Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на задни амортисьори при Мареа Уикенд

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на задни амортисьори при Мареа Уикенд

    Здравейте,Поради липса на подфорум "Ходова част и купе", ще ви ви занимая малко с моя таралясник в този раздел. Пък ако решите, че е на неправилното място, преместете темата където трябва.Та да преминем към проблема. Собственик съм на Фиат Мареа Уикенд - набор 1999 година. Задните амортисьори са пътници и бих искал да си ги сменя, но искам да ги сменя сам. Имам инструменти, имам скоби, сменям съм предни и задни амортисьори на Рено, така че имам някакъв опит, колкото и малък да е. Порових се във форума, но не открих да има тема, която да описва как се сменя заден амортисьор при Мареа Уикенд.Аз поогледах малко на моята кола и възникнаха следните въпроси:1. Не открих къде са закрепени отгоре задните амортисьори и съответно от къде има достъп до гайките в горната им част.2. Освен амортисьорите, нещо друго трябва ли да се смени освен тях? Тампони или нещо друго?3. Искам да сменя буферните тампони в задните пружини, защото са ми скъсани. Там има ли някакви хитрости?4. Освен изброените до тук неща, има ли някакви други тампони или аксиални лагери, които е желателно да се сменят?5. Какъв тип са задните амортисьори - маслени или газови? В една книга за Браво/Брава пише, че задните са двойнодействащи газови. В едни каталози пък пише, че са маслени. Последно какви са оригинално?Не съм спортен тип, по-скоро искам да ми вози комфортно, но да държи пътя.Благодаря предварително за отговорите и се надявам да не дублирам подобна тема.

    #2
    Ей тука всичко си пише:http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...&%20Wheels.pdf
    Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

    Коментар


      #3
      Re: Смяна на задни амортисьори при Мареа Уикенд

      Airfan написа:
      ...5. Какъв тип са задните амортисьори - маслени или газови? В една книга за Браво/Брава пише, че задните са двойнодействащи газови. В едни каталози пък пише, че са маслени. Последно какви са оригинално?Не съм спортен тип, по-скоро искам да ми вози комфортно, но да държи пътя...
      Колега, щом държиш на комфорта, моят съвет е да не слагаш газови. Изхождам от опита си с моята Брава - след смяната с газови, возията чувствително се
      FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

      Коментар


        #4
        Ето малко помощ ама да знаеш ,че горния болт се вади малко трудно.Най лесно става със специален инструмент клещи които захващат главата му и го измъкват от мястото в което е заврян.
        Прикачени файлове
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          @Pecho - Сега в момента ми харесва как вози общо взето. Може би дори е малко по-твърдо за моя вкус, но като цяло е добре. Насочил съм се към маслени, но изведнъж излезна по книгите, че са газови и затова питам какви са били оригиналните. Отделно така наречените газови не са само газ, ами маслено-газови. Поне така ми се струва, че съм чел.@Tornado - Свалих си workshop manual-а и видях такава картинка, но там показват процедурата при свален заден мост, а аз бих искал да ги сменя без да свалям моста. Възможно ли е и някой правил ли го е?Поздрави,Airfan

          Коментар


            #6
            Re: Смяна на задни амортисьори при Мареа Уикенд

            Airfan написа:
            Здравейте,Поради липса на подфорум "Ходова част и купе", ще ви ви занимая малко с моя таралясник в този раздел. Пък ако решите, че е на неправилното място, преместете темата където трябва.Та да преминем към проблема. Собственик съм на Фиат Мареа Уикенд - набор 1999 година. Задните амортисьори са пътници и бих искал да си ги сменя, но искам да ги сменя сам. Имам инструменти, имам скоби, сменям съм предни и задни амортисьори на Рено, така че имам някакъв опит, колкото и малък да е. Порових се във форума, но не открих да има тема, която да описва как се сменя заден амортисьор при Мареа Уикенд.Аз поогледах малко на моята кола и възникнаха следните въпроси:1. Не открих къде са закрепени отгоре задните амортисьори и съответно от къде има достъп до гайките в горната им част.2. Освен амортисьорите, нещо друго трябва ли да се смени освен тях? Тампони или нещо друго?3. Искам да сменя буферните тампони в задните пружини, защото са ми скъсани. Там има ли някакви хитрости?4. Освен изброените до тук неща, има ли някакви други тампони или аксиални лагери, които е желателно да се сменят?5. Какъв тип са задните амортисьори - маслени или газови? В една книга за Браво/Брава пише, че задните са двойнодействащи газови. В едни каталози пък пише, че са маслени. Последно какви са оригинално?Не съм спортен тип, по-скоро искам да ми вози комфортно, но да държи пътя.Благодаря предварително за отговорите и се надявам да не дублирам подобна тема.
            Колега скоро и аз ги сменях като свалш гумата има един отвор в него има пласмасова втулка махаш я и навътре ще видиш винта които държи амортесьора от горната страна ( трябвати гидоре с одължение и дълбок камък). Долния краи няма как да не го видиш къде е хванат.Аз се доверих на Морюнро рефлекс ( гас и масло) и останах доволен колата се държи много стабилно на пътя а разлика в возията ненамерих, двата с безплатен монтаж ми излезнаха 150лв и 3 години гаранция. В александър ми предлагаха оригинални делфи за по 55-65 лв без монтаж и 6 месеца гаранция , решението си е твое за избора всеки си има предпочитания.


            r_osen@yahoo.com

            Коментар


              #7
              Airfan написа:
              ... Отделно така наречените газови не са само газ, ами маслено-газови. Поне така ми се струва, че съм чел...
              И аз така съм чувал. :D Съжалявам, някъде съм блял (а не газово-маслени) . Не знам дали всички газови са двойнодействащи, но моите са такива и с това си обяснявам усещането за по-твърда возия.
              FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

              Коментар


                #8
                Airfan написа:
                @Pecho - Сега в момента ми харесва как вози общо взето. Може би дори е малко по-твърдо за моя вкус, но като цяло е добре. Насочил съм се към маслени, но изведнъж излезна по книгите, че са газови и затова питам какви са били оригиналните. Отделно така наречените газови не са само газ, ами маслено-газови. Поне така ми се струва, че съм чел.@Tornado - Свалих си workshop manual-а и видях такава картинка, но там показват процедурата при свален заден мост, а аз бих искал да ги сменя без да свалям моста. Възможно ли е и някой правил ли го е?Поздрави,Airfan
                като свалш гумата има един отвор в него има пласмасова втулка махаш я и навътре ще видиш винта които държи амортесьора от горната страна ( трябвати гидоре с одължение и дълбок камък).Трябва ти и нещо с което да измъкнеш болта защото не е сигурно ,че гедорето ще го извади.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Само искам да допълня,че не е задължително да махаш тази втулка,тя предпазва от възможността да изпуснеш болта в гредата Аз лично ги смених без да я свалям
                  RIP Bravo 100 16V
                  Audi A4 2.5 TDI

                  Коментар


                    #10
                    При Темпрата след вдигане на крик трябва да се подложи трупче под задния мост и да се пусне малко,за да се свие амортисьора,иначе няма вадене.И ключа за гедорето-15-трябва да е тънкостенен,иначе няма влизане.
                    Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                    Коментар


                      #11
                      Супер сте! А от към резервоара достъпа е по-труден май. Има ли някаква тънкост там?

                      Коментар


                        #12
                        Само много внимавай да не изтървеш камъка 15 в моста! Иначе останалото е фалсулска работа!

                        Коментар

                        Working...
                        X