Dido_Lyubenov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помогнете! Антифриза блика...
Collapse
X
-
Ами не е така. Много чест симптом е именно появяването на "възглавници" в охладителната уредба и изхвърлянето на антифриз. В по-леките случаи дори не изхвърля антифриза, а просто няма парно или прегрява двигателя и др.под. Засмукването на вода в аспуха също е минимално и не се забелязва. Просто защото водата се всмуква в цилиндъра с 1атм, а изгорелите газове се нагнетяват в охладителната система с 30атм. налягане.И следва едно перманентно обезвъздушаване - не ти е майко работа. Всъщност, обезвъздушаването на охладителната система би трябвало да се прави веднъж. След това просто няма откъде да влезе въздух. Да не говорим, че при изправна система, би трябвало да се обезвъздушава сама. Правилният подход към диагностиката в случая е да се провери концентрацията на CO във охладителната течност.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
Точно така е. Системата може да си работи спокойно и отворена, без капачка. Единственото предимство на затворената система, е че при нея се получава налягане по-високо от атмосферното, а както знаем при повишаване на налягането се повишава и точката на кипене на течността - така вместо да заври водата около 100 градуса и да се получат въздушни тапи в системата, тя завира при по-висока температура и така имаме ефективно охлаждане до по-висока температура на мотора и има по-голям шанс да не го прегреем.Тук е важно да кажа също, че при изправна и чиста система до температури над 95 градуса въобще не трябва да се стига, дори и да е отворена капачката. Това лято (на 2007) пътувах доста в най-големите жеги и за 330км без спиране (Г. Делчев - Монтана) през Петрохан, стрелката на температурата не ми се е качвала над средата. Предполагам вентилатора се е включвал често, но е запазена нормалната работна температура на двигателя.На колежката ще кажа, че декември месец с едно Браво 1.6 имаше подобен проблем. Загряваше и въпреки многото опити за обезвъздушаване не се получи нищо. Причината се оказа останал постоянно затворен термостат.MadHead написа:Не съм съгласен. На загрял двигател си махам капачката и единственото което се получава е че съска при развиване на капачката. Тази процедура съм я пробвал на двете коли (ВАГ така се обезвъздушават) Даже като я оставя отворена на място си включва и вентилатора. Едно приятелче скоро се прибра от Варна без капачка...Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Аз поне 6 пъти съм сменял гарнитура на глава, но на камион ЗИЛ 151, ако ви говори нещо. Причината беше, че главата беше изкривена, и да ви кажа яко си хвърляше вода през ауспуха всеки път. Това за появата на възглавница в охладителната система при скапана гарнитура не го отричам, но не видях никъде написано, че хвърля вода през ауспуха. И освен налягането в охладителната система при загрял двигател, за всмукване на вода в цилиндъра спомага и вакуума в такт всмукване, при който ако има скапана гарнитура, влиза водата в цилиндъра. Това влошава и работата на двигателя, което е следващият признак за скапана гарнитура. А това че ако е обезвъздушена системата, няма как да влезе въздух - да, но ако не отваря термостата, в един момент течноста в малкия кръг прегрява и започва да кипи, което води до образуване на газов джоб, който продължава да се разширява от топлината и кара антифриза да търси кде да излезе. Нека колежката, ако вече не е намерила кой да оправи колата да даде отговори на следните въпроси : 1. Излиза ли голямо количество бял дим от ауспуха ? 2. Нарушена ли е работата на двигателя (на празен ход се усеща достатъчно добре) ? 3. Нормално ли изглежда двигателното масло ? 4. Забелязва ли се наличие на двигателно масло в антифриза ? 5. При загрял двигател, охлаждащия радиатор топъл ли е или студен, но по средата, не само отгоре ?След като отговори на тези въпроси, ще можем да дадем полезни съвети. Иначе само я объркваме.johnfound написа:Ами не е така. Много чест симптом е именно появяването на "възглавници" в охладителната уредба и изхвърлянето на антифриз. В по-леките случаи дори не изхвърля антифриза, а просто няма парно или прегрява двигателя и др.под. Засмукването на вода в аспуха също е минимално и не се забелязва. Просто защото водата се всмуква в цилиндъра с 1атм, а изгорелите газове се нагнетяват в охладителната система с 30атм. налягане.И следва едно перманентно обезвъздушаване - не ти е майко работа. Всъщност, обезвъздушаването на охладителната система би трябвало да се прави веднъж. След това просто няма откъде да влезе въздух. Да не говорим, че при изправна система, би трябвало да се обезвъздушава сама. Правилният подход към диагностиката в случая е да се провери концентрацията на CO във охладителната течност.Dido_Lyubenov написа:Колеги, при скапана гарнитура на главата има два симптома които да подскажат, че е от нея:1. Смесва масло и антифриз2. Хвърля яко вода през ауспуха Зависи къде е избила гарнитурата. В описания случай не видях никой да е писал има ли го накой от тези признаци, или дали е проверявано за тяхното съществуване. Според мен в случая или се е скапал термостата и не отваря големия кръг, или не е обезвъздушена правилно охладителната инсталация. В двата случая се получава въздушна възглавница в системата и вероятноста от прегряване е огромна. Затова съветвам колежката да потърси някой който е наясно с двигателите, за да провери къде точно е проблема. Да НЕ пали двигателя преди да се отстрани проблема. Гаранция за въздушна възглавница е факта че парното духа студено.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Я и аз да ползвам темата на колежката да питам нещичко относно тая гарнитура на главата...Така, първо да отбележа, че колата ми работи прекрасно, никакви проблеми в работата на двигателя. Е, може би термостата ми вече си заминава, че гледам напр. от Орлов мост до Плиска, стрелката на темп. от средата е отишла почти до долу.. но всъщност не това е проблема. Така... понеже ми капеше антифриз от там дето влиза водното съединение долу в радиатора та трябваше да го извадя и да сменя скобата. Като източих антифриза и го погледнах видях, че плуват вътре мазни петна, а и е черничък (м/у другото септември месец е сменян антифриза и е чистен радиатора на пароструйка, не би трябвало да е мръсна май течността) Та това са ми въпросите - Значи ли, че ми се смесват маслото и антифриза? Заминала ли е гарнитурата на главата и общо взето скъп ли е този ремонт и мога ли да си карам така още извистно време? Парното ми работи перфектно. Като, че ли на място колата си плюе водица през ауспуха. Даже не "като, че ли", а направо си плюе!Bravo 1.6 16v
Коментар
-
Какво гориво използваш - газ или бензин, губи ли се антифриз и в какво състояние е маслото - има ли признаци да се е смесило с вода ?chris написа:Я и аз да ползвам темата на колежката да питам нещичко относно тая гарнитура на главата...Така, първо да отбележа, че колата ми работи прекрасно, никакви проблеми в работата на двигателя. Е, може би термостата ми вече си заминава, че гледам напр. от Орлов мост до Плиска, стрелката на темп. от средата е отишла почти до долу.. но всъщност не това е проблема. Така... понеже ми капеше антифриз от там дето влиза водното съединение долу в радиатора та трябваше да го извадя и да сменя скобата. Като източих антифриза и го погледнах видях, че плуват вътре мазни петна, а и е черничък (м/у другото септември месец е сменян антифриза и е чистен радиатора на пароструйка, не би трябвало да е мръсна май течността) Та това са ми въпросите - Значи ли, че ми се смесват маслото и антифриза? Заминала ли е гарнитурата на главата и общо взето скъп ли е този ремонт и мога ли да си карам така още извистно време? Парното ми работи перфектно. Като, че ли на място колата си плюе водица през ауспуха. Даже не "като, че ли", а направо си плюе!Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Колата е на бензин. Антифриз определено губи, но се надявам, че това е от теча, който имаше от водното съединение. Днес смених скобата (старата беше мн. зле, не хващаше хубаво и капеше от там) и се надявам вече да не прави локва отдолу. От тук нататък ще продължа да наблюдавам за спад в нивото на антифриза, преди просто си знаех, че тече и постоянно доливах. М/у другото колата никога не е оставала без течност в казанчето. Днеска доста рових из форума и като ми остане време някой ден ще погледна за бял пушек отзад и за това, което казваш дали маслото е разредено.Dido_Lyubenov написа:Какво гориво използваш - газ или бензин, губи ли се антифриз и в какво състояние е маслото - има ли признаци да се е смесило с вода ?chris написа:Я и аз да ползвам темата на колежката да питам нещичко относно тая гарнитура на главата...Така, първо да отбележа, че колата ми работи прекрасно, никакви проблеми в работата на двигателя. Е, може би термостата ми вече си заминава, че гледам напр. от Орлов мост до Плиска, стрелката на темп. от средата е отишла почти до долу.. но всъщност не това е проблема. Така... понеже ми капеше антифриз от там дето влиза водното съединение долу в радиатора та трябваше да го извадя и да сменя скобата. Като източих антифриза и го погледнах видях, че плуват вътре мазни петна, а и е черничък (м/у другото септември месец е сменян антифриза и е чистен радиатора на пароструйка, не би трябвало да е мръсна май течността) Та това са ми въпросите - Значи ли, че ми се смесват маслото и антифриза? Заминала ли е гарнитурата на главата и общо взето скъп ли е този ремонт и мога ли да си карам така още извистно време? Парното ми работи перфектно. Като, че ли на място колата си плюе водица през ауспуха. Даже не "като, че ли", а направо си плюе!Bravo 1.6 16v
Коментар
-
Така.. днес направих следните проверки: При форсиране на ДВГ не се образуват мехурчета в казанчето с антифриза, само, че се пени (незнам дали трябва). При форсиране на 3-4 хил. оборота не излиза никакъв пушек от ауспуха, при 5-6-7 хил. започва да излиза тъмен пушек (кафяво-черен) - бял НЕ излиза. Маслото изглежда добре, както на студен двигател, така и на загрял ДВГ. Маркучите не са твърди. Направих и този тест, взет от друга темаи според него нещата изглеждат ОК. Остава единствено това, че в антифриза има мазни петна и е тъмен. Всички останали признаци за издухала гарнитура на главата, които открих във форума съм ги проверил и само това с антифриза е притеснителното според мен. Възможно ли е гарнитурата да не е заминала, но да е тръгнала и да трябва да се смени?pakumba написа:сега половината форум ще иде да си смени гарнитурите на главите
реда е следния: палиш, работи 30 секунди колата, гасиш. отваряш капачката ако направи пссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс яко начи надува. ако псътне съвсем малко или въобще не направи пс начи сичко е ок.Bravo 1.6 16v
Коментар
-
Мисля, че няма място за притеснения.chris написа:Така.. днес направих следните проверки: При форсиране на ДВГ не се образуват мехурчета в казанчето с антифриза, само, че се пени (незнам дали трябва). При форсиране на 3-4 хил. оборота не излиза никакъв пушек от ауспуха, при 5-6-7 хил. започва да излиза тъмен пушек (кафяво-черен) - бял НЕ излиза. Маслото изглежда добре, както на студен двигател, така и на загрял ДВГ. Маркучите не са твърди. Направих и този тест, взет от друга темаи според него нещата изглеждат ОК. Остава единствено това, че в антифриза има мазни петна и е тъмен. Всички останали признаци за издухала гарнитура на главата, които открих във форума съм ги проверил и само това с антифриза е притеснителното според мен. Възможно ли е гарнитурата да не е заминала, но да е тръгнала и да трябва да се смени?pakumba написа:сега половината форум ще иде да си смени гарнитурите на главите
реда е следния: палиш, работи 30 секунди колата, гасиш. отваряш капачката ако направи пссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс яко начи надува. ако псътне съвсем малко или въобще не направи пс начи сичко е ок.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Е, хвърли ме в тъчаchris написа:Всичко хубаво, ама антифриз се губи, а теч нямаchris написа:А дано :DDido_Lyubenov написа:Мисля, че няма място за притеснения.
Идейки
п.п. Течността я проверявам само на студен двигател, спряна на едно и също равно място.
Ако има пробив между охладителната и мазилната система, като угасиш двигателя (когато е загрял ), маслото няма налягане а антифриза има. Тогава в маслото ще има антифриз, който ще го пресече, защото съдържа вода. Другият вариант е, да е избила м/у цилиндър и охладителна система, но тогава ще се наруши работата на двигателя. Вади запалителните свещи и ги виж дали имат еднакво оцветяване на електродите. Ако има някоя с различен цвят от другите, провери на изстинал двигател, има ли в цилиндъра някаква влага. Или пък провери всички цилиндри за влага на студен двигател, примерно след като не си я карал от вечерта до сутринта на другия ден. Друго не се сещам.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар