, голям студ. Пускаш парното на макс, а колата е на място, клапа за външния въздух - отворена. След около 45 секунди, до минута стрелката ще започне много, много бавно да слиза надолу. Щом слиза, значи температурата вече е под 80 градуса. В момента в който се задвижиш с поне 1400-1500 оборота на двг, стрелката трябва да си застане в средата, защото вече се отделя достатъчно топлина, и дори насилственото охлаждане не може да свали стрелката от средата. Сега да приемем че е лято, жега, 30 градуса. Термостатът е започнал да отваря на 86. Околния въздух е толкова топъл, че на практика нищо не е в състояние да охлади водата до по-малко от 80 градуса, като в резултат стрелката винаги е на средата. Работата на двг отделя топлина, водата вече е станала 97 градуса. Стрелката обаче все още е на средата. Тук се включва първа степен на перката на радиатора, и работи докато температурата не стане 93 градуса. Стрелката си седи на средата. Обаче пердашиш с 4000 оборота на 3-та по баира, и водата не може да изстине. Продължава да се стопля. Минава 100, става 101 градуса. Сега термостатът вече е напълно отворен, досега е бил полу-отворен. Ходът му трябва да е не по-малко от 9.5 мм, за да се осигури предвидената циркулация на водата. Вече и стрелката започва да ходи нагоре. Ако всичко до момента е в ред, значи е непоносима жега
Въпреки добрата циркулация на водата, и напълно отворения термостат, водата продължава да се загрява. Вече е 103 градуса, а стрелката е съвсем съвсем малко над средата, даже може и да не мръдне при тази температура. Сега вече перките завъртат на максимална скорост, и въртят докато темп. стане 99 градуса, с други думи докато стрелката пак стане хоризонтална, ако случайно е мръднала нагоре. В тоя момент спира бързата скорост, и продължава бавната. При бързата скорост въздушната струя през радиатора е толкова силна, че на практика на нашите ширини няма жега при която водата да не може да изстине до под 100 градуса. При всички останали случаи - нещо не е наред!Освен описаното насилствено охлаждане, както и пускане на скорост без газ, няма никакъв начин температурата да слезе под 85 градуса, при всички останали случаи - нещо не е наред, най-вероятно термостат. Дори и най-малката хлабавина в буталото му пречи на запечатването, и големия кръг си стои активен, което води и до описаните от теб симптоми.това което написах - така стоят нещата в моята кола, която е със същия двигател - 182 B 4.000. Термостат който отваря по-рано от 86 градуса е менте, или е дефектен по рождение.
Коментар
-
Колега оgi28b ,мерси за точния и изчерпателен отговор.Шапка ти свалям(макар че не нося).Значи веднага го сменям.Убеди ме от първия път, а това рядко става при мен.Още веднъж мерси и дано с новия термо всичко да е на 6.PS:Тоя двигател JTD-то е супер.ogi28b написа:Колега janyboy - Не, не е възможно термостатът ти фабрично да отваря на 75 градуса.Понеже и аз съм с такъв двигател, и подробно съм разучил поведението на стрелката, ето ти точно описание на нещата: Двигателя започва да топли. Около 50 градуса стрелката започва да ходи нагоре, като в момента в който мръдне по скАлата, се предполага че тамън е подминала 50 градуса. Така ходи нагоре докато стигне 80 градуса. На 80 градуса стрелката трябва да е заела съвсем хоризонтална позиция. Двигателя продължава да топли. Стрелката не мърда, хоризонтална е. Температурата вече е 86 градуса. от тук нагоре, до 90, някъде в този диапазон термостатът трябва да започне да отваря, като преди това трябва да е напълно затворен, здраво, стабилно, без луфтове на клапана, а маркуча от него къмн радиатора - студен. Приемаме че е зима, голям студ. Пускаш парното на макс, а колата е на място, клапа за външния въздух - отворена. След около 45 секунди, до минута стрелката ще започне много, много бавно да слиза надолу. Щом слиза, значи температурата вече е под 80 градуса. В момента в който се задвижиш с поне 1400-1500 оборота на двг, стрелката трябва да си застане в средата, защото вече се отделя достатъчно топлина, и дори насилственото охлаждане не може да свали стрелката от средата. Сега да приемем че е лято, жега, 30 градуса. Термостатът е започнал да отваря на 86. Околния въздух е толкова топъл, че на практика нищо не е в състояние да охлади водата до по-малко от 80 градуса, като в резултат стрелката винаги е на средата. Работата на двг отделя топлина, водата вече е станала 97 градуса. Стрелката обаче все още е на средата. Тук се включва първа степен на перката на радиатора, и работи докато температурата не стане 93 градуса. Стрелката си седи на средата. Обаче пердашиш с 4000 оборота на 3-та по баира, и водата не може да изстине. Продължава да се стопля. Минава 100, става 101 градуса. Сега термостатът вече е напълно отворен, досега е бил полу-отворен. Ходът му трябва да е не по-малко от 9.5 мм, за да се осигури предвидената циркулация на водата. Вече и стрелката започва да ходи нагоре. Ако всичко до момента е в ред, значи е непоносима жега
Въпреки добрата циркулация на водата, и напълно отворения термостат, водата продължава да се загрява. Вече е 103 градуса, а стрелката е съвсем съвсем малко над средата, даже може и да не мръдне при тази температура. Сега вече перките завъртат на максимална скорост, и въртят докато темп. стане 99 градуса, с други думи докато стрелката пак стане хоризонтална, ако случайно е мръднала нагоре. В тоя момент спира бързата скорост, и продължава бавната. При бързата скорост въздушната струя през радиатора е толкова силна, че на практика на нашите ширини няма жега при която водата да не може да изстине до под 100 градуса. При всички останали случаи - нещо не е наред!Освен описаното насилствено охлаждане, както и пускане на скорост без газ, няма никакъв начин температурата да слезе под 85 градуса, при всички останали случаи - нещо не е наред, най-вероятно термостат. Дори и най-малката хлабавина в буталото му пречи на запечатването, и големия кръг си стои активен, което води и до описаните от теб симптоми.това което написах - така стоят нещата в моята кола, която е със същия двигател - 182 B 4.000. Термостат който отваря по-рано от 86 градуса е менте, или е дефектен по рождение.
Коментар
-
Термостатът беше току що сменен-с BEHR разбира се.На него пише 88 градуса.Старият също беше BEHR,ама явно нещо не е работил коректно.Като я изкарам италиянката на магистралата ще пиша как се е държала температурата.Мерси на всички, който участваха в темата.Ps:Абе тоя термостат на много забутано място са го сложили.Едвам го извадихме като махнахме акумулатора и някой друг маркуч.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар