Здравейте , от онзи ден и аз се присъединих към семейството на Фиат. Взех си Брава и съм много доволен. Много ми харесва. Та сега на въпроса... проверихме маслото днес защото утре ми предстои смяна на маслото и ремъка с ролките. Всъщност неможахме да определим нивото на маслото понеже щеката е омазнена чак до средата ... сега незнам дали не е някъв бивш проблем дето не е оправен или самото каналче на щеката е омазнено . Все пак утре съм решил да правя смяната. Въпроса ми е дали да сменям маслото направо и да се надиавам после всичко да е наред или първо да мина през диагностик както си е така, за да провери дали не вкарва бензин в маслото или антифрийз. Струва ми се че мирише на бензин. Все пак незнам как е карана и калко са я палили докато я докарат от италия на автовоз. Та чудя се дали да не сменя първо маслото и да видим дали пак ще го покачи или да ходя на диагностика, за да предотвратим излишно похабяване на масло. Между другото съм избрал Castrol 10x40W..дали е подходящо. Предварително благодаря за отговорите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за смяна масло
Collapse
X
-
В този ред на мисли, тъй като ми предстои смяна на масло и на мене, къде от София мога да си намеря Selenia Gold? В магазина на Стамболийски дали имат?ancho написа:Castrol по принцип е най-доброто масло, все пак е и най-скъпо, но спецялно за двигателите на ФИАТ взимай Селения, защото Селения е на ФИАТ и е спрецялно разработено за двигателите на ФИАТ!Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Може ли да обясниш кое прави castrol и с какво точно, най-доброто масло?Дали двигателите на fiat работят най-добре само с масло Selenia и кое доказва че наистина е така?Не целя да се заяждам,но ми е интересно тия ти твърдения какво точно ги доказва?ancho написа:Castrol по принцип е най-доброто масло, все пак е и най-скъпо, но спецялно за двигателите на ФИАТ взимай Селения, защото Селения е на ФИАТ и е спрецялно разработено за двигателите им!
Коментар
-
Mи да, имам такива наблюдения. Като за начало ще започна с това че струва 20лв литъра, а колкото и тривиално да звучи парите значат качество. Освен това веднъж изгоря дисплея който показва пробега на Спринтера и го карахме с едно и също масло в продължение на 26 000км. При смяната беше точно такова каквото трябва да бъде, като да добавя двигателя е на 350 000км и не изгори нито грам от него! Освен това от 2години се поддържа с това масло и кво да ти кажа, доволно!И накрая идва и личното мнение. Просто според мене Кастрол е най-качественото масло за всички двигатели освен тези на ФИАТ, защото за фиат-ските доказано най-доброто е Селения.Разбира се едва ли разликата между Кастрол и останалите е толкова голяма, но все пак..... Чувал съм добри отзиви и от Лики Моли(френско мисля) от клуба на Ровер и са много доволни, абе донякъде е и въпрос на личен избор!biser_as написа:Може ли да обясниш кое прави castrol и с какво точно, най-доброто масло?Дали двигателите на fiat работят най-добре само с масло Selenia и кое доказва че наистина е така?Не целя да се заяждам,но ми е интересно тия ти твърдения какво точно ги доказва?ancho написа:Castrol по принцип е най-доброто масло, все пак е и най-скъпо, но спецялно за двигателите на ФИАТ взимай Селения, защото Селения е на ФИАТ и е спрецялно разработено за двигателите им!
Поздрави :D
FIAT DUCATO 2.3 JTD 03'
Коментар
-
Много е смело твърдението, че определено масло е най-доброто. Всеки мотор си има своите особености - слабости и предимства, и разработчика знае най-добре кое масло е подходящо за творението му. След като производителя препоръчва Selenia - това е избора. Само веднъж смених фирмата (по финансови причини) и сипах Elf, резултатът бе, че веднага ми се разтракаха повдигачите.
Коментар
-
Май качествата на маслата се определят от стандартите, на които отговарят или греша? Тези на Selenia Gold не изглеждат от най-високите според менancho написа:Mи да, имам такива наблюдения. Като за начало ще започна с това че струва 20лв литъра, а колкото и тривиално да звучи парите значат качество. Освен това веднъж изгоря дисплея който показва пробега на Спринтера и го карахме с едно и също масло в продължение на 26 000км. При смяната беше точно такова каквото трябва да бъде, като да добавя двигателя е на 350 000км и не изгори нито грам от него! Освен това от 2години се поддържа с това масло и кво да ти кажа, доволно!И накрая идва и личното мнение. Просто според мене Кастрол е най-качественото масло за всички двигатели освен тези на ФИАТ, защото за фиат-ските доказано най-доброто е Селения.Разбира се едва ли разликата между Кастрол и останалите е толкова голяма, но все пак..... Чувал съм добри отзиви и от Лики Моли(френско мисля) от клуба на Ровер и са много доволни, абе донякъде е и въпрос на личен избор!biser_as написа:Може ли да обясниш кое прави castrol и с какво точно, най-доброто масло?Дали двигателите на fiat работят най-добре само с масло Selenia и кое доказва че наистина е така?Не целя да се заяждам,но ми е интересно тия ти твърдения какво точно ги доказва?ancho написа:Castrol по принцип е най-доброто масло, все пак е и най-скъпо, но спецялно за двигателите на ФИАТ взимай Селения, защото Селения е на ФИАТ и е спрецялно разработено за двигателите им!
Поздрави :D
Мми незнам, но това което си написал особено това подчертаното с червено не звучи много като сериозно доказателство, по-скоро е като лично мнение. С какво двигателите на Фиат са по-различни от другите, че с по-качествени масла не работят хубаво? Между другото Лики Моли е немско мисля
Поздрави!
Коментар
-
Аз лично бих си сменил маслото заедно с ремъците-при първоначалното обслужване и след това с карането на колата си следи състоянието на маслото. Ако има проблем и причината за бензина в маслото не е каране на къси разстояния и студени стартове похабяването на маслото ще ти е най-малкия разход и проблем според мен.Честита покупка и безпроблемна експлоатация от мен!djulig написа:благодария за това че ме насочихте към селения , но все пак никой не ви отговори на въпроса какво да правя. да хода ли на диагностик или направо да смениам маслото и да се надявам че всичко е наред
Коментар
-
Според мен по книжка е пишело да налеят 4,7 или 4,9 литра, а те преди това са успели да източат само 3,6 или 4 литра от старото и вътре е останало и като са доляли се е препълнило и е над максимума и ако не е избило от някъде и не ти капе по асфалта там където е паркирана - значи няма нужда да я водиш на диагностика (да не говорим, че тя открива предимно електрически и датчикови проблеми а не механични - като за оглед от опитен майстор)djulig написа:никой не отговори на въпроса какво да правя. да хода ли на диагностик или направо да смениам
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар