BO написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Често развъртане на вентилатора на радиатора?
Collapse
X
-
Здравейте отново,Благодаря на всички за полезната дискусия. Двете кабелчета към вентилатора ги видях. И двете са на клеми и са включени. Трудно ми е да преценя дали не са наред. Надявам се да не са ги обърнали. Дали пък не е в това проблема, понеже клемите са две и май са еднакви? Ако сега се включва втората степен вместо първата и обратно....?! Мисля да си закупя парафлу и да го разредя според разписанието за издържане до -20 градуса. Перката има балансиращи тежести и не е разбалансирана. Не е и прекалено шумна. Въпросът е, че се върти извънредно често и най-вече на максимални обороти!, когато позагрее автомобила спрямо преди удара. Това с кабелчетата ме заинтригува. Мисля, че има някакви цветове по тях. Ще взема да ги щракна с апарата и някой с Пунто да сподели как са включени при него.
Коментар
-
Колеги, ето как изглежда при мен вентилаторът погледнат отгоре при отворен капак. Имам въпрос към притежателите на същия модел. При вас как са свързани двете кабелчета към вентилатора, които са оградени с червено на снимката? При мен те са съответно по-близкият на снимката е розово с черна лента, а по-далечния е сив.
Коментар
-
Да. Скоро си правих експеримент с Визата за точността на уреда на таблото за температурата. Стрелката застана на средата при показание на Визата 80 градуса и си остана там до 93 градуса, когато се включи перката, нямам климатик и има само една степен. Температурата падна бързо с 2-3 градуса и перката изключи. Колата беше в гаража. И аз мисля, че бензинов автомобил ако всичко му е наред не трябва да работи на повече от 95 градуса. Опита ми го потвърди.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
И аз съм така но не чувам и релето.По въпроса с антифриза , мисля че е задължително да се кара с антифриз разреден нормално.Ако караш само със вода сипи зимата антифриз и гледаи как тече навсякаде.ilkor написа:Аз мисля че това е нормално. Защото и при мен като се позатопли времето и след смяна на термостат започна да се включва перката за 20-30 секунди като изфорсирам двигателя.При мен перката не се чува но чувам реле как щтрака в джапката.
Коментар
-
колега като гледам всичко изглежда наред /от снимката/ по добре го свали това чудо и виж да не е побългарявано отвътре невидимата от снимката частkrusanov написа:Колеги споделете само така ли са свързани при вас двете клеми към вентилатора на снимката по-горе.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
сега разбрах и на мойта за какво е това, че на мен буксата ми е заминала там и трябва да сменям (малко по разлицхна е от моита, даже пусках обява в раздлеа за покупки, че по магазините я няма) но мислех че е някакъв дадчик които определя кога да пуска радятора а не че е реостат. вързах на късо кабелчетата на буксата с един кламер (от по дебелите) и тои за 2-3 секунди се нагря толкова, че не можех да го държа повече.
Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
Даа сега загледах по-внимателно снимката и вярно не е релето, но и не трябва да се нарича реостат, понеже функцията на реостата е плавно изменение на съпротивлението за големи товари, следователно това е мощен резистор.Sev написа:това на снимката не е релетова е реостата, намалящ оборотите за първа степенFIAT PUNTO 1.7 TD
CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE
Коментар
-
Като съм го разглеждал това е нещо като мощен жичен резистор, не помня колко ома, но съм ги проверявал такива с омметър ... като го окъсиш по принцип тръгва втората степен на вентилатора ... Някакъв терморезистор е явно... Но според мен просто вентилатора му се е прецакал от удара и сега шуми повече ...Моя вентилатор като загрее колата непрекъснато включва и изключва като съм на място ... по някой път като изгася колата той се включва и работи 10-тина - 15 секунди - което ми се струва странно, но може би е заради слабия акумулатор и се получава някакво смущениеTOKATA написа:Даа сега загледах по-внимателно снимката и вярно не е релето, но и не трябва да се нарича реостат, понеже функцията на реостата е плавно изменение на съпротивлението за големи товари, следователно това е мощен резистор.Sev написа:това на снимката не е релетова е реостата, намалящ оборотите за първа степен
Понеже е за смяна АБ...Мисля, че при теб всичко е нормално, освен вентилатора ... пробвай да извадиш буксата от датчика за температурата и да окъсиш два от изводите (те са три, но не помня кои два точно) - та пробвай - като тръгне окъсяваш и терморезистора - ако се промени скоростта значи всичко ти е наред по системата ... ако не се промени - тогава става интересно
Коментар
-
Нормално е. Явно при всички Фиати вентилатора не е свързан през контактният ключ и за това се получава да се включи въпреки, че колата си я загасил. Включва се защото антифриза в радиатора не може да изстине веднага и като му стане "топло" на датчика веднага щом си изгасил колата включва.kiler_4o написа:Моя вентилатор като загрее колата непрекъснато включва и изключва като съм на място ... по някой път като изгася колата той се включва и работи 10-тина - 15 секунди - което ми се струва странно,...Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
аха....на мойто пунто като му окъсиш двата кабела на датчика на перката и включва при изваден контактен ключ...Явно при всички Фиати вентилатора не е свързан през контактният ключ и за това се получава да се включи въпреки, че колата си я загасил.Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар