Мисля че това ще е интересна тема за повечето от нас .Както аз така и други сигорно са се замисляли какво налягане прави турбото на любимата им , можеби най правилния начин е това измерване да бъде направено с микрометър закъчен някаде по смукателния колектор .След оглед върхо моята Марея ненамерих место където това да стане безболезнено което ме наведе на мисалта че колата е способна сама да мери това налягане (датчика- МАП ).Та идеята ми е дали има начин с прост измервателен уред да се измерят стоиностите на МАП-па в движение на които да отговарят някакви си стоиности в налягане.Това би изяснилио и въпроса на кои кога и как разтоварва торбината и дали механиката не е заяла.Предполагам всеки двигател има данни до колко милибара трябва да надува турбото и на колко да се разтоварва.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да разберем колко надува турбото.
Collapse
X
-
Re: Как да разберем колко надува турбото.
Най-лесно е с обикновен манометър до 2 бара.Може да се използва и манометър с фиксирине на максимални стойности.rosenmvr написа:Мисля че това ще е интересна тема за повечето от нас .Както аз така и други сигорно са се замисляли какво налягане прави турбото на любимата им , можеби най правилния начин е това измерване да бъде направено с микрометър закъчен някаде по смукателния колектор .След оглед върхо моята Марея ненамерих место където това да стане безболезнено което ме наведе на мисалта че колата е способна сама да мери това налягане (датчика- МАП ).Та идеята ми е дали има начин с прост измервателен уред да се измерят стоиностите на МАП-па в движение на които да отговарят някакви си стоиности в налягане.Това би изяснилио и въпроса на кои кога и как разтоварва торбината и дали механиката не е заяла.Предполагам всеки двигател има данни до колко милибара трябва да надува турбото и на колко да се разтоварва.Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Re: Как да разберем колко надува турбото.
[/quote]Най-лесно е с обикновен манометър до 2 бара.Може да се използва и манометър с фиксирине на максимални стойности.[/quote]Съгласен съм но ако имаше къде да се върже без да се преправя нищо.Не ми се вярва тази информация да не може да се вземе от датчик в двигателя.
Коментар
-
Тази информация може да се вземе по време на диагностика .В опцията DATA|MONITOR има възможност за наблюдаване на определени параметри влючително и надува на турбината .Тази информация е в най-честия обмен между ЕКУ-то и датчика зада се контролира състоянието на горивния процес и количеството впръсквано гориво при ЖТД-то.Имено тук е едното място кадето се пипа при тунинговане.Изменение на съпротивлението на датчика лъже компа и той впръсква повече гориво тогава ЖТД-то полудява и показва зъби :DФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Първо ако се процедира по този начин трябва да се разбере при повишаване на налягането сьпротивлението расте или намалява.Може да се направи проба ; сваляш датчика подаваш му контролирано налягане примерно с помпа снабдена с манометър и засичаш изменение на съпротивлението и какво съпротивление на какво налягане отговаря .По прост метод от този няма.Рискът е да не претовариш датчика с налягане примерно да го напомпаш до 2 бара може да не работи коректно след това.rosenmvr написа:Съгласен съм за диагностика , но ме интересъва на базата на съпротижлението на датчика да се определи надуването.Нещо от сорта 500 ом - 1барФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Колега точно това искам да се постигне но се се надявам че тези данни трябва да ги има в специлизирана литература.Остава някой колега да сподели тези данни.Atanas71 написа:Първо ако се процедира по този начин трябва да се разбере при повишаване на налягането сьпротивлението расте или намалява.Може да се направи проба ; сваляш датчика подаваш му контролирано налягане примерно с помпа снабдена с манометър и засичаш изменение на съпротивлението и какво съпротивление на какво налягане отговаря .По прост метод от този няма.Рискът е да не претовариш датчика с налягане примерно да го напомпаш до 2 бара може да не работи коректно след това.rosenmvr написа:Съгласен съм за диагностика , но ме интересъва на базата на съпротижлението на датчика да се определи надуването.Нещо от сорта 500 ом - 1бар
Коментар
-
Колега изчакай малко до седмица две ще е готов този уред http://infoboardbg.com/в него ще има инжинерна информация която ще се изписва на дисплея по зададени настройки.По добре прочети за какво става въпрос.Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Обърнете внимание на постовете на Stefan Hadjov - според него данните получени от МАП са косвени, а всеки датчик връща някакво напрежение, това е най-точното имзмерване, а не омове или нещо друго. Така и МАП-а при определени стойности на налягането следва да върне някакво напрежение, което вече според таблица се равнява на определено налягане
Коментар
-
С измерване промяната в съпротивлението е по точен метод .Според мен е така.Във всяка сервизна литература дават метода за измерване на съпротивление на даден датчик и на базата на получените резултати установяваш коректноста в работата му.Става и с измерване на върнато напрежение но немисля че е толкова точно независимо че двете неща са свързани.ogi28b написа:Обърнете внимание на постовете на Stefan Hadjov - според него данните получени от МАП са косвени, а всеки датчик връща някакво напрежение, това е най-точното имзмерване, а не омове или нещо друго. Така и МАП-а при определени стойности на налягането следва да върне някакво напрежение, което вече според таблица се равнява на определено наляганеФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Колега тази темя я четох преди два дни и съм страшно ентусиазиран , но доколкото разбрах момчето го прави май за Хонда - несъм сигорен точно а повечето от наште коли не са с 16 пинова ОБД букса а с някаква троина горе до десния макверсон.Иначе ако става и за нас ме броите за една броикаAtanas71 написа:Колега изчакай малко до седмица две ще е готов този уред http://infoboardbg.com/в него ще има инжинерна информация която ще се изписва на дисплея по зададени настройки.По добре прочети за какво става въпрос.
,ще чакам с интерес да предоставиш някаква информация от прототипа ако стане за твоята мареа.Междувремено ако някои има някакви дани за мап сензора от професионална литература нека да ги сподели с нас ако неса таина разбирасе.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар