Тука с един приятел спорим как се мери компресията - при горещ или при студен двигател?Според мен се мери при студен за да си проличи разликата в компресията на отделните цилиндри, според мен като е загрял двигателя компресията се изравнява и няма много смисъл от мерене.Кажете и вашето мнение как се мери
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мерене на компресия - при студен или при горещ двигател
Collapse
X
-
Мерене на компресия - при студен или при горещ двигател
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първатаЕтикети: –
-
ИСКРЕНО СЕ ИЗВИНЯВАМ , БЯХ ПОДВЕДЕН ОТ ТАКИВА МАЙСТОРИFiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
-
И аз така знам че се мери при студен двигател обаче вижте какво пише в една книгаДвигател 412цитирам:ПРОВЕРКА НА СГЪТЯВАНЕТО В ЦИЛИНДРИТЕПреди измерването на сгъстяването(налягането в края на такта сгъстяване) в цилиндрите на двигателя се проверяват и при необходимост се регулират хлабините на клапаните. След това двигателят се загрява до температура на охлаждащата течност 80-90 С, изваждат се запалителните свещи и се отварят изцяло въздушната(смукача) и дроселната клапа. Поставя се гуменият накрайник на уреда за измерване на налягането в отвора за свещта на първия цилиндър, плътно се притиска към ръба на отвора и се завърта коляновият вал на двигателя с пусковия електродвигател(стартера) с честотата на въртене 180-360 об/мин, докато налягането в цилиндъра престане да се увеличава. Аналогично се проверява сгъстяването в останалите цилиндри. Налягането ТРЯБВА ДА БЪДЕ НЕ ПО-МАЛКО ОТ 1 МРа(10 кгс/кв см) и не трябва да се отличава в отделните цилиндри с повече от 0.1 МРа(1 кгс/см кв).Литература: Горелов Л. М. и колективРемонт автомобилей ,,Москвич" моделей 2140, 2138МТранспорт, 1983Превод от руски Събин Такев-Аз ремонтирам МосквичДИ ,,Техника"София, 1990гhttp://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Мерене на компресия...........
Никога компресия на ДВГ не се мери на студен двигател.Меренето на студено е мнение на нашите псевдомаистори.При колко студено попитаите:30;20;10;0;-5;-10 градуса.Веднага се разбира несъстоятелноста на това твърдение.Колкото е по студен двигателя ,толкова е по голяма компресията,защото маслото е гъсто и създава голямо уплътнение в буталната група.Във всички сервизни ръководства е изрично казано:мери се при забележете 80 гр. на маслото,а не на охладителната течност.Това е истинското работно състояние на двигателя.Поздрави от мен на всички които мерят на студено.
Коментар
-
Re: Мерене на компресия...........
Това добре колега обаче при студен двигтел са по големи и луфтовете от износване на двигателя и по лесно си проличава разликите докато ката се загреее се поуплътнява - не е ли така?Освен това когато двигателя е загрял хубаво сегментите са напълнени хубаво с масло и от там идва уплътняването а не от реалното износване на двигателя А за температурата при студен двигател колкото е по студен -толкова по лоша компресия би показалИначе защо според мен при минус 10 износен дизел не иска да пали а нов пали когато при загрял двигател и двата работят по еднакъв начин? Не е ли така или аз разсъждавам грешно?Stefan Hadjov написа:Никога компресия на ДВГ не се мери на студен двигател.Меренето на студено е мнение на нашите псевдомаистори.При колко студено попитаите:30;20;10;0;-5;-10 градуса.Веднага се разбира несъстоятелноста на това твърдение.Колкото е по студен двигателя ,толкова е по голяма компресията,защото маслото е гъсто и създава голямо уплътнение в буталната група.Във всички сервизни ръководства е изрично казано:мери се при забележете 80 гр. на маслото,а не на охладителната течност.Това е истинското работно състояние на двигателя.Поздрави от мен на всички които мерят на студено.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Да но мисълта ми беше че този износения двигател когато е топъл показва приблизително същата компресия с тази на читавия двигател горещ.по 2 - това съпростивление на гъстото масло го има и неизносен двигател ама пали значително по лесноза горивната смес също говорим при еднакви условия за двата двигателя.Още един въпрос - при мерене на компресия добре ли е да се изключи подаването на гориво към горивната камера и как да стане това? С изваждане на кабелите на горивната помпа?Stefan Hadjov написа:Разсъждаваш грешно.Студен не пали,защото: 1.Двиг. е износен 2.Има голямо вътр. съпротивление от гастото масло 3.Горивната смес се възпламенява доста по трудно от колкто при топло време.А защо пали топъл ще си отговориш сам като вникнеш в горенаписаното.Идва момент,когато и топъл не пали.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Не спорете. Компресията се мери и на студен двигател и на топъл. Както и с отворена дроселна клапа, така и със затворена. Така се получават 4 комплекта данни за всеки цилиндър, които при правилна интерпретация дават много информация за състоянието на двигателя. Тълкуването на данните е малко "висш пилотаж", обаче дава възможност за ранна диагностика на двигатели, които иначе изглеждат съвсем наред.Бях чел някъде статия по въпроса, но за съжаление не мога да я намеря в момента.Спомням си само, че се гледа и горе долу за колко оборота на двигателя се достига максималното налягане. Има случаи, когато налягането достига висока стойност, но много бавно - това също означаваше някакъв проблем (май по клапаните).Другият трик при мерене на компресия е, ако в някой цилиндър е ниска, наливаме 20мл масло и повтаряме измерването - ако проблема е в пръстените, компресията временно се възстановява, ако е от клапани, си остава ниска.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
deadairplane -
Ами не мога да я намеря точно тази. Ето обаче друга, където има графики на компресията при студен и топъл двигател. В случая компресията в 1-ви цилиндър е ниска при студен двигател и нормална при топъл. Причината - счупена вътрешна пружина на клапана. В този случай, заради по-слабата сила на затваряне, докато маслото е гъсто, хидрокомпенсаторите успяват да отворят клапана и компресията пада.Статията: http://www.zr.ru/articles/47937/Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Мерси за статията
И все пак като меря компресия добре ли е да се спре подаването на бензин в цилиндрите?
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Да ви споделя и аз мъките си от лятото и изобщо не съм и помислял какъв ще е проблема с компресията. Значи колата е с хидравлични повдигачи, сменяхме вал, кобилици и повдигачи. Но на единия цилиндър след смяната на вала, на студен двигател - 0-2 бара компресия, като загрее - 10 бара. Почна се сваляне на глава, шлайф и какво ли не. Усъмнихме се и в сегментите, но преди смяната на вала нямаше никакъв проблем. Оказа се, че 2 от кобилиците с максимално натиснати повдигачи леко натискат клапана. Защо обаче като загрее двигателя и тея постоянно натиснати клапани затварят нямам идея. Явно вала и кобилиците не са били правилно разчетени, защото пробвахме и с нови и стари повдигачи. При хит-ко в Ямбол се смениха 2 кобилици с малко по-тънки (0.1мм или нещо такова) и двигателя заспа. Така, че имайте едно на ум, че ако няма компресия на студен, а има на топъл двигател проблема може и да е в звеното кобилица/повдигач. Все още не мога да си го обясня защо.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Моето мнение е, че е добре да се спре, ако не е много трудно. Например, на коли с газова уредба е достатъчно да се постави ключа на средно положение.Има и различни особенности при различните двигатели:1. При карбураторните автомобили и при мерене с напълно отворен дросел - не е задължително. При тези условия карбуратора смуче много малко бензин.2. При инжекционните автомобили; напълно отворен дросел - по скоро не. Те обикновенно си имат режим "продухване" - при много ниски обороти и напълно отворен дросел, инжекторите са изключени.3. При мерене със затворен дросел (екзотика разбираш ли) - да, на всички автомобили - иначе задавянето е сигурно.Между другото, меренето на компресия на затворена дроселна клапа, позволява да се проявят по-добре и най-малките течове през клапани или буталните пръстени. Течове, които при напълно отворен дросел ще дадат малко намаляване на компресията, при затворен дросел дават големи разлики в наляганията.Друга особенност, масите на извадените свещи трябва да се свържат с проводник към масата на колата. Не е добре да се оставят свободни - напрежението се вдига много и може да изгори бобината. Другият вариант е да се изключи първичната страна на бобината, но според мене на съвременните двигатели, това ще предизвика грешка на ECU-то; която трябва да се нулира после (тук не съм много компетентен).infineon написа:Мерси за статията
И все пак като меря компресия добре ли е да се спре подаването на бензин в цилиндрите?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар