dimaldim написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за скоростна кутия на Браво 1.6 16 :)
Collapse
X
-
Днес с изключителната помощ на liverpool125 ( даже може да се каже, че аз му помагах) смених зъбчатките (на първичния и вторичния валове) на моята скоростна кутия. Донор ми беше Браво 1,6 1999г. Цялата операция отнема около час и половина, но нас 3 часа. Единствените проблеми, които срещнахме бяха:1. Развиването на гайките на валове - за да свалим зубчатките от двете кутии2. Разместването на едни цилиндрични съчми в синхронизатора (май е такова, но не съм сигурен) на вторичния вал.Снимки не успяхме да правим, защото и двамата бяхме омазани.За смяната не бе необходимо свалянето на скоростната кутия от колата ми. Всичко става много лесно само със свалянето на капака на кутията от към лявото колело.Stefanaki написа:Някой нещо направил ли е по въпроса - смяна на кутия или смяна на зъбчатка за пета скорост?Кои автомобили могат да са донори на такава зъбчатка?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Колеги, за да слезете във по ниски обороти, преминете на дизел, всеки мотор си има КПД и въртящ момент при определени обороти, които са съобразени със съответната ск. кутия,и предавателно число, има разлика и в тоя дето си напряга буталата да върви. :DStefanaki написа:Днес с изключителната помощ на liverpool125 ( даже може да се каже, че аз му помагах) смених зъбчатките (на първичния и вторичния валове) на моята скоростна кутия. Донор ми беше Браво 1,6 1999г. Цялата операция отнема около час и половина, но нас 3 часа. Единствените проблеми, които срещнахме бяха:1. Развиването на гайките на валове - за да свалим зубчатките от двете кутии2. Разместването на едни цилиндрични съчми в синхронизатора (май е такова, но не съм сигурен) на вторичния вал.Снимки не успяхме да правим, защото и двамата бяхме омазани.За смяната не бе необходимо свалянето на скоростната кутия от колата ми. Всичко става много лесно само със свалянето на капака на кутията от към лявото колело.Stefanaki написа:Някой нещо направил ли е по въпроса - смяна на кутия или смяна на зъбчатка за пета скорост?Кои автомобили могат да са донори на такава зъбчатка?Човекът е човек когато е на път.
Коментар
-
Ако се беше постарал да се запознаеш с цялата тема, щеше да разбереш че разлика в КПД и въртящ момент на моторите преди и след 04.1998г - НЯМА. Разлика има само в предавателните числа на трета, четвърта и пета предавка в скоростните кутии..lionov_1965 написа:Колеги, за да слезете във по ниски обороти, преминете на дизел, всеки мотор си има КПД и въртящ момент при определени обороти, които са съобразени със съответната ск. кутия,и предавателно число, има разлика и в тоя дето си напряга буталата да върви. :DAктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Колега, дай впечатления след интервенцията. Промениха ли се нещата в желаната посока?Stefanaki написа:Днес с изключителната помощ на liverpool125 ( даже може да се каже, че аз му помагах) смених зъбчатките (на първичния и вторичния валове) на моята скоростна кутия. Донор ми беше Браво 1,6 1999г. Цялата операция отнема около час и половина, но нас 3 часа. Единствените проблеми, които срещнахме бяха:1. Развиването на гайките на валове - за да свалим зубчатките от двете кутии2. Разместването на едни цилиндрични съчми в синхронизатора (май е такова, но не съм сигурен) на вторичния вал.Снимки не успяхме да правим, защото и двамата бяхме омазани.За смяната не бе необходимо свалянето на скоростната кутия от колата ми. Всичко става много лесно само със свалянето на капака на кутията от към лявото колело.Stefanaki написа:Някой нещо направил ли е по въпроса - смяна на кутия или смяна на зъбчатка за пета скорост?Кои автомобили могат да са донори на такава зъбчатка?Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
Да, разбира се.Преди: 100 км/ч - 3000об/мин120 км/ч - 3500об/минСега:100 км/ч - 2500об/мин120 км/ч - 3000об/мин140 км/ч - 3500об/минdvoinikat написа:Колега, дай впечатления след интервенцията. Промениха ли се нещата в желаната посока?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Добре, а ти каза, че си размествал нещо в синхронизатора. Не се ли появи шум след това при движение? Описваш го като много елементарна операция, с която всеки малко по-технично грамотен човек може да се справи. Какви инструменти ти бяха необходими? Може ли интервенцията да се направи в полеви условия (на улицата с крикове) или си трябва подемник?Ако можеш да опишеш детайлно процеса мисля, че ще бъде от много голяма полза за много хора от форума включително и за мен.ПоздравиFiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
Интервенцията бе направена пред блока.Необходими инструменти:крик, ключ за развиване болтове на джантата, трупче за крепеж на колата (поставя се възможно най-близко до позицията на крика),шестостени за пробките на скоростната кутия, вложки 8,10,14 и 30, тръба или друго за по-голямо рамо, чук, секач.Стъпки:Сваляне на предна лява гумаСваляне на подкалника закриващ задният капак на скоростната кутияИзточване на маслото от скоростната кутияРазвиване на задният капак на скоростната кутия - четири болта с вложка 14 и един с вложка 10Развиване на болт държащ вилка (към вилката е закрепен синхронизатора)Развиване на двете гайки държащи запчатките - вложка 30 и рамо и/или чук и секач. Много внимателно изваждане на вилката със синхронизатора, защото могат да се разместят цилиндричните "съчми" и/или да изпаднат. При мен два пъти се случи това, но с помощта на още един човек всичко се поставя както си е било.Изваждане на двете зъбчатки от двата вала.Поставяне на новите зъбчатки.Много внимателно поставяне на вилката със синхронизатора.Завиване на двете гайки.Завиване на болта държащ вилката.Поставяне на капака и завиване на неговите болтове.Поставяне на подкалника.Наливане на масло в скоростната кутия.Поставяне на гумата.Тест на колата до Нови хан и назад.Забравяш за старите навици да включваш на пета предавка при около 60км/ч. Това вече е възможно при скорост над 75км/ч, ако не искаш да си тормозиш двигателя.Ако ми остане време ще сглобя всичко на скоростната кутия донор и ще покажа и снимки.dvoinikat написа:Добре, а ти каза, че си размествал нещо в синхронизатора. Не се ли появи шум след това при движение? Описваш го като много елементарна операция, с която всеки малко по-технично грамотен човек може да се справи. Какви инструменти ти бяха необходими? Може ли интервенцията да се направи в полеви условия (на улицата с крикове) или си трябва подемник?Ако можеш да опишеш детайлно процеса мисля, че ще бъде от много голяма полза за много хора от форума включително и за мен.ПоздравиAктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Това става и без скоростна кутия донор с зъбчатки от Темпра но до сега рових и не открих с кой мотор трябвяа да е темпрата .Колега Stefanaki Ако се намери кутия донор няма ли да е по лесно да се сменят кутиите или присаждането е по лесно.FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !
Коментар
-
Присаждането е много по-лесно.За да се сменят кутиите трябва да сваляш полуоски, съединител и т.н., а така само един капак и две големи гайки. На старите зъбчатки пишеше 33/34, а на новите 31/38. В ЕПЕР май може да се провери в кои модели се използват тези зъбчатки.dani389 написа:Тоива става и без скоростна кутия донор с зъбчатки от Темпра но до сега рових и не открих с кой мотор трябвяа да е темпрата .Колега Stefanaki Ако се намери кутия донор няма ли да е по лесно да се сменят кутиите или присаждането е по лесно.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Сега проверих в EPER за 7757945 ( номерът на запчатка с отношение 31/38.). Среща се в Уно, Типо, Темпра, Браво, Брава, Мултипа и Ланча Дедра.Преди да търсите проверете точно от кои модели (среща се и при дизелови двигатели) и от кои години. Счупени скоростни кутии или такива с повредени синхронизатори или нещо друго има достатъчно.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
nedialk00
абе колеги как залепяте 210 като максималната му скорост е 185 ? с какъв размер гуми карате, ако не са по заводските стандарти това оказва влияние на скоростомера
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар